تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 53050

مختصات "نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور" چیست؟

مختصات "نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور" چیست؟

مختصات “نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور” چیست؟ – اخبار اجتماعی – دکتر محمدامین قلمبر؛ رئیس و عضو هیئت مدیره مرکز نوآوری بین‌المللی “یاس” در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم درباره این مرکز که..

مختصات "نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور" چیست؟ – اخبار اجتماعی –

دکتر محمدامین قلمبر؛ رئیس و عضو هیئت مدیره مرکز نوآوری بین‌المللی "یاس" در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم درباره این مرکز که قرار است به عنوان نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور افتتاح شود، اظهار کرد: این مرکز نوآوری زیرمجموعه دانشگاه اهل بیت (ع) است و این دانشگاه هم از ۱۵ کشور مختلف جهان، دانشجو پذیرش می‌کند و همین حضور دانشجویان در مرکز نوآوری باعث می‌شود عنوان بین‌المللی به خود بگیرد.

رئیس و عضو هیئت مدیره نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور درباره مزایای راه‌اندازی این مرکز گفت: با حضور دانشجویان خارجی در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی کوچک، امکان صادرات محصولات دانش‌بنیان با کمترین هزینه فراهم می‌شود.

وی در مورد ایده شکل‌گیری این مرکز گفت: سالها یک خلا بین دانشجویان خارجی که در ایران بورس شده بودند، وجود داشت و این دانشجویان به ایران می‌آمدند و بعد از فارغ‌التحصیلی به کشور خودشان می‌رفتند و به مشاغل غیرمرتبط روی می‌آوردند، ارتباطشان با کشور و هزینه‌هایی که ما برای آنها می‌کردیم نیز از بین می‌رفت.

قلمبر ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم این مرکز راه‌اندازی شود تا دانشجویان در کنار تحصیل، اقدام به مهارت‌آموزی در شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در این مرکز کنند و در کنار آن، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی بتوانند به بازار کشورهای همسایه هم ورود کرده و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های کوچک، توان حضور بین‌المللی در کشور‌های دیگر را ندارند اما با وجود دانشجویان خارجی در این شرکت‌ها، امکان مراودات و تعاملات اقتصادی بین‌المللی با کمترین هزینه فراهم می‌شود.

رئیس مرکز نوآوری یاس خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی دانشگاه اهل بیت بعد از مهارت‌آموزی در مرکز نوآوری، سفیران ما در کشورهای خودشان می‌شوند و جدای از توسعه اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، فرآیند صادرات محصولات دانش‌بنیان را هم تسهیل خواهند کرد.

وی در مورد همکاری‌های مشترک این مرکز با نهادهای دیگر گفت: ما جدای از اخذ مجوز‌های لازم و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دنبال امضای تفاهم‌نامه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر مراکز نوآوری هستیم؛ ما رقیب دیگر مراکز نوآوری نیستیم و تلاش داریم به عنوان مکمل، امکان فعالیت‌های بین‌المللی را برای شرکت‌های مستقر در آنها فراهم کنیم.

موفقیت محققان دانشگاه تهران در ابداع روشی جدید در "انیمیشن‌سازی"دستیابی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به دانش ساخت سازه‌های سبک فولادی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.