تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 68822

محصول جراحی از راه دور همراه اول عنوان محصول برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی را از آن خود کرد

محصول جراحی از راه دور همراه اول عنوان محصول برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی را از آن خود کرد

محصول جراحی از راه دور همراه اول عنوان محصول برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی را از آن خود کردمحصول جراحی از راه دور همراه اول که بر پایه فناوری ۵G این اپراتور توسعه پیدا کرده توانست عنوان محصول برگ..

محصول جراحی از راه دور همراه اول عنوان محصول برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی را از آن خود کرد

محصول جراحی از راه دور همراه اول که بر پایه فناوری ۵G این اپراتور توسعه پیدا کرده توانست عنوان محصول برگزیده جشنواره نوآوری برتر ایرانی را از آن خود کند.

ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که در آن سیداحسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) و رسول جلیلی (رئیس دانشگاه صنعتی شریف) نیز حضور داشتند. در این جشنواره با اهدای لوح و تندیس به حