تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۳۲
کد خبر : 58286

مرورگر کروم قابلیت آزمایشی جدیدی را دریافت می‌کند

مرورگر کروم قابلیت آزمایشی جدیدی را دریافت می‌کند

مرورگر کروم قابلیت آزمایشی جدیدی را دریافت می‌کندگوگل روز گذشته اعلام کرد که در حال بررسی دو ویژگی جدید برای مرورگر کروم است که جستجو در صفحات وب را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد. ویژگی اول “Journeys” نام داشته که تمام صفحات جستجوشده‌ی مربوط به یک موضوع را در یک بخش دسته‌بندی می‌کند. برای مثال، تصور کنید که برای خرید کنسول‌های بازی و یا کارت‌های گرافیک‌ جدید چندین صفحه‌ی وب را بررسی کرده‌اید. قابلیت جدید کروم تمام این صفحات را در یک بخش مجزا قرار داده تا برای بازکردن این صفحات نیازی به بررسی کامل تاریخچه‌ی جستجوی خود نداشته باشید.
مطالب مرتبط:گوگل یک قابلیت خوب برای نسخه اندرویدی گوگل کروم ارائه کردگوگل کروم ۹۴ با قابلیت بحث برانگیز جدیدی عرضه شدشما همچنین می‌توانید این قابلیت را در هر زمان فعال و یا غیرفعال کرده و تاریخچه‌ی جستجوهای خود را از بخش تنظیمات مرورگر پاک کنید. علاوه بر این نکته، امکان حذف دسته‌بندی‌های مختلف ایجادشده توسط Journeys نیز وجود دارد. در حال حاضر این قابلیت روی حساب گوگل شما و یا سرورهای گوگل ذخیره نمی‌شود اما گوگل اعلام کرده که در صورت نیلز کاربران، این امکان ر..

مرورگر کروم قابلیت آزمایشی جدیدی را دریافت می‌کند

گوگل روز گذشته اعلام کرد که در حال بررسی دو ویژگی جدید برای مرورگر کروم است که جستجو در صفحات وب را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد. ویژگی اول “Journeys” نام داشته که تمام صفحات جستجوشده‌ی مربوط به یک موضوع را در یک بخش دسته‌بندی می‌کند. برای مثال، تصور کنید که برای خرید کنسول‌های بازی و یا کارت‌های گرافیک‌ جدید چندین صفحه‌ی وب را بررسی کرده‌اید. قابلیت جدید کروم تمام این صفحات را در یک بخش مجزا قرار داده تا برای بازکردن این صفحات نیازی به بررسی کامل تاریخچه‌ی جستجوی خود نداشته باشید.

مطالب مرتبط:

  • گوگل یک قابلیت خوب برای نسخه اندرویدی گوگل کروم ارائه کرد
  • گوگل کروم ۹۴ با قابلیت بحث برانگیز جدیدی عرضه شد

شما همچنین می‌توانید این قابلیت را در هر زمان فعال و یا غیرفعال کرده و تاریخچه‌ی جستجوهای خود را از بخش تنظیمات مرورگر پاک کنید. علاوه بر این نکته، امکان حذف دسته‌بندی‌های مختلف ایجادشده توسط Journeys نیز وجود دارد. در حال حاضر این قابلیت روی حساب گوگل شما و یا سرورهای گوگل ذخیره نمی‌شود اما گوگل اعلام کرده که در صورت نیلز کاربران، این امکان را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

قابلیت Journeys مرورگر کروم

ویژگی معرفی‌شده‌ی دیگر کروم، نوار جانبی جدیدی است که نتایج مشابه با جستجوهای شما را به نمایش می‌گذارد. برای مثال تا قبل از عرضه‌ی این ویژگی، زمانی که در کروم در مورد یک رستوران ایتالیایی جستجو می‌کردید، منوی رستوران تنها با واردشدن به صفحه‌ی رستوران قابل دسترس بود اما حالا این منو بدون نیاز به ورود به سایت در نوار جانبی کروم به نمایش گذاشته می‌شود. این نوار در سمت چپ صفحه باز شده و شما می‌توانید با کلیک بر روی حرف G در سمت چپ نوار آدرس آن را فعال و یا غیرفعال کنید.

هر دو ویژگی جدید کروم در مرحله‌ی آزمایشی بوده و ممکن است که گوگل هرگز آن‌ها را به مرورگر خود اضافه نکند. در حال حاضر قرار است که قابلیت Journeys به‌صورت آزمایشی به همراه نسخه‌ی جدید کروم کنری (Chrome Canary) عرضه شود اما قابلیت نوار جانبی کروم در حال حاضر تنها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید مرورگر کروم چیست؟ به‌نظر شما گوگل باید چه ویژگی‌های دیگری را به مرورگر خود اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.