تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 59782

مرگ برخی افراد بعد از تزریق دو دوز واکسن کرونا ؛ ماجرا چیست؟

مرگ برخی افراد بعد از تزریق دو دوز واکسن کرونا ؛ ماجرا چیست؟

مرگ برخی افراد بعد از تزریق دو دوز واکسن کرونا ؛ ماجرا چیست؟برخی از افراد با وجود تزریق دو دوز واکسن کرونا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این مسئله باعث افزایش تعداد مخالفان واکس..

به گزارش کافه دانش به نقل از گجت نیوز برخی از افراد با وجود تزریق دو دوز واکسن کرونا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این مسئله باعث افزایش تعداد مخالفان واکسن شده است.

به تازگی تعدادی از افرادی که به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده بودند جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. به دنبال این قضیه بر تعداد مخالفان واکسن اضافه شده، به طوری که هم‌اکنون بسیاری از افراد معتقد هستند تزریق واکسن کرونا خطرات زیادی در پی دارد.

فوت وزیر خارجه اسبق آمریکا با وجود تزریق دو دوز واکسن کرونا

تزریق دو دور واکسن کرونا

یکی از افرادی که با وجود تزریق دو دوز واکسن کرونا بر اثر ابتلا به این ویروس از دنیا رفت، کالین پاول، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا بود. با فوت وی گروه‌های مخالف تزریق واکسن در آمریکا فعالیت خود را دو برابر کردند. کارشناسان این حوزه در واکنش به این مسئله عنوان کرده‌اند که نمی‌توان با فوت افراد سن بالای واکسینه شده‌ای که از پیش درگیر بیماری بوده‌اند گفت واکسن کرونا بی‌فایده است و آن‌ها را در برابر بیماری محافظت نکرده است.

طبق گفته دانشمندان، فوت افراد مسنی نظیر پاول که در برابر کرونا به صورت کامل واکسینه شده، اما جان خود را از دست داده‌اند بسیار کم اتفاق می‌افتد. با این وجود این مسئله می‌تواند از بروز یک پدیده خطرناک برای افراد سن بالا خبر بدهد.

جدیدترین آمار حاکی از آن است که تنها ۸ هزارم درصد از کل شهروندان ایالات متحده آمریکا با وجود تزریق دو دوز واکسن کرونا به این ویروس آلوده شده‌اند. مطابق با این آمار، سن ۷۰ درصد از افراد مبتلا به نوع سنگین ویروس از ۶۵ سال بیشتر بوده است. علاوه بر این ۸۷ درصد از افرادی هم که بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند مسن بوده‌اند.

واکسن کرونا احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را ۶ برابر کاهش می‌دهد

تزریق دو دور واکسن کرونا

معمولا عوارض کروناویروس در بدن افراد مسنی که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیشتر از سایر افراد خودش را نشان می‌دهد و همچنین احتمال درگیری این افراد با عفونت‌های استثنایی به دنبال واکسینه شدن نیز بیشتر است. دکتر لیان ون، استاد دانشگاه در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که مطابق با آمار جدید، افراد واکسینه شده ۶ برابر کمتر از سایر افراد به کرونا مبتلا شده و همچنین ۱۱ برابر کمتر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت می‌کنند.

با این اوصاف، تزریق دو دوز واکسن کرونا ایمنی نسبی در برابر این ویروس ایجاد می‌کند و هیچ دارو و واکسنی تاکنون پیدا نشده است که بتواند به صورت کامل افراد را از ابتلا در امان نگه دارد، اما این مسئله نباید باعث مخالفت با واکسن شود. چنانچه شما در نزدیکی ویروس‌های زیادی حضور داشته باشید ممکن است که آلوده شوید و این به واکسن ارتباطی ندارد. از این رو باید واکسن به افراد بیشتری تزریق شود، چرا که با تزریق دو دوز واکسن کرونا از جمعیت افراد آلوده به عفونت کاسته شده و در نتیجه جامعه در امان می‌ماند.

همچنین اگر در مکانی هستید که ویروس زیادی در آنجا در حال گردش است باید از ماسک استفاده کنید تا از ابتلا جلوگیری شود. دکتر گرگ پولند، متخصص بیماری‌های عفونی در ارتباط با این مسئله عنوان کرده است که در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین جان باختگان به واسطه تزریق واکسن نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است، اما با این وجود باز هم نقص‌هایی وجود دارد و به همین خاطر ما به دنبال تزریق دوز‌ تقویتی به برخی از افراد ویژه هستیم.

مطابق با نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید، آنتی بادی ایجاد شده از واکسن کرونا در بدن افرادی که دچار نقض ایمنی هستند چندان پایدار نیست. به همین دلیل مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا بتوانند افراد ۶۵ سال به بالا و همچنین افرادی که دچار نقض ایمنی هستند را با دوز یادآور واکسینه کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.