تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
کد خبر : 40196

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا امروز، اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، گفت..

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

مراجعه بیش از یک میلیون نفر به مراکز بهداشت و درمان در نوروز/افزایش مصدومان حوادث ترافیکی

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا امروز، اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ ماموریت، ماموریت ترافیکی و ۹۲ هزار ماموریت غیر ترافیکی بوده است.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند امروز در نشستی خبری اظهارکرد: سال گذشته برای مناسبت‌های مختلف ما طرح‌ها و عملیات ویژه ای را برنامه ریزی کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به طرح سلامت نوروزی گفت: علیرغم اینکه سیاست وزارت بهداشت و به ویژه نگاه تخصصی وزیر بهداشت به عنوان فرمانده اصلی میدان مبارزه با کرونا این بود که کسی به سفر نرود ما بیشترین عامل‌ها را که در انتقال ویروس کرونا تجربه کردیم که در مسافرتها، دورهمی ها و یا تجمعات بوده است. معمولا در عزاداری‌ها و عروسی‌ها انتقال‌ها بسیار بیشتر و گسترده است و ویروس سریع انتشار پیدا می‌کند. امروز شاهدیم که آرام آرام آمار مبتلایان به کرونا بالا می‌رود.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر طرحی را به نام طرح سلامت نوروزی شروع کردیم. ما از ۲۵ تا ۱۵ الی ۱۷ فروردین طرح را با شدت بیشتری ادامه می‌دهیم.

کولیوند با بیان اینکه این طرح چند عملیات را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: یکی از آن‌ها موضوع اورژانس و بیماری‌های ۱۱۵ و بحث بهداشت (هم بهداشت محیط و هم مدیریت بیماری های واگیر) و سازمان انتقال خون و دارو و تجهیزات و بحث درمان است. در نهایت پوشش همگانی را براساس طرح سلامت نوروزی برای مردم در نظر گرفتیم.

وی افزود: علیرغم اینکه در اورژانس همیشه آماده باش هستیم اما آماده باش اضطراری تری را اعلام کردیم و تمامی همکارانمان شیفت‌های خود را چند برابر کردند.

کولیوند در بخش دیگری از این نشست گفت: نگاهمان برای برنامه عملیات سلامت نوروزی هم انسجام خدمت رسانی در بهداشت و درمان و هم بالا بردن حفظ و توان عملیاتی خدمت رسانی در بهداشت و درمان و تهیه دارو و تجهیزات و در دسترس بودن اقلام برای مردم و ذخیره سازی خون است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه از ۲۵ اسفند که طرح آغاز شده تا امروز، اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، گفت که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ ماموریت، ماموریت ترافیکی بوده و ۹۲ هزار ماموریت غیر ترافیکی بوده است. مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و این نشان می‌دهد که افزایش مسافرت‌ها باعث شده که مصدومان ترافیکی بیشتر باشد.

کولیوند با اشاره به دو طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ که برای سکته های حاد قلبی و مغزی است، گفت: با اجرای این طرح از ۲۵ اسفند تا کنون، ۴۷۴ نفر نجات پیدا کرده‌اند.

وی افزود: طی این مدت ۶۴ پرواز را توسط اورژانس هوایی داشتیم که ۱۰۰ مصدوم را توسط اورژانس هوایی منتقل کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه کل مراجعانی که به مراکز بهداشت و درمان سراسر کشور مراجعه کردند یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر بودند، گفت: از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخشهای ویژه بستری شدند.

ادامه دارد…

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.