تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر : 583489

 مراحل تولید و خرید پیچ و مهره

 مراحل تولید و خرید پیچ و مهره

با توجه به صنعتی شدن کشورها، پیچ و مهره‌ها به طور گسترده در صنایع تولیدی به عنوان اتصال دهنده‌های قوی و محکم، برای اتصال ماشین آلات و سازه‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهره‌ها و پیچ‌ها مکمل یکدیگر هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. پیچ و مهره‌ همان طور که می‌تواند اندازه‌ و شکل‌ مختلفی داشته

با توجه به صنعتی شدن کشورها، پیچ و مهره‌ها به طور گسترده در صنایع تولیدی به عنوان اتصال دهنده‌های قوی و محکم، برای اتصال ماشین آلات و سازه‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهره‌ها و پیچ‌ها مکمل یکدیگر هستند و کاربردهای متفاوتی دارند.

پیچ و مهره‌ همان طور که می‌تواند اندازه‌ و شکل‌ مختلفی داشته باشد، فرآیند مراحل تولید پیچ و مهره نیز متفاوت است. برای توضیح جامع‌تر این روش‌ها و اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام پیچ و مهره تولیدی بهترین است، ادامه مطلب را بخوانید. فروشگاه پیچ و مهره بولت صنعت، تولید کننده برتر در زمینه پیچ و مهره، این امکان را در اختیار خریداران می‌گذارد، تا به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهند.

 آشنایی با روش‌های تولید پیچ و مهره

سه روش تولید پیچ و مهره فولادی وجود دارد: روش سرد، روش گرم و ماشین کاری. در این مقاله، هر یک از آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد و به مزایا و معایب مختلف آنها اشاره خواهیم کرد.

تولید پیچ و مهره با روش سرد

روش سرد، فرآیند تشکیل یک پیچ بدون گرم کردن فولاد است. این کار با ضربه زدن یا فشار دادن فولاد در قالب، به منظور ایجاد ابعاد دلخواه انجام می‌شود. اغلب اوقات، بیش از یک ضربه مورد نیاز است.

 

  • محدودیت تولید پیچ و مهره با اندازه و شکل دلخواه

در مراحل تولید پیچ و مهره، اگر با روش سرد ساخته شوند، محدودیت انداره وجود دارد. هرچه قطر پیچ بزرگتر باشد، فشار بیشتری برای فشار دادن مواد به شکل دلخواه مورد نیاز است. با توجه به ابعاد دستگاه، اگر بزرگ باشد، می‌توانید به اندازه دلخواه پیچ و مهره بسازید.

اما در برخی از موارد، اندازه دستگاه این امکان را به شما نمی‌دهد تا پیچ و مهره با سایز دلخواه را بسازید. روش سرد نیز محدودیت‌هایی برای شکل‌دهی دارد. گرچه نوآوری‌ها در فناوری، قابلیت‌های روش سرد را بهبود بخشیده است، اما حتی امروزه، شکل‌دهی برخی از قطعات بدون روش گرم یا برش مواد، بسیار دشوار یا حتی غیرممکن است.

 

  • استفاده بهینه از مواد

با روش سرد، بدون حذف هیچ ماده‌‌ای و بدون استفاده از انرژی برای گرم کردن مواد، مواد را به شکل دلخواه در می‌آورید. بنابراین روش سرد مزیت زیادی در کاهش اتلاف مواد و انرژی دارد.

 

  • استحکام بالا در پیچ و مهره

در فرآیند روش سرد، فرآیندی به نام سخت کاری به پیچ استحکام می‌بخشد. از آنجایی که فولاد بدون برش یا حرارت دادن حرکت می‌کند، ساختار آن دست نخورده باقی می‌ماند.

 

  • به کارگیری انواع متریال

در مراحل تولید پیچ و مهره، فلزات و آلیاژهای مختلف رفتار متفاوتی دارند. موادی مانند فولاد آلیاژی به اندازه کافی در دمای اتاق انعطاف پذیر هستند تا به راحتی سرد شوند. برخی دیگر مانند فولاد کم کربن از استحکام بیشتر ناشی از روش سرد بهره می‌برند.

با این حال، مواد زیادی وجود دارند که برای ساخت پیچ و مهره با روش سرد مناسب نیستند، مانند فولاد ضد زنگ. یا مواردی وجود دارد که سخت شدن کار ناشی از روش سرد می‌تواند مقدار جریان مواد را محدود و دستیابی به شکل مطلوب را دشوار کند.

تولید پیچ و مهره با روش گرم

 مراحل تولید و خرید پیچ و مهره

در فرآیند گرم کردن، حرارت تا نقطه‌‌ای است که فولاد شکل پذیر می‌شود و در قالب، شکل مورد نظر را می‌گیرد. گروه بولت صنعت، انواع پیچ و مهره تولید شده به روش گرم را در سایزهای مختلف به فروش می‌رساند. تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می‌شود، قبل از ارسال برای تحویل، مورد تست کیفیت قرار می‌گیرند.

