تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 73505

مرسدس بنز AMG ویژن؛ خودرو مفهومی جدید آلمانی‌ها با طراحی کاملا متفاوت + ویدیو

مرسدس بنز AMG ویژن؛ خودرو مفهومی جدید آلمانی‌ها با طراحی کاملا متفاوت + ویدیو

مرسدس بنز AMG ویژن؛ خودرو مفهومی جدید آلمانی‌ها با طراحی کاملا متفاوت + ویدیومرسدس بنز AMG ویژن یک خودرو مفهومی الکتریکی است که با هیچ کدام از محصولات Benz اشتراکی ندارد. در ادامه با تمامی زوایای این ..

مرسدس بنز AMG ویژن؛ خودرو مفهومی جدید آلمانی‌ها با طراحی کاملا متفاوت + ویدیو

مرسدس بنز AMG ویژن یک خودرو مفهومی الکتریکی است که با هیچ کدام از محصولات Benz اشتراکی ندارد. در ادامه با تمامی زوایای این کوپه ۴ درب EV آشنا خواهیم شد.

سبد محصولات برقی بنز، روز به روز کامل‌تر می‌شود. از مرسدس بنز Project One گرفته تا شاسی بلند EQC و کوپه‌های اسپرت مثل AMG GT 43، همه و همه تا اینجای کار عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشته‌اند اما به شما قول می‌دهیم که کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها، کاملا انقلابی و متفاوت خواهد بود. اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با ویدیو رسمی معرفی این کوپه جذاب آلمانی همراه شویم.

نگاهی به مرسدس بنز AMG ویژن

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

این خودرو برقی مفهومی از یک جهت، کاملا با تمامی ماشین های الکتریکی جهان متفاوت خواهد بود. چرا که مرسدس بنز AMG ویژن بر مبنای پلتفرم جدید AMG EA ساخته خواهد شد که گفته می‌شود این پلتفرم، بهترین خودرو برقی جهان را به صحنه می‌آورد اما برای دیدن نتیجه نهایی باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنیم.

طراحی ظاهری با الهام از خودروهای فرمول یک

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

طبق گزارش‌های بدست آمده از خط تولید آفالترباخ AMG در آلمان، این خودرو یک کوپه چهار درب خواهد بود که با حس و حال سیلور آرو (Silver Arrow) یا همان تیر نقره‌ای (لقب خودروهای فرمول یک مرسدس بنز AMG پتروناس) طراحی شده است و حتی می‌توان المان‌هایی از W13 (ماشین فرمول یک مرسدس در فصل ۲۰۲۲) مثل رنگ نقره‌ای، خطوط سبز رنگ و نشان تجاری مرسدس بنز را در بدنه آن مشاهده کنید.

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

به علاوه تقریبا طراحی کلاس CLS هم در چهره خودرو نمایان است چرا که سقف کوتاه و کاپوت بلند و کشیده CLS هم در مرسدس بنز AMG ویژن دیده می‌شوند. همچنین این کانسپت با طول ۵۱۱۵ میلی متر، تقریبا ۱۵۳ میلی متر از پورشه تایکان بلندتر است.

در ادامه به شیشه جلو می‌رسیم که بر خلاف دیگر شیشه‌های آن، بدون رنگ باقی مانده است. همچنین سپر جلو هم به صورت یک تکه طراحی شده و به همراه نورپردازی اختصاصی LED در کنار چراغ‌های ستاره‌ای که با الهام از لوگو بنز طراحی شده‌اند، یک نمای اسپرت و کاملا متفاوت را خلق کرده‌اند. به علاوه نشان ستاره سه پر مرسدس که در جلوی کاپوت نصب شده هم می‌تواند به شکل‌های مختلف تبدیل شود.

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

در نمای کناری به رینگ‌های ۲۲ اینچی آیرودینامیکی با علامت AMG و آینه‌های بغل دوربین دار می‌رسیم که این کانسپت را به یک خودرو متعلق به آینده تبدیل می‌کنند.

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

اما این طراحی عقب خودرو است که شاید آن را به عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین کانسپت جهان تبدیل کند. چراغ‌های ۶ تایی در کنار بال عقب یک تکه که ال ای دی بار خطر را هم در خود دارد و به همراه علامت تجاری AMG، یک نمای خارق العاده را به وجود آورده‌اند که دقیقا شبیه به سفینه‌های فضایی استارواز است.

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

همچنین اسپویلر اکتیو عقب هم تماما از فیبر کربن ساخته شده است.

مشخصات فنی و موتورهای الکتریکی انقلابی

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

هرچند شرکت مرسدس بنز AMG در مورد قدرت موتورهای مرسدس بنز AMG ویژن صحبتی نکرده است اما طبق شایعات شنیده شده می‌دانیم که این کانسپت عجیب از «موتورهای الکتریکی شار محوری براشلس» یا همان “axial flux motor” ساخت شرکت YASA بهره می‌برد که معمولا در خودروهای الکتریکی دیده نمی‌شدند. این موتورهای الکتریکی نسبت به رقبای خود، ابعاد کوچکتری دارند و می‌توانند حداکثر گشتاور را در دورهای بسیار پایین در اختیار راننده قرار دهند.

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

در ادامه به طراحی باتری‌های می‌رسیم که به لطف پلتفرم AMG EA به صورت یکپارچه، در بدنه اصلی خودرو قرار گرفته‌اند که این موضوع، به کاهش وزن خودرو و پایین‌تر آمدن مرکز ثقل آن منجر می‌شود. همچنین بد نیست بدانید که تمامی قطعات مرسدس بنز AMG ویژن، به صورت کاملا جدید طراحی شده‌اند و این خودرو برقی مفهومی، هیچ اشتراکی با محصولات قبلی AMG ندارد.

تاریخ رونمایی نهایی از مرسدس بنز AMG ویژن

کانسپت مرسدس بنز AMG ویژن

هرچند که تصاویر رسمی این خودرو را برای اولین بار دیدیم اما اگر برای دیدن عملکرد آن هم مشتاق هستید، باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنید تا اشتوتگارتی‌ها، کوپه‌ی کانسپت جدید خود را به نوربرگ رینگ بیاورند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

مرسدس بنز will.i.AMG ؛ سدان کوپه خاص با حس و حال AMG و will.i.am + ویدیو

کراس اوور برقی جدید جیلی معرفی شد؛ ۴۰۱ کیلومتر با یک بار شارژ

چری آریزو ۵ برقی به عنوان اولین خودرو برقی ایران، مجوز شماره‌گذاری گرفت

باگی جدید برابوس، یک هیولای صحرایی با قدرت ۹۰۰ اسب بخار و قیمت دیوانه کننده است + ویدیو

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.