تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۱۲
کد خبر : 42284

محققان برای افرادی که به واکسن کرونا حساسیت دارند راه حلی یافتند

محققان برای افرادی که به واکسن کرونا حساسیت دارند راه حلی یافتند

محققان برای افرادی که به واکسن کرونا حساسیت دارند راه حلی یافتند محققان مرکز بهداشت “Rochester Regional” با تزریق تدریجی دوزهای واکسن کووید-۱۹ موفق شدند دومین دوز از واکسن “مُدرنا” را به افرادی که به ..

محققان برای افرادی که به واکسن کرونا حساسیت دارند راه حلی یافتند

محققان برای افرادی که به واکسن کرونا حساسیت دارند راه حلی یافتند

محققان مرکز بهداشت "Rochester Regional" با تزریق تدریجی دوزهای واکسن کووید-۱۹ موفق شدند دومین دوز از واکسن "مُدرنا" را به افرادی که به دوز اول واکنش آلرژیک نشان داده بودند تزریق کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایمکس، گزارش موارد آزمایش شده در مجله‌ی Annals of Internal Medicine منتشر شده است و نشان می‌دهد: اولین بیمار یک زن ۶۴ ساله بود که سابقه‌ی حساسیت به صدف داشت. او پس از دریافت دوز اول واکسن در عرض ۱۰ دقیقه دچار خارش پوست، کهیر و تپش قلب شد. وی توسط کادر پزشکی حاضر در محل واکسیناسیون با موفقیت درمان شد.

بیمار دوم زنی ۳۹ ساله بود که سابقه‌ی التهاب مخاط بینی آلرژیک داشت و پس از دریافت دوز اول روی قفسه‌ی سینه و گردنش کهیر ظاهر شد. کادر پزشکی محل واکسیناسیون او را تحت درمان قرار دادند اما در ادامه تورم خفیف صورت او باعث شد او را با آمبولانس به بخش اورژانس منتقل کنند. بعد از معالجه‌ای کوتاه علائم وی بهبود یافت و هنگامی که شرایطش پایدار شد مرخص شد.

هر دوی بیمارها پیش از دریافت دوز دوم برای بررسی بیشتر به محققانی که روی آلرژی کار می‌کنند ارجاع داده شدند. از آن‌جایی که هر دوی این دو نفر عضوی از کادر بهداشت و درمان بودند و با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ زیادی روبه‌رو هستند می‌خواستند تا با مسئولانی مشورت کنند تا درباره‌ی دریافت دوز دوم تصمیم بگیرند. محققان این واکسن را بدون هیچ پیش‌درمانی در پنج دوز کوچک در فواصل ۱۵ دقیقه به آن‌ها تزریق کردند و در طول آن حال بیماران را از نظر واکنش آلرژیک ارزیابی کردند.

هردوی بیمارها به این نوع تزریق پاسخ خوبی دادند و در طول ۲۴ ساعت بعد از تزریق هیچ عارضه‌ی نامناسبی نشان ندادند. علاوه بر آن هردوی بیمارها ۳ تا ۴ هفته بعد از دریافت واکسن آنتی‌بادی IgG تولید کردند که علیه پروتئین سنبله کووید-۱۹ کار می‌کند که نشان دهنده‌ی آن است که این نوع واکسیناسیون به رغم تدریجی بودن کارآمد است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.