 

  • عدم محدودیت تولید پیچ و مهره با اندازه و شکل دلخواه

حرارت دادن فولاد فراتر از نقطه تبلور مجدد آن، باعث می‌شود که به طور قابل توجهی انعطاف پذیرتر شود و در نتیجه اجازه می‌دهد تا قطعات با فشار کمتری تشکیل شوند. به همین دلیل، اکثر سایزهای پیچ و مهره‌ها را می‌توان با روش گرم تولید کرد.

در واقع، معمولاً این روش تولید ترجیحی برای تولید پیچ‌هایی با قطر بزرگ است. گرم کردن فولاد و افزایش شکل‌پذیری آن، تغییرات بیشتری را ایجاد و پیچ‌ها را با مدل‌های مختلف می‌توانید تولید کنید. در واقع این روش یک جایگزین خوب برای پیکربندی شکل پیچ‌های منحصربه‌فرد است که با روش سرد قابل تولید نیستند.

 

  • استفاده بهینه از مواد

درست مانند روش سرد، روش گرم به شما این امکان را می‌دهد که با تمام مواد و بدون هیچ ضایعاتی شکل پیچ و مهره‌‌ای را که می‌خواهید را به دست آورید. با این حال، برای گرم کردن فولاد به مقداری انرژی اضافی نیاز دارید. بنابراین در حالی که ممکن است در ضایعات مواد صرفه جویی کنید، اما ممکن است کمی بیشتر در مصرف انرژی هزینه کنید.

 

  • استحکام کم در پیچ و مهره

در مراحل تولید پیچ و مهره، روش گرم این اجازه را نمی‌دهد تا کار سخت زیادی بر روی پیچ و مهره‌ها رخ دهد. در حالی که برخی از دانه‌های فولادی دست نخورده می‌مانند، اثر تقویتی آن محدود خواهد شد. زیرا حرارت دادن فولاد، ساختار مواد فولاد را کمی تغییر می‌دهد.

 

  • به کارگیری انواع متریال

برای ساخت پیچ و مهره با مواد مختلف، به روش‌های مختلفی نیاز است. به عنوان یک قاعده کلی، اگر مواد با ماشینکاری یا روش سرد سازگار نیستند، روش گرم جایگزین خوبی خواهد بود. موادی هستند که روش سرد امکانپذیر نیست و برای شکل گیری مناسب باید تا دمای بالا گرم شوند.

تولید پیچ و مهره با روش ماشینکاری

ماشینکاری فرآیند برش فولاد، متناسب با ابعاد مورد نظر است.

 

  • عدم محدودیت تولید پیچ و مهره با اندازه و شکل دلخواه

ماشینکاری محدودیتی در اندازه یا شکل ندارد. در واقع، قطعات پیچیده را می‌توان نسبتاً آسان تراشید و این موضوع، این روش را به روش ساخت ترجیحی برای پیچ و مهره‌هایی با شکل پیچیده تبدیل می‌کند.

 

  • عدم استفاده بهینه از مواد

وقتی قطعه‌‌ای را ماشینکاری می‌کنید، با حذف زیادی از متریال، به شکل دلخواه می‌رسید. بنابراین، می‌توان گفت که بزرگترین نقطه ضعف این روش تولید پیچ و مهره، میزان ضایعاتی است که تولید می‌شود.

 

  • استحکام کم در پیچ و مهره

وقتی مواد را ماشینکاری می‌کنید سخت شدن کار رخ نمی‌دهد. بنابراین استحکام بیشتری در پیچ وجود ندارد. این موضوع می‌تواند برای پیچ و مهره‌هایی که به استحکام کششی و دوام بالایی نیاز دارند، مشکل ساز باشد.

 

  • به کارگیری انواع متریال

در مراحل تولید پیچ و مهره، گاهی اوقات، ماشینکاری یک قطعه به جای تلاش برای شکل دادن صحیح آن، آسان‌تر است. به عنوان مثال، برخی از انواع آلومینیوم، به خوبی در ماشینکاری دوام دارند. همه اینها به نوع خاصی از ماده‌‌ای که با آن کار می‌کنید و نحوه بریده شدن آن بستگی دارد.

مراحل خرید پیچ و مهره

 مراحل تولید و خرید پیچ و مهره

گروه بولت صنعت، علاوه بر تولید انواع پیچ و مهره، با وارد کردن انواع پیچ و مهره چینی، آلمانی و آمریکایی، سبد فروش خود را تکمیل کرده است. برای داشتن یک تجربه منحصر به فرد از خرید پیچ و مهره، مجموعه بولت صنعت را انتخاب کنید. اما برای خریدی مطمئن، توصیه می‌شود موارد زیر را به هنگام خرید پیچ و مهره در نظر بگیرید.

انتخاب مواد مناسب

در مراحل خرید پیچ و مهره، به یاد داشته باشید که پیچ و مهره ساخته شده از مواد قوی‌تر ممکن است لزوماً انتخاب مناسبی برای همه انواع سازه‌ها نباشد. به عنوان مثال، پیچ‌های فولادی سخت شده که استحکام بیشتری را ارائه می‌دهند در محیط‌های آب شور و کلر مناسب نیستند.

