تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 17031

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی حسن روح‌الامین و صابر شیخ رضائی دو هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و غلامرضا صنعتگر خواننده و آهنگساز، ۳ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ اند. – اخبار فرهنگی – به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی ۱۵ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب سال ۹۸ در رشته‌های مختلف، امکان مشارکت مخاطبان در انتخاب چهره مورد نظر خود را در ششمین نوبت برگزاری فراهم کرده است.
رویداد شاخص هنر انقلاب در دوره ششم نیز از میان چهار اتفاق: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ترامپیسم، ملکه، پهپاد و… توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام»، مجموعه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه سردار مکی یازغ و حبیب احمدزاده و پروژه عکس خلاقانه «این قهرمان، واقعی است» در پیاده‌روی خیابان انقلاب، انتخاب خواهد شد.
در این گزارش مروری بر سوابق و کارنامه کاری دو نماینده رشته تجسمی و یک نماینده حوزه موسیقی حاضر در فهرست نامزدهای چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است که در ادامه می‌خ..

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی

حسن روح‌الامین و صابر شیخ رضائی دو هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و غلامرضا صنعتگر خواننده و آهنگساز، ۳ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ اند.

مروری بر کارنامه هنری 3 نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی – اخبار فرهنگی –

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی ۱۵ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب سال ۹۸ در رشته‌های مختلف، امکان مشارکت مخاطبان در انتخاب چهره مورد نظر خود را در ششمین نوبت برگزاری فراهم کرده است.

رویداد شاخص هنر انقلاب در دوره ششم نیز از میان چهار اتفاق: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ترامپیسم، ملکه، پهپاد و… توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام»، مجموعه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه سردار مکی یازغ و حبیب احمدزاده و پروژه عکس خلاقانه «این قهرمان، واقعی است» در پیاده‌روی خیابان انقلاب، انتخاب خواهد شد.

در این گزارش مروری بر سوابق و کارنامه کاری دو نماینده رشته تجسمی و یک نماینده حوزه موسیقی حاضر در فهرست نامزدهای چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است که در ادامه می‌خوانید:

برپایی نمایشگاه‌هایی به وسعت جهان

حسن روح‌الامین متولد ۱۳۶۴در تهران نقاش ایرانی است که عمدتاً صحنه‌های عاشورا را تصویر کرده‌ است.

وی تاکنون عناوین و جوایزی از جمله: جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی، جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان و… را کسب کرده است.

مهم‌ترین آثار او با عناوینی چون «یا ساقی العطاشا»، «لا فتی الا علی»، «قاهرالعدو»، «آخرین سرباز لشکر»، «علی‌اکبر (ع)»، «شیرین تر از عسل»، «علقمه»، «آتش پرستارم شد»، «آیا تو برادر منی«،«بهانه خلقت» و… خلق شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

تصویرسازی مجموعه داستان میرزا کوچک‌خان، کمیک استریپ زندگی سید مجتبی نواب صفوی، واقعه مسجد گوهرشاد، خلق آثاری با موضوع حاج احمد متوسلیان و شهید محسن حججی از دیگر کارهای وی به شمار می‌رود.

آثار وی در کشورهای مختلفی چون: فرانسه، آلمان و عراق به نمایش درآمده است. روح‌الامین به دلیل خلق آثار نقاشی در واکنش به اتفاقات روز اعم از شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای لشکر فاطمیون، خلق تابلوی شهدای مرزبان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف با مضامین دینی و تاریخی در شهرهایی چون: پاریس، بروکسل و برلین به عنوان نامزد چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ معرفی شده است.

واکنش به‌هنگام تجسمی به رویدادهای اجتماعی

محمدصابر شیخ‌رضائی متولد ۱۳۶۴ تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر دانشگاه شاهد و طراح گرافیک، تصویرساز و عکاس است.

کسب عناوین برتر در بیش از ۴۰ رقابت هنری ملی و بین‌المللی نظیر: جشنواره هنرهای معاصر اسلامی، جشن تصویر سال، دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام، دوسالانه جهانی پوستر تهران، مسابقه جهانی هنر،ورزش،المپیک، جشنواره پوستر پایداری، سوگواره هنرعاشورایی، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان و… حضور در بیش از ۱۵۰ نمایشگاه رقابتی، کسب عنوان جوان موفق استان تهران در شاخه هنر و… ازجمله توفیقات این هنرمند است.

طراحی گرافیک و مدیریت هنری ده‌ها کمپین و پروژه تبلیغات فرهنگی، همکاری با ناشران و رسانه‌های مطبوعاتی چاپی و الکترونیکی، تدریس هنر در دانشگاه صدا و سیما و مرکز آموزش هنر اسلامی، اداره کارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر و تصویرسازی و داوری رقابت‌های طراحی پوستر از دیگر فعالیت‌های او است.

شیخ رضائی به دلیل طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های ضداستکباری و طراحی گورستان نمادین سربازان آمریکایی در لانه جاسوسی، طراحی و نشر اولین پوستر و طرح‌های مرتبط با شهادت حاج قاسم سلیمانی و واکنش به رویدادهای اجتماعی، نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ شده است.

قطعه‌ای که شنیده و توسط مردم خوانده شد

غلامرضا صنعتگر متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۴ در بندرعباس است. وی در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل کرده است و در نواختن سازهای پیانو، گیتار و سازه‌های پوستی مهارت دارد.

این خواننده و آهنگساز که با قطعه «ضامن آهو» نزد مردم بیش از پیش شناخته شد، به عنوان یکی از نامزدهای کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ توسط جمعی از نخبگان و کارشناسان فرهنگی و هنری معرفی شده است.

خوانندگی قطعه پرمخاطب «قاسم هنوز زنده است» برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و «آهای ایران» با مضمون میهن‌دوستی به عنوان معیارهای انتخاب این هنرمند عرصه موسیقی برای کسب عنوان چهره هنر انقلاب طی سال گذشته عنوان شده است.

ششمین هفته هنر انقلاب اسلامی به همت معاونت هنری حوزه هنری با همکاری سپهر سوره هنر در فضای مجازی در حال برگزاری است. آئین معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب پس از بهبود شرایط اجتماعی و بعد از پایان زمان درگیری با کرونا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۵۰۰۰۲۰۷۷ و نصب اپلیکیشن حوزه هنری نامزد مورد نظر خود را از میان ۱۵ چهره مطرح شده انتخاب کنند.

«گرافیست‌نماها» معضل کنونی هنر گرافیک‌اند!/هنرمند نباید دغدغه معاش و بیمه داشته باشد

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.