تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 58238

محققان از تولید سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده خبر دادند

محققان از تولید سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده خبر دادند

محققان از تولید سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده خبر دادندمحققان اعلام کردند سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده به تولید خواهد رسید که قادرند با بستن گیرنده‌های یاخته‌های سالم از تکثیر ویروس جلو..

قرص ضد کرونامحققان از تولید سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده خبر دادند

محققان اعلام کردند سه نوع قرص ضد کرونا طی چند ماه آینده به تولید خواهد رسید که قادرند با بستن گیرنده‌های یاخته‌های سالم از تکثیر ویروس جلوگیری کنند.

امروزه شرکت‌های مختلفی در قالب یک طرح جهانی برای پیدا کردن روش‌های پیشگری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین روش‌های درمانی این ویروس خطرناک در حال فعالیت هستند. در همین راستا تیموتی شیهان، ویروس‌شناس دانشگاه کارولینای شمالی-چپل هیل یکی از فعالان این طرح اعلام کرد داروهای ضد کرونا خوراکی می‌توانند علاوه بر کاهش طول دوره ابتلا به کرونا قدرت سرایت این ویروس به سایر افراد را نیز کاهش دهند.

گفتنی است در حال حاضر شرکت‌های متعددی قرص‌هایی را برای درمان بیماری‌های عفونی چون اچ آی وی و هپاتیت سی تولید و به بازار عرضه می‌کنند که یکی از معروف‌ترین این داروها تامیفلو است؛ این قرص به شکل مصرف فوری می‌توان دوره ابتلا به علائم آنفلوآنزا را به میزان چشمگیری کاهش داده و از بستری شدن فرد در بیمارستان جلوگیری کند. این قرص‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شدند تا سطح ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت بیماری افزایش دهند. چنین قرص‌هایی با بستن گیرنده‌های یاخته‌های سالم از ورود ویروس به بدن فرد نیز جلوگیری خواهد کرد.

سه نوع قرص ضد کرونا در راه است

کارل دیفن‌باخ، مدیر بخش ایدز موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی اعلام کرد در حال حاضر محققان حداقل ۳ نوع قرص ضد کرونا شامل مولنوپیراویر (شرکت سازنده: مرک و شرکا و ریج‌بک بیوتراپیوتیک)، پی‌اف -۰۷۳۲۱۳۳۲ (شرکت سازنده: فایزر) و ای‌تی – ۵۲۷ (شرکت سازنده داروسازی روش و آتیا) را توسعه دادند که نتایج آزمایش‌های مرحله نهایی آنها در زمستان مشخص می‌شود.

این داروها در یاخته‌های بدن انسان می‌توانند قدرت تکثیر ویروس را به میزان چشمگیری کاهش دهند. این فرایند آنقدر ادامه پیدا خواهد کرد تا بار ویروس در بدن بیمار کاهش یابد که نتیجه آن کوتاه‌تر شدن دوره ابتلا خواهد بود. همچنین محققان اعلام کردند در دوره مصرف دارو دستگاه ایمنی بدن واکنش خطرناکی را به وجود نخواهد آورد و باعث ایجاد بیماری شدید یا مرگ در فرد نخواهد شد.

مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون واقع در سیاتل آمریکا آزمایش داروی مولنوپیراویر را آغاز کرده است و تا به امروز حدود ۲ هزار نفر در این طرح آزمایشی حضور پیدا کردند. شرکت‌کنندگان مبتلا به کرونا دو بار در روز ۴ قرص ضد کرونا را مصرف می‌کنند. شرکت‌کنندگان در این آزمایش باید مراحل واکسیناسیون را انجام نداده باشند و همچنین ۵ روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا می‌توانند برای حضور در این طرح ثبت نام کنند.

اگر نتایج آزمایش‌ها از تاثیر بالای قرص‌های ضد کرونا حکایت داشته باشند، شرکت‌های توسعه دهنده در مرحله بعدی باید شرایطی را فراهم سازند تا افراد پس از اینکه نتیجه آزمایش آن مثبت شدن این قرص‌ها را دریافت کنند. البته مسئولان شرکت مرک اعلام کردند اگر اثرگذاری قرص ضد کرونا این شرکت در مرحله نهایی تایید شود، این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی داروی لازم برای درمان بیش از ۱۰ میلیون نفر را تامین خواهد کرد. دکتر الیزابت دوک از محققان مرکز فرد هاچینسون نیز تاکید کرد با توزیع این دارو میان مردم، در آینده بسیار نزدیک می‌توان به روال عادی زندگی برگشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.