تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 70879

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ با امکانات خودروهای فرمول یک معرفی شد + ویدئو

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ با امکانات خودروهای فرمول یک معرفی شد + ویدئو

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ با امکانات خودروهای فرمول یک معرفی شد + ویدئومرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ یک خودرو کروک دو درب است که قوی‌ترین پیشرانه L4 جهان به همراه تکنولوژی‌های خودروهای فرمول یک را همر..

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ با امکانات خودروهای فرمول یک معرفی شد + ویدئو

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ یک خودرو کروک دو درب است که قوی‌ترین پیشرانه L4 جهان به همراه تکنولوژی‌های خودروهای فرمول یک را همراه خود دارد.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ برای بقای خود فقط یک راه در پیش داشت و آن هم سازگاری بیشتر با محیط زیست است. این خودرو بر خلاف نسل قبلی که یک هیولای هشت سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ را در زیر کاپوت مخفی کرده بود، به سراغ یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تک توربو شارژ رفته اما به یاد داشته باشید که این V4، یکی از شاهکارهای تیم مرسدس AMG است. در ابتدا می‌توانید ویدئو جذاب‌ترین و آخرین نتیجه زحمات تیم مرسدس بنز AMG را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

  • مشخصات فنی و معرفی قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر جهان برای مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳
  • تکنولوژی مایلد هیبرید به همراه گیربکس اتوماتیک چند کلاچه
  • طراحی ظاهری آخرین شاهکار مرسدس بنز AMG
  • قیمت و تاریخ نهایی رونمایی تمامی تریم‌ها

مشخصات فنی و معرفی قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر جهان برای مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

در زیر کاپوت AMG SL43 مدل ۲۰۲۳، پیشرانه M139 را می‌بینیم که آلمانی دوست‌ها، کاملا با آن آشنا هستند. M139، یک موتور ۴ سیلندر خطی با ظرفیت ۲ لیتر و فناوری توربو شارژ الکتریکی است که مستقیما از دل تیم «آ ام گ پتروناس» (AMG Petronas) بیرون آمده است. این تیم، مسئولیت ساخت موتور، شاسی و در کل، خودرو W13 یا همان ماشین فرمول یک مرسدس بنز در فصل جاری مسابقات را بر عهده دارد.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

سیستم توربو شارژر الکتریکی آن از یک اینورتر ۴۸ ولتی و موتور DC بیرون می‌آید که تا به حد نصاب رسیدن گازهای خروجی پیشرانه برای چرخاندن پره‌های توربو شارژ، به جای آن‌ها عمل خواهد کرد. طبق گفته‌های مدیر ارشد تیم مرسدس بنز AMG، این توربو شارژ، کمترین میزان لگ و تاخیر را دارد و در دورهای پایین هم می‌تواند بوست پیشرانه را افزایش دهد. پس به هیچ وجه،گ با یک L4 معمولی طرف نیستیم!

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

M139 در حقیقت، قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر خطی تجاری جهان است که تا به امروز، بر روی خودروهای خیابانی (street legal) نصب شده است. این پیشرانه از بلوک و سر سیلندر آلومینیومی و فناوری DOHC بهره می‌برد و در دو نسخه متفاوت با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور یا ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور آن هم در دور موتور ۳۰۰۰rpm، معرفی شده که متاسفانه در مرسدس بنز AMG SL45 مدل ۲۰۲۳، با نسخه اول و ضعیف‌تر آن طرف هستیم. همچنین بد نیست بدانید که طبق جدول داینو، پیک گشتاور این خودرو تا دور موتور ۵۰۰rpm حفظ می‌شود؛ پس از فشار دادن پای خود بر روی پدال گاز، ترسی نداشته باشید.

