تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 58306

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده افتتاح شد/ آغاز فعالیت مرکز با ۲۰ واحد فناور و نوآور

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده افتتاح شد/ آغاز فعالیت مرکز با ۲۰ واحد فناور و نوآور

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده افتتاح شد/ آغاز فعالیت مرکز با ۲۰ واحد فناور و نوآور – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده در منطقه صنعتی غرب تبریز ..

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده افتتاح شد/ آغاز فعالیت مرکز با ۲۰ واحد فناور و نوآور – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری‌زاده در منطقه صنعتی غرب تبریز راه‌اندازی شد. این مرکز هم‌اکنون با فعالیت ۲۰ واحد فناور و نوآور فعالیت خود را آغاز کرده است که با توجه به استقبال فناوران از تاسیس این مرکز، این ظرفیت تا ۱۰ برابر قابل افزایش است.

مهندسی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، هوافضا، رایانه، پزشکی، شیمی و پلیمر، طراحی صنعتی، لیزر فیزیک و اپتیک، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، مدیریت و توسعه بازار شامل بازاریابی و بازارسازی داخلی و صادرات، توسعه و گسترش تجارت الکترونیک، نانوفناوری، زیست فناوری، هوش مصنوعی و علوم شناختی، انفورماتیک و سیستم‌های مبتنی بر IT از جمله محورهای اصلی و مهم فعالیت مرکز نوآوری شهید فخری زاده است.

"امانی" رئیس مرکز نوآوری شهید فخری‌زاده گفت: زیربنای این مرکز در حدود ۵ هزار متر مربع است که ۱۵۰۰ متر مربع از این فضا، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برای تحصیل‌کردگان و فرهیختگان است که ما آنها را برای کارآفرینی تشویق می‌کنیم و در حوزه‌های مکانیک، برق، کامپیوتر، هوش مصنوعی،‌ هوافضا این فعالیت‌ها وجود دارد.

سردار "مهدی رحیمی" رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در آیین آغاز به کار این مرکز، اقتدار علمی را رمز نفوذ علمی، سیاسی و اقتصادی برشمرد و گفت: تمدن نوین اسلامی ارجحیت علمی و فناوری و جهاد علم است که تحقق آن بر مبنای فعالیت‌های جامعه بسیج سرعت می‌گیرد.

سردار رحیمی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۵۰۰ مرکز رشد در سراسر کشور تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰ مرکز فعال شده‌اند که با جریان‌سازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، کشور را به سمت بومی‌سازی صنایع و فناوری‌ها سوق می‌دهند.

سرهنگ "نادر ارسلانی" رئیس سازمان بسیج علمی کشور گفت: هدف از ایجاد این مرکز، اقتصاد دانش‌بنیان و بحث بیانیه گام دوم است که حضرت آقا به عمل به بحث علم و فناوری تاکید داشتند و آن چیزی که بیشتر به دنبال آن هستیم این است که ارتباط بین صنعت و دانشگاه در این فضا فراهم شود و برای قطعات و تجهیزاتی که از خارج از کشور وارد شده و ارزبر هستند ما می‌توانیم این فضا و شرایط را برای کارخانجات آماده کنیم که همه این تجهیزات در داخل تولید شوند.

سردار "عابدین خرم" فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت: مشکل ما در حوزه صنعت و فناوری، دانش‌محور نبودن تولید و نیروی انسانی است و در راستای رفع نواقص، وجود چنین مراکزی ضرورت دارد چراکه در واقع، سنگر اول جنگ اقتصادی هستند.

شکستن کمر دانش‌بنیان‌ ایرانی توسط مافیای واردات/ضربه واردات به تولیدکنندگان داخلی پمپ موتور الکترونیکرشد ۸۰ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.