تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۳:۰۷
کد خبر : 20371

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی: درآمدهای مالیاتی صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی: درآمدهای مالیاتی صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود

کافه دانش: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: درآمدهای حاصل از وصول مالیات بر ارزش‌افزوده، صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود و مردم می‌توانند آثار مثبت آن را در توسعه کشور به عینه مشاهده کنند. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از اختصاص دو هزار و …

کافه دانش: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: درآمدهای حاصل از وصول مالیات بر ارزش‌افزوده، صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود و مردم می‌توانند آثار مثبت آن را در توسعه کشور به عینه مشاهده کنند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از اختصاص دو هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، معادل ۱۵ درصد کل درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته بوده است.
کوماسی افزود: بدین ترتیب کل مبلغی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در مهرماه ۱۳۸۷ تا پایان سال ۱۳۹۸ به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان آذربایجان غربی پرداخت شده است، رقمی معادل ۱۱ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به آثار مثبت قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در باز توزیع ثروت و کاهش فاصله درآمدی افراد جامعه اظهار داشت: در راستای انجام این هدف در سال گذشته، یک هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال بین ۴۶ شهرداری استان توزیع شد تا صرف امور عمرانی و توسعه خدمات شهری شود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه در همین مدت، ۶۶۷ میلیارد ریال نیز به هزار و ۹۷۷ دهیاری و فرمانداری استان اختصاص یافت، افزود: این پرداختی‌ها از محل سه درصد درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پرداختی‌ها از محل مذکور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، از ۱۰ درصد رشد برخوردار بوده، تصریح کرد: کاهش بی‌سابقه اخیر قیمت نفت، بار دیگر قابل اتکا نبودن این منبع درآمدی دولت و اهمیت منابع درآمدی پایداری چون درآمدهای مالیاتی را برای همگان آشکار ساخت.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.