تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 61144

مدیرعامل اپل گوشی های اندرویدی را به برخی کاربران IOS پیشنهاد می‌کند!

مدیرعامل اپل گوشی های اندرویدی را به برخی کاربران IOS پیشنهاد می‌کند!

مدیرعامل اپل گوشی های اندرویدی را به برخی کاربران IOS پیشنهاد می‌کند!تیم کوک، مدیرعامل اپل در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته است هرکسی دنبال بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها از جایی به غیر از App Store اپل اس..

تیم کوک، مدیرعامل اپلمدیرعامل اپل گوشی های اندرویدی را به برخی کاربران IOS پیشنهاد می‌کند!

تیم کوک، مدیرعامل اپل در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته است هرکسی دنبال بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها از جایی به غیر از App Store اپل است، می‌تواند از اندروید استفاده کند!

اگر چه iOS‌ در بخش عملکرد در حال تکامل پیدا کردن است، اما هنوز هم در مقایسه با اندروید، سیستم عامل بسته‌ای محسوب می‌شود. ساده‌ترین مثال برای آن، امکان نداشتن نصب اپلیکیشن از فروشگاه‌های اپلیکیشن به جز App Store یا بارگذاری و اجرای آزادانه IPA بدون نیاز به جیلبریک است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل امروز در پیرامون بحث اپ استور و نحوه دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها در آیفون توسط کاربران گفته است، کاربرانی که امیدوار به نصب برنامه‌ها به صورت Side-Load یا بارگذاری جانبی در آیفون هستند، می‌توانند گوشی اندرویدی بخرند! او می‌گوید تجربه کاربری که اپل ارائه می‌کند، امنیت و حریم خصوصی کاربران را به حداکثر می‌رساند؛ چیزی که اندروید قادر به انجام آن نیست.

اتحادیه اروپا در حال بررسی «قانون فراگیر بازار دیجیتال» است که شرکت‌هایی مثل اپل را ملزم می‌کند به فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه اجازه فعالیت دهد. اما تیم کوک در نشست خبری DealBook که این هفته برگزار شد، بار دیگر در ارتباط با بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها توضیحاتی را ارائه کرده است.

مدیرعامل اپل: اگر فکر می‌کنید بارگذاری جانبی مهم است، اندروید را انتخاب کنید

تیم کوک، مدیرعامل اپل در اظهار نظر جدید خودش به صراحت گفته است: «اگر فکر می‌کنید بارگذاری جانبی یک اپلیکیشن اهمیت دارد، می‌توانید اندروید را انتخاب کنید. برای اپل بارگذاری جانبی مثل روشن کردن یک خودروی بدون ایربگ و کمربند ایمنی است. مأموریت اپل به حداکثر رساندن امنیت و حریم خصوصی کاربران است و اجازه دادن به بارگذاری جانبی خطرات را بالا می‌برد».

تیم کوک، مدیرعامل اپل

دو روز قبل، کریگ فدریگی نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل عنوان کرد که نصب برنامه‌ها با دور زدن اپ استور، در یک جعبه پاندورا (اشاره به افسانه جعبه پاندورا) بررسی نشده پر از بدافزار را بار می‌کند. بر اساس داده‌هایی که اپل به دست آورده، خطر ابتلا به بدافزار در اندروید ۱۵ تا ۴۷ برابر بیشتر از آی او اس است.

به همین خاطر است که تیم کوک اهمیتی نمی‌دهد شما به عنوان یک کاربر iOS در مورد بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها چه فکری می‌کنید. این شرکت همچنان روی حرف خود در مورد سختگیری منابع اپلیکیشن‌ها ایستاده است و شما را مجبور می‌کند اپلیکیشن‌ها را فقط از طریق App Store روی آیفون خود دانلود و نصب کنید و اگر به بارگذاری اپلیکیشن‌ها از جایی دیگر علاقه دارید، می‌توانید به اندروید مهاجرت کنید.

بدیهیست که بسیاری از کاربران آی او اس دوست دارند که برنامه‌ها را از منابع دیگری هم بتوانند نصب کنند. به طور مثال کاربران کشورهای تحت تحریم از جمله ایرانی‌ها که نمی‌توانند بسیاری از اپلیکیشن‌های فارسی را روی آیفون‌های خود نصب کنند، چون اپ استور آن‌ها را پاک می‌کند. اما اینطور که مدیرعامل اپل می‌گوید، چاره‌ای جز مهاجرت به اندروید برای این دسته از کاربران نخواهند بود.

وقتی به این موضوع نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که وقتی امکان بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها وجود داشته باشد، حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربر بسیار دشوار می‌شود. در حال حاضر اپل خودش مستقیماً کیفیت و اهداف اپلیکیشن‌ها را از طریق اپ استور رصد می‌کند. بنابراین هر چیزی که از خارج از اپ استور نصب شود، می‌تواند آیفون شما را در معرض هک شدن قرار دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.