تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۱۴
کد خبر : 61824

مدیاتک Pentonic 2000 معرفی شد؛ نخستین تراشه ۷ نانومتری برای تلویزیون های هوشمند

مدیاتک Pentonic 2000 معرفی شد؛ نخستین تراشه ۷ نانومتری برای تلویزیون های هوشمند

مدیاتک Pentonic 2000 معرفی شد؛ نخستین تراشه ۷ نانومتری برای تلویزیون های هوشمندتراشه ۷ نانومتری مدیاتک Pentonic 2000 برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند معرفی شد. این گام مهمی برای پیشرفت در عملکرد تل..

مدیاتک Pentonic 2000 معرفی شد؛ نخستین تراشه ۷ نانومتری برای تلویزیون های هوشمند

تراشه ۷ نانومتری مدیاتک Pentonic 2000 برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند معرفی شد. این گام مهمی برای پیشرفت در عملکرد تلویزیون‌ها محسوب می‌شود.

مدیاتک این روزها در پی کسب موفقیت‌های جدید است. پس از انتشار پردازنده پرچمدارش، دایمنسیتی ۹۰۰۰ برای گوشی‌های هوشمند، حالا از تراشه پرچمدار خود، پنتونیک ۲۰۰۰ برای تلویزیون‌های هوشمند رونمایی کرده است. به نظر می‌رسد که این چیپست از بسیاری جهات، اولین تراشه سیلیکونی جهان است.

اولین و مهم‌ترین جنبه این است که پنتونیک ۲۰۰۰ اولین تراشه ۷ نانومتری برای تلویزیون‌ها است که بر اساس TSMC خواهد بود. ثانیا این تراشه اولین چیپست اقتصادی برای تلویزیون‌ها است که از ویدیوهای رمزگذاری شده متحرک (VVC) پشتیبانی می‌کند. این یک کدک جدید با بازده فشرده سازی بهبود یافته است که عمدتا برای استریم کردن و پخش رادیو تلویزیونی به کار می‌رود.

مشخصات تراشه مدیاتک پنتونیک ۲۰۰۰

همان‌طور که گفتیم، تراشه جدید مدیاتک Pentonic 2000 به قدری قدرتمند است که می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۸K را با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اجرا کند. همچنین در این وضوح عالی می‌تواند از MEMC نیز پشتیبانی کند.

مدیاتک Pentonic 2000

افزایش مقیاس کمتر از محتوای ۸K نیز امکان پذیر است که مدیاتک می‌گوید این به خاطر قدرت هوش مصنوعی آن است. همچنین پشتیبانی از حافظه UFS 3.1 همه چیز را تندتر و سریع‌تر خواهد کرد.

این تراشه از روش اتصال وای فای ۶E با استاندارد ۵G پشتیبانی می‌کند و این مورد یکی از ویژگی‌های تلوزیون‌های هوشمند جدید است. انتظار داریم اولین تراشه مدیاتک Pentonic 2000 برای تلویزیون ها در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.