تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۵:۴۷
کد خبر : 53793

مدیر امنیتی سابق ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

مدیر امنیتی سابق ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

مدیر امنیتی سابق ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شدفیلیپ کوک، مدیر امنیتی سابق ای بی به دلیل نقش در یک کارزار شدید پیگرد علیه یک جفت منتقد ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است. یک قاضی ماساچوست این حکم را نه ماه پس از آنکه کوک به جرم توطئه برای جلوگیری از آزادی بیان در فضای مجازی و توطئه برای دستکاری مطالب بازگوشده توسط شاهدان اعتراف کرد، این حکم را صادر کرد. او اولین نفر از هفت کارمند سابق ای بی است که پس از افشای برنامه سال گذشته توسط وزارت دادگستری محکوم شد.
در اظهارات گزارش شده توسط بلومبرگ عنوان شده است که قاضی دادگاه ایالات متحده یعنی آلیسون باروز این پرونده را بر عهده گرفته است. طبق گفته‌های وی، کارمندان ای بی شروع به آزار و اذیت تیم انتشارات نظریات انتقادی در مورد این شرکت نمودند. یک زن و شوهر به نام‌های اینا و دیوید استاینر توسط کارمندان ای بی و توسط یک تاج گل، سوسک‌های زنده و ماسک خوک با صورت خونین مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.
کوک، افسر سابق پلیس، اعتراف کرد که در جلسه‌ای در سال ۲۰۱۹ شرکت کرده است، جایی که کارمندان ای بی برای آزار و اذیت توییتر علیه زوج استاینر و انتشار آن‌ها ..

مدیر امنیتی سابق ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

فیلیپ کوک، مدیر امنیتی سابق ای بی به دلیل نقش در یک کارزار شدید پیگرد علیه یک جفت منتقد ای بی به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است. یک قاضی ماساچوست این حکم را نه ماه پس از آنکه کوک به جرم توطئه برای جلوگیری از آزادی بیان در فضای مجازی و توطئه برای دستکاری مطالب بازگوشده توسط شاهدان اعتراف کرد، این حکم را صادر کرد. او اولین نفر از هفت کارمند سابق ای بی است که پس از افشای برنامه سال گذشته توسط وزارت دادگستری محکوم شد.

در اظهارات گزارش شده توسط بلومبرگ عنوان شده است که قاضی دادگاه ایالات متحده یعنی آلیسون باروز این پرونده را بر عهده گرفته است. طبق گفته‌های وی، کارمندان ای بی شروع به آزار و اذیت تیم انتشارات نظریات انتقادی در مورد این شرکت نمودند. یک زن و شوهر به نام‌های اینا و دیوید استاینر توسط کارمندان ای بی و توسط یک تاج گل، سوسک‌های زنده و ماسک خوک با صورت خونین مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

کوک، افسر سابق پلیس، اعتراف کرد که در جلسه‌ای در سال ۲۰۱۹ شرکت کرده است، جایی که کارمندان ای بی برای آزار و اذیت توییتر علیه زوج استاینر و انتشار آن‌ها اکومرز بایتس نقشه کشیدند. وی در بحث‌های بعدی در مورد جرائم جدی‌تر، از جمله ارسال موارد تهدیدآمیز و سفر به خانه این زوج برای انجام نظارت درگیر شد و به خرابکاری در تحقیقات پلیس در مورد جرم کمک کرد. باروز گفت:

وجود این همه افراد بالغ که در این طرح و آزار و اذیت استاینر شریک بودند، برای من قابل درک نیست.

کوک علاوه بر حکم زندان، با سه سال آزادی تحت نظارت و جریمه ۱۵۰۰۰ دلاری روبرو خواهد شد که دادستان‌های فدرال هر دو را درخواست کرده اند. سال گذشته چهار نفر از همکاران توطئه‌گر کوک نیز به جرم خود اعتراف کردند و اشتاینرز یک شکایت مدنی علیه این گروه تشکیل داد.

مطالب مرتبط:

  • ورود فروشگاه ژاپنی سوپر پوتیتو به ای بی

  • نمونه اولیه سرفیس پرو ۸ در فروشگاه eBay لیک شد

  • یک کنسول Wii طلایی متعلق به ملکه الیزابت به فروش خواهد رسید

باروز: وجود این افراد بالغ که در این طرح دخیل بوده اند برای من غیرقابل درک است

دادستان‌ها از دادگاه خواستار مجازات دو سال و نیم سال زندان برای کوک شده بودند و اقدامات وی را بخشی از کابوس سه هفته‌ای برای روزنامه نگاران توصیف کردند. کوک برای محافظت از خود و دوستانش، قسمت بهتری از زندگی حرفه‌ای خود را نادیده گرفت. بدتر از آن، کوک از دانش فنی خود در مورد چگونگی بررسی جرایم ادارات پلیس برای کمک به جلوگیری از تحقیقات استفاده کرد. این اطلاعات در یک یادداشت در مورد مجازات وی آمده است.

کوک ادعا کرد که او هرگز صرفا یک توطئه‌گر در فضای مجازی نبوده است و معتقد است بسیاری از فعالیت‌های آن هرگز انجام نشده است. وی گفت:

شخصی که چنین ادعایی را مطرح کرده است، مدیر ارشد ایمنی و امنیت ای بی سابق با نام جیمز باوگ است که خود به این جرایم اعتراف نکرده است – سابقه‌ای در آزار و اذیت دیگران از طریق ارسال پیام‌های نامناسب و باورنکردنی دارد و وی رفتار خود را تا حدودی ناشی از مصرف شدید مشروبات الکلی که به نوعی فرهنگ کارمندان ای بی است، دانست.

وی در یک یادداشت در مورد صدور حکم گفت:

نوشیدن مشروبات الکلی به مقدار زیاد بخشی از فرهنگ این شرکت بود. نوشیدن الکل در سراسر فضای اداری یک امر معمول در ای بی است و معمولاً کارمندان این شرکت به صورت گروهی شروع به انجام این کار می‌کنند.

دادستان‌ها ادعا کردند که مدیران سطح بالا از جمله مدیر عامل سابق این شرکت یعنی دوین ونیگ نیز به دلیل پوشش انتقادی آن‌ها از ای بی، نسبت به اشتاینرز کینه‌ای تلخ داشتند. گفته می‌شود که بوگ پس از مکالمه متنی با ونیگ و رئیس ارتباطات یعنی استیو ویمر، کمپین آزار و اذیت خود را آغاز کرد، در حالی که ونیگ گفت وقت آن است که او را برکنار کنیم.

اما هیچ یک از افراد به عنوان بخشی از این طرح متهم نشده اند. ای بی، که هیچ‌اتهامی نیز به وی وارد نشده بود، عذرخواهی کرد اما گفت که هیچ مدرکی پیدا نکرد که ونیگ از این کمپین بداند.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.