تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر : 68538

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!جک سویینی، چهره پرسروصدایی که با ردیابی جت ایلان ماسک خبرساز شده بود؛ اکنون قصد دارد به نظارت بر پوتین و رصد هواپیماهای مرتبط با او بپ..

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!

جک سویینی، چهره پرسروصدایی که با ردیابی جت ایلان ماسک خبرساز شده بود؛ اکنون قصد دارد به نظارت بر پوتین و رصد هواپیماهای مرتبط با او بپردازد.

جک سویینی که چندی پیش به‌خاطر ردیابی جت ایلان ماسک به سوژه‌ روز رسانه‌ها تبدیل شده بود، ظاهرا توجه اصلی خود را به نظارت بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تغییر داده است. این نوجوان ساکن فلوریدا به دلیل ردیابی ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به‌پا کرد. اکنون او برای ردیابی حرکت هواپیماهای ولادیمیر پوتین و رهبران تجاری روسی مرتبط با وی، مورد توجه قرار دارد.

مدیرعامل تسلا، اوایل این ماه به دلیل حمایت از اوکراین، به‌وسیله ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مورد ستایش قرار گرفت. اکنون جک سویینی ۱۹ ساله تصمیم دارد تا تمرکز خود را به‌جای تعقیب هواپیمای شخصی ماسک، به این مولتی میلیونر خبرساز فرصتی برای استراحت دهد! سویینی اکنون در حال انتشار اطلاعاتی از حرکت هواپیماهای الیگارش‌های روسی است. گذشته از آن، او هم‌چنین کار ردیابی هواپیماهای مرتبط با پوتین را نیز دنبال می‌کند. وی در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال فاش کرد که توییتر از او درخواست کرده تا رئیس جمهور روسیه را مورد ردیابی قرار دهد.

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!

سویینی با توجه به این درخواست‌ها، در پی حمله روسیه به اوکراین به ساخت ربات‌های توییتری نظیر Putinjet@ و ROUligarchJets@ پرداخته است. پس از شروع حملات، سویینی کار یافتن جزئیات در مورد اسامی و شماره دم هواپیماهای الیگارش روسی آغاز کرده است. علاوه بر این، ربات‌های توییتری اخیر ساخت او، از داده‌های فرستنده هواپیماها استفاده می‌کنند. این داده‌ها شامل اطلاعاتی مانند طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع است که در دسترس عموم قرار دارد و هم‌چنین موقعیت استقرار را براساس الگوریتمی که سویینی در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده، محاسبه می‌کند.

حساب توییتری روسی Oligarch Jets در زمان نگارش این مطلب، ۳۱۸ هزار دنبال‌کننده را به‌همراه دارد. بدین ترتیب، رباتی که هواپیماهای مورد استفاده پوتین را ردیابی می‌کند، بیش از ۵۱ هزار دنبال‌کننده را در پلت‌فرمهای رسانه‌های اجتماعی به خود اختصاص داده است. سویینی در مصاحبه‌ای گفته که بعید است در حال حاضر کشور را ترک کند.

علاوه بر این، ربات سویینی هواپیماهایی را که طبق گزارشات، متعلق به رومن آبراموویچ است را مورد ردیابی قرار می‌دهد، او فرماندار سابق چوکوتکا بوده و در حال حاضر مالکیت باشگاه فوتبال چلسی انگلستان را در اختیار دارد. به‌علاوه، ربات سویینی هواپیمای رئیس نواتک، لئونید میکلسون را نیز مورد نظارت قرار داده است. نواتک دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی دنیا به‌شمار می‌رود. در نهایت، این ربات به رصد تاجری به‌نام علیشیر عثمانوف پرداخته که از ثروتمندترین و بانفوذترین افراد حاضر در روسیه است.

مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!

سویینی اخیرا به بلومبرگ گفته که از اندازه هواپیماهای الیگارش روسی شوکه شده است. وی در ادامه فاش کرد که ثروتمندترین افراد کشور از نمونه‌هایی مشابه بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A319 استفاده می‌کنند. او هم‌چنین گفته که این هواپیماما از جت‌های مشابه بزرگ‌تر هستند. در این میان، گروه‌های هکری به شبکه ملی شارژ خودروهای الکتریکی دسترسی پیدا کرده و همه کانکتورها را از دسترس خارج کرده‌اند.

ربات‌های سویینی بیش از ۴۰ هواپیما و هم‌چنین هلیکوپترهایی را که گفته می‌شود متعلق به الیگارش‌های روسی هستند را مورد ردیابی قرار می‌دهد. او اکنون از دیگر افراد دعوت کرده تا به او در افزایش ردیابی تعداد هواپیماهایی که دنبال می‌کند، کمک کنند. در همین‌حال، دیگر حساب توییتر که برای ردیابی ماسک فعالیت دارد، هم‌چنان برقرار است. با این وجود، او در مصاحبه با ژورنال می‌گوید که اگر ماسک یک خودروی تسلا مدل ۳ جدید به او بدهد، آن اکانت را حذف خواهد کرد!

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.