در عوض، فولاد ضد زنگ با درجه‌های مقاومت بالا و ضد خوردگی برای چنین کاربردهایی ترجیح داده می‌شود. بنابراین، در خرید پیچ و مهره عمده مطمئن شوید که پیچی با متریال مناسبی را که واقعاً برای پروژه یا کار شما مورد نیاز است، خریداری کنید.

اگرچه فولاد یک ماده رایج برای ساخت انواع پیچ و مهره‌ها است، اما داشتن روکش مقاوم برای پیچ و مهره‌ها، اگر در معرض رطوبت بالا و خوردگی قرار گیرند، مفید است. این عملیات تکمیلی از خوردگی پیچ‌ها جلوگیری می‌کند و دوام بیشتری را تضمین می‌کند. در زیر برخی از پرداخت‌های استاندارد برای کاربردهای مختلف آورده شده است:

 

  • پیچ و مهره‌های زینک اندود

یکی از مراحل خرید پیچ و مهره، مشخص بودن مقاومت آن است. این پیچ‌ها که برای کاربردهای داخلی مناسب هستند، دارای یک لایه نازک از روی زرد یا پوشش دی کرومات زرد هستند که از خوردگی پیچ جلوگیری می‌کند. با این حال، آنها در برابر فشار بالا مقاومتی ایجاد نمی‌کنند و برای استفاده بیرونی نامناسب هستند.

 

  • پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ

این پیچ‌ها به دلیل خاصیت ضد خوردگی بالا، در محیط‌های آب نمک و کلر ایده آل هستند. ضد زنگ ۳۱۶ با درجه مقاومت بالا در چنین محیط‌هایی بهترین محسوب می‌شود.

 

  • پیچ فولادی سخت شده

به دلیل استحکام بیشتر آنها، به طور قابل توجهی در کاربردها و مونتاژهای خودرو استفاده می‌شود. آنها از آلیاژ فولاد، عمدتاً از مس و روی ساخته شده اند.

انواع پیچ و مهره بر اساس انواع رزوه

علاوه بر انواع مراحل تولید پیچ و مهره، به هنگام خرید، مهره‌ها و پیچ‌ها به طور کلی به دو دسته درشت رزوه یا رزوه ریز طبقه بندی می‌شوند. رزوه‌های ریز بیشتر از نوع درشت مستعد آسیب، رسوب و داغ شدن هستند. با این حال، چند مزیت در رزوه ریز وجود دارد، به راحتی شل نمی‌شوند، دارای استحکام کششی بالاتری هستند، بنابراین آنها را برای کاربردهای خاص مناسب می‌کند.

انتخاب اندازه صحیح پیچ

یکی از مراحل خرید پیچ و مهره استیل، دانستن طول و قطر هر پیچ است. طول یک پیچ از سطح صاف سر تا نوک یا انتهای پیچ اندازه گیری می‌شود. قطر از سطح خارجی در یک طرف تا سطح خارجی در طرف دیگر اندازه گیری می‌شود. انتخاب اندازه پیچ استیل اشتباه می‌تواند منجر به استفاده نادرست از مواد، اتلاف وقت و تلاش در تکمیل یک پروژه یا کار شود. بنابراین، قبل از خرید پیچ و مهره استیل حتما اندازه گیری‌های دقیق داشته باشید.

انتخاب نوع پیچ مناسب

هنگامی که شما شروع به جستجوی پیچ و مهره مدنظر خودتان می‌کنید، گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب را چالش برانگیزتر و گیج کننده‌تر می‌کند. همچنین، برخی از پیچ‌ها که هنگام استفاده در مواد خاصی استحکام بالایی دارند، ممکن است استحکام مشابهی برای مواد دیگر نداشته باشند. بنابراین، انتخاب نوع پیچ مناسب بسته به کاربرد شما برای نصب روان بسیار مهم است.

سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی بولت صنعت، یکی از مراکز معتبر برای تولید انواع پیچ و مهره است. اگر در صنایع مختلف فعالیت می‌کنید و به انواع پیچ و مهره نیاز دارید، این گروه صنعتی توانسته با در اختیار داشتن مهندیسن خبره و نامدار، انواع محصولات از جمله پیچ و مهره فولادی، آهنی، خشکه، شش گوشه، پیچ آلن، پیچ دوسررزوه، پیچ تمام رزوه، انکر بولت، انواع مهره و واشر و خار را با متریال درجه یک، در سایزهای مختلف با قیمت بسیار مناسب به فروش برساند.

تهیه محصولات صنعتی به طور حضوری، اغلب یک کار وقت گیر است، بدین جهت برند بولت صنعت به عنوان یک تولید کننده برتر، در زمینه فروش پیچ و مهره عالی ظاهر شده است. این تصمیم، به خریداران اجازه می‌دهد، تمام محصولات خود را به صورت عمده در زمان کوتاهی خریداری کنند. این مجموعه با در اختیار داشتن یک تیم پشتیبانی کارآمد و سریع، به تمام سوالات مشتریان پاسخ و در مراحل خرید پیچ و مهره مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهند کافیست با آنها با شماره های 66288116 و 09123408414 تماس بگیرید.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.