تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 63119

مرسدس بنز تسلا را در رانندگی خودکار سطح ۳ شکست داد

مرسدس بنز تسلا را در رانندگی خودکار سطح ۳ شکست داد

مرسدس بنز تسلا را در رانندگی خودکار سطح ۳ شکست داد درحالی که تسلا همچنان درگیر آزمون و خطای فناوری خودران سطح ۲ است، مرسدس بنز تاییدیه قانونی فناوری رانندگی خودکار سطح ۳ را کسب کرده است.
ا..

مرسدس بنز تسلا را در رانندگی خودکار سطح ۳ شکست داد

درحالی که تسلا همچنان درگیر آزمون و خطای فناوری خودران سطح ۲ است، مرسدس بنز تاییدیه قانونی فناوری رانندگی خودکار سطح ۳ را کسب کرده است.

از سیستم اتوپایلت تسلا و سوپر کروز جنرال موتور که بگذریم، غول خودروساز آلمانی مرسدس بنز به‌تازگی به اولین شرکتی تبدیل شده که تاییدیه قانونی بین‌المللی جهت تولید خودروهای مجهز به فناوری خودران سطح ۳ یا به عبارتی دیگر «خودران مشروط» را دریافت کرده است. این درحالی است که یکی از مدعیان اصلی فناوری خودران یعنی تسلا همچنان درگیر تست‌های سطح ۲ است!

پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ آلمان با وضع قوانینی در خصوص فناوری خودران سطح ۳، اولین کشور دنیا شده بود که مبنایی قانونی را برای استفاده از این فناوری ارائه داده و حال مرسدس بنز نیز با جدیدترین نسخه از فناوری خودران خود تحت عنوان درایو پایلوت (Drive Pilot) قدمی بزرگ در صنعت حمل و نقل برداشته است.

فناوری خودران تسلا

«مارکوس شافر» (Markus Schäfer)، عضو هیئت مدیره دایملر آگ و مرسدس بنز آگ، درباره دستاورد جدید مرسدس بنز چنین بیان داشته است:

با این رویداد مهم، ما باری دیگر فعالیت پیشگامانه خود در زمینه فناوری خودران را ثابت کرده‌ایم و همچنین یک تحول بزرگ را آغاز می‌کنیم. ما اولین خودروسازی هستیم که فناوری خودران مشروط [سطح ۳] را در آلمان به تولید انبوه می‌رساند.

با این حال، مرسدس بنز اولین خودرویی نیست که از فناوری رانندگی خودکار سطح ۳ بهره می‌برد. هوندا لجند اولین خودروی مجهز به این فناوری بوده اما تنها در ژاپن برای اجاره در دسترس است. همچنین سال ۲۰۱۷ آئودی از پیاده‌سازی فناوری خودران سطح ۳ در آئودی A8 خبر داده بود ولی به‌خاطر چالش‌ها و موانع قانونی مختلف، برنامه‌های خود را کنار گذاشت.

قابلیت‌های فناوری خودران سطح ۳ مرسدس بنز

اکنون باید چه انتظاری از فناوری خودران سطح ۳ مرسدس داشته باشیم؟ فناوری‌های سطح ۲ نظیر بلو کروز از فورد یا سوپر کروز از جنرال موتورز همچنان تا حدی نیاز به مداخله راننده دارند اما با سطح ۳، خودرو بدون اینکه نیازی به کنترل راننده باشد، به محیط اطراف خود واکنش نشان می‌دهد و تصمیم می‌گیرد.

فناوری خودران مرسدس بنز

سیستم درایو پایلت بروزرسانی‌شده مرسدس بنز که با یک جفت دکمه لمسی بالای جای انگشت فرمان فعال می‌شود، می‌تواند کنترل خودرو را به‌صورت کامل بدون نیاز به مداخله راننده بر عهده بگیرد ولی نکته اینجا است که چنین امکانی تنها در سرعت مجاز زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت فراهم خواهد بود.

درایو پایلت از سنسورهای پکیج Driving Assistance به همراه سنسورهای لیدار، میکروفون‌ها و یک دوربین اضافی در پنجره عقب استفاده می‌کند. این سیستم همچنین به کمک یک سیستم موقعیت‌یابی و نقشه دیجیتالی HD، اشکال جاده، علائم راهنمایی و رانندگی، پیچ و خم‌های جاده و ترافیک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

فناوری خودران مرسدس بنز

به گفته مرسدس بنز، راننده وقتی سیستم داریو پایلت فعال است می‌تواند کنترل خودرو را رها کند و به فعالیت‌های دیگر مثل وب‌گردی، غذا خوردن یا شاید حتی تماشای فیلم بپردازد. مرسدس برای مواقعی که ممکن است ناگهان تجهیزات دچار هرگونه اختلال یا خرابی بشوند، سیستم‌های برقی، ترمز و… اضافی را در نظر گرفته است تا راننده کنترل خودرو را در دست بگیرد.

علاوه بر این، برخی مواقع احتمال دارد راننده به دلایل مختلفی مثل مجروح بودن و…، توانایی در دست گرفتن کنترل خودرو طی یک موقعیت اضطراری را نداشته باشد. در چنین شرایطی، درایو پایلت سرعت خودرو را کاهش می‌دهد و نهایتاً آن را متوقف می‌کند. همچنین چراغ‌های خطر را به کار می‌گیرد، درها و پنجره‌ها را باز می‌کند و با نیروهای امدادی تماس می‌گیرد.

مرسدس بنز

فناوری خودران سطح ۳ مرسدس بنز تحت عنوان درایو پایلت، تا اوایل ۲۰۲۲ در خودروی لوکس مرسدس بنز اس کلاس و خودروی برقی مرسدس بنز EQS ارائه خواهد شد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این دستاورد بزرگ مرسدس بنز چیست؟

منبع :SlashGearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.