تکنولوژی مایلد هیبرید به همراه گیربکس اتوماتیک چند کلاچه

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

به علاوه بد نیست بدانید که این خودرو اسپرت، کاملا بنزینی نیست و با یک محصول مایلد هیبرید (mild hybrid) یا همان «هیبرید ملایم» طرف هستیم که با سیستم استارتر ۱۰ کیلو واتی خود می‌تواند حدود ۱۴ اسب بخار بیشتر را در اختیار راننده قرار دهد. البته این قدرت فقط چند دقیقه دوام خواهد داشت چرا که این خودرو بر اساس تکنولوژی‌های فرمول یک طراحی شده و به نوعی می‌تواند به عنوان سیستم MGU-K استفاده شود. این سیستم در خودروهای فرمول یک، قدرت موتور الکتریکی را برای چند لحظه وارد مدار و همین موضوع، برتری راننده‌ها نسبت به یکدیگر را تعیین می‌کند.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

در ادامه، به گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته چند کلاچه (Multi-Clutch Technology یا به اختصار MCT) می‌رسیم که تمام ۳۸۲ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این گیربکس، ۴ حالت رانندگی از جمله حالت‌های کامفورت یا نرم، اسپرت، اسپرت پلاس و دستی یا همان منوال را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب است بدانید که سرعت تعویض دنده (فقط در حالت‌های اسپرت پلاس و دستی)، به کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه می‌رسد که در مقایسه با عدد ۲۰ میلی ثانیه در خودروهای فرمول یک، قابل احترام است.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

اما وقتی که به اعداد مربوط به سرعت نگاه می‌کنیم، هیچ نشانی از فرمول یک را نمی‌بینیم. طبق تست‌های رسمی، حداکثر سرعت و شتاب ۰-۱۰۰ مرسدس بنز AMG SL45 مدل ۲۰۲۳ به ترتیب برابر ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت و ۴.۹ ثانیه است. همچنین سیستم اسپویلر فعال عقب دینامیکی – برقی هم در سرعت‌های بالای ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باز می‌شود و داون فورس بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری آخرین شاهکار مرسدس بنز AMG

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

در ابتدا باید بگوییم که فعلا فقط نسخه استاندارد این خودرو معرفی شده است و تریم‌های بالاتر، هنوز رونمایی نشده‌اند اما همین طراحی هم ما را قانع می‌کند. در مرحله اول، جلو پنجره آبشاری عمودی را می‌بینیم که در کنار چراغ‌های کشیده و تند، ظاهری جذاب را به وجود آورده است. همچنین سیستم اگزوز تمام استیل چهار کاناله در کنار رینگ‌های ۱۹ اینچی، به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. اما برای داشتن اگزوز فعال و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی، باید سفارش خود را به صورت اختصاصی بر روی وب سایت Mercedes AMG، ثبت کنید.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

به علاوه باید بگوییم که مواظب عدد ۴۳ باشید؛ هرچند که این عدد کمتر از ۵۵ و ۶۳ است اما نسبت به SL55 و SL63، هیچ چیز کمتری ندارد. سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب در کنار حالت‌های رانندگی مختلف، پکیج داینامیک پلاس آ ام گ (AMG Dynamic Plus Package) و تجهیزات لوکس نورپردازی داخلی به همراه نمایشگرهای دیجیتال و آخرین نسخه سیستم رابط کاربری اختصاصی مرسدس با نام MBUX، تنها بخشی از شگفتی‌های مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ هستند.

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

در انتها هم به دستگیره‌های درب مخفی شونده، سقف کروک تمام مشکی و نشان زیبای SL43 می‌رسیم که این خودرو را به شدت جذاب‌تر می‌کند.

قیمت و تاریخ نهایی رونمایی تمامی تریم‌ها

مرسدس بنز AMG SL43 مدل 2023

این مراسم فقط برای رونمایی از این خودرو برگزار شده و تیم مرسدس بنز AMG ترجیح داده است تا قیمت مرسدس بنز AMG SL43 مدل ۲۰۲۳ را فعلا اعلام نکند. به نظر می‌رسد که برای فهمیدن قیمت آن باید تا اواخر اردیبهشت ماه و رونمایی کامل از تریم‌های دیگر آن صبر کنیم. اما طبق شایعات شنیده شده، قیمت این کروک اسپرت، در حدود ۱۵۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود.

جذاب‌ترین مطالب مرتبط:

نگاهی به نسل‌های مختلف مرسدس بنز SL؛ مرور زیبایی خالص در ۷۰ سال

مرسدس بنز AMG GT نسخه P One مانی خوشبین با ۷۲۰ اسب بخار از راه رسید + ویدیو

تبلیغ جدید مرسدس بنز G کلاس، با همکاری آهنگ ساز ایرانی ساخته شده

منبع :motor1منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.