تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 65664

مرورگر و کیف پول ارز دیجیتال اپرا عرضه شد؛ رقیبی قدرتمند برای والت های رایج

مرورگر و کیف پول ارز دیجیتال اپرا عرضه شد؛ رقیبی قدرتمند برای والت های رایج

مرورگر و کیف پول ارز دیجیتال اپرا عرضه شد؛ رقیبی قدرتمند برای والت های رایج مرورگر وب ۳ اپرا مجهز به کیف پول ارز دیجیتال داخلی عرضه شد. این اپلیکیشن اندروید و iOS با نام Crypto Browser رقیب..

مرورگر و کیف پول ارز دیجیتال اپرا عرضه شد؛ رقیبی قدرتمند برای والت های رایج

مرورگر وب ۳ اپرا مجهز به کیف پول ارز دیجیتال داخلی عرضه شد. این اپلیکیشن اندروید و iOS با نام Crypto Browser رقیب جدی والت های کنونی است.

دنیای کریپتو فراتر از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده برای انتقال پول است و در حقیقت، به لطف استفاده از بلاک چین، قراردادهای هوشمند و ان اف تی، آینده تکنولوژی را رقم خواهد زد. طبیعی است شرکت‌های حوزه فناوری برای عقب نماندن از این فضای تقریبا نوظهور با یکدیگر رقابت کنند. به عنوان یکی از جدیدترین بازیگران در عرصه کریپتو باید به اپرا اشاره کرد؛ محصول جدید اپرا به نام Crypto Browser یک مرورگر وب ۳ دارای کیف پول ارز دیجیتال است.

منظور از مرورگر وب ۳ یک مرورگر برای گشت و گذار در فضای اینترنت غیر متمرکز است. اپلیکیشن‌های غیر متمرکز زیادی تا امروز مخصوصا روی اتریوم ایجاد شده‌اند که محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین آن‌ها در حال حاضر صرافی‌های غیر متمرکز محسوب می‌شوند. برای اتصال و استفاده از آن‌ها حق انتخاب زیادی وجود ندارد و تعداد نرم افزارهای قابل اعتماد محدود است. به عنوان نمونه باید به کیف پول تراست ولت و متامسک اشاره کنیم. حال باید به این فهرست مرورگر وب ۳ مجهز به کیف پول ارز دیجیتال اپرا را نیز اضافه کنیم. گفتنی است علاوه بر والت این برنامه مجهز به میانبر صرافی‌های رمز ارزی و بازارهای NFT است.

در ابتدا فقط نسخه اندروید، ویندوز و مک نرم افزار Crypto Browser عرضه شده است، اما توسعه‌دهنده وعده داده ورژن آی او اس نیز به زودی منتشر خواهد شد.

ویژگی‌های مرورگر وب ۳ و کیف پول ارز دیجیتال اپرا

کیف پول‌ های ارز دیجیتال متعددی در حال حاضر وجود دارند، اما تعداد انگشت شماری از آن‌ها مجهز به مرورگری مخصوص گشت و گذار در اینترنت غیر متمرکز هستند. از این پس باید به این فهرست Crypto Browser را نیز اضافه کنیم. مهمترین ویژگی اپلیکیشن نام برده دقیقا همین پشتیبانی از اینترنت غیر متمرکز است. تا چند سال قبل نرم افزارهای کمی در این فضا وجود داشت، اما اکنون بلاک چین‌های مختلف مخصوصا اتریوم مملو از اپلیکیشن‌های کاربردی، بازی‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز شده است.

به ادعای شرکت اپرا هدف آن‌ها از ساخت یک مرورگر وب ۳ مجهز به کیف پول ارز دیجیتال کمک به توسعه اینترنت غیر متمرکز بوده است. در اینترنت غیر متمرکز دست واسطه‌ها حذف شده و ارائه‌دهندگان خدمات، محصولات و محتوا بدون واسطه به مشتریان، مصرف‌کنندگان و کاربران وصل می‌شوند. از جمله مزایای این بستر، به خاطر ساختار غیر متمرکز، مصون بودن از سانسور، دست‌کاری و تحریم است.

چرا به اینترنت غیر متمرکز نیاز داریم؟

برای درک دلیل نیاز به نسل سوم اینترنت (Web 3.0) این مثال را در نظر بگیرید. نتفلیکس غول دنیای استریمینگ است. تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی زمان و هزینه زیادی صرف ساخت محصولات خود می‌کنند، اما در نهایت، از هزینه پرداخت شده توسط بینندگان، بخش زیادی نصیب نتفلیکس می‌شود. با حذف این واسطه هزینه‌ها برای کاربران کاهش و سود تولیدکنندگان محتوا افزایش پیدا می‌کند. حال برای استفاده از پلتفرم‌های غیر متمرکز مشابه نتفلیکس نظیر تتا و لایو پیر به یک مرورگر وب ۳ مجهز به کیف پول ارز دیجیتال نظیر محصول جدید اپرا نیاز داریم.

یک مثال دیگر شرکت متا (فیس بوک سابق) است. درآمدزایی این شرکت از فروش اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام به شرکت‌های تبلیغاتی بر کسیده پوشیده نیست و تا کنون چند مرتبه به این خاطر متهم شناخته شده است. علت این اتفاق متمرکز بودن بستر است، به طوری که یک مجری می‌تواند از داده کاربران برای منافع خود استفاده کند. اما در یک بستر غیر متمرکز هیچ موجودیت یگانه‌ای به عنوان ذی‌نفع وجود ندارد، پس چنین اتفاقات ناگواری رخ نخواهد داد.

دانلود نرم افزار Crypto Browser اپرا

همانطور که گفتیم اکنون فقط سه نسخه اندروید، ویندوز و مک آن وجود دارد. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

  • دانلود اپلیکیشن اندروید Crypto Browser از گوگل پلی استور
  • دانلود مستقیم نرم افزار ویندوز Crypto Browser
  • دانلود مستقیم نرم افزار مک Crypto Browser

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.