تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 13606

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا بازداشت شدند

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا بازداشت شدند

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا بازداشت شدند رئیس پلیس فتا گفت: چندین نفر که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی، مدعی فروش واکسن و داروی قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار وحید مجید با اشاره به رصد پلیس فتا بر فضای مجازی، در این رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون پلیس فتا نیروی انتظامی و ۲۲۰ رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور با تشکیل کارگروهی تخصصی تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده درباره ویروس کرونا در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.
رئیس پلیس فتا با اشاره به رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی ۳۵۶ مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری، افزود: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضائی، ۱۲۱ مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد و بالغ بر ۱۹۰ مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده صورت گرفته است.
وی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و ..

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا بازداشت شدند

رئیس پلیس فتا گفت: چندین نفر که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی، مدعی فروش واکسن و داروی قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان ویروس کرونا بازداشت شدند – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار وحید مجید با اشاره به رصد پلیس فتا بر فضای مجازی، در این رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون پلیس فتا نیروی انتظامی و ۲۲۰ رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور با تشکیل کارگروهی تخصصی تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده درباره ویروس کرونا در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا با اشاره به رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی ۳۵۶ مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری، افزود: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضائی، ۱۲۱ مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد و بالغ بر ۱۹۰ مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده صورت گرفته است.

وی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و کذب را از مهمترین مأموریتهای پلیس فتا در این روزها دانست و گفت: رسیدگی به سایر پرونده‌های متخلفان نیز در دستور کار قرار دارد و بر اساس رصدها و تحلیلتهای فنی صورت‌گرفته بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب توسط سایتها و کانالهای شبکه‌های اجتماعی خارج از مرزهای آبی و خاکی این کشور از سوی معاندان و مغرضین با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی تولید و منتشر می‌شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: با هر متخلفی که در صدد ایجاد تشویش اذهان عمومی یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضائی خواهیم کرد و به موازات رصد دقیق اخبار و محتواهای بارگزاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایتهای فروشگاهی و کانالهای شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه، با متخلفان برخورد قضائی خواهد شد.

مجید، از کشف و ضبط انبارهای متعددی از احتکار و فروش غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان در چندین استان کشور خبر داد و گفت: چندین نفر هم که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مجاهدتهای شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری کشور، اصلی‌ترین اولویت امروز کشور را حفظ آرامش و همبستگی مردم و مسئولان عنوان و بیان کرد: چهره‌های شناخته شده، هنری و صاحبان صفحات پربیننده در کشور می‌توانند نقش مثبتی در این رابطه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا و سایر راه‌های ارتباطی خواستار برخورد جدی با شایعه‌سازان و متخلفان شده‌اند، از هموطنان خواست اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند و از توجه و بازنشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد و بعضاً جعلی و کذب که در فضای مجازی در حال انتشار است، خودداری کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.

دستگیری ۲۴ شایعه‌ساز درباره کرونا توسط پلیس فتاپاسخ به دو شایعه؛ از آلودگی کیت‌های تشخیص تا کشف داروی ضد کرونا!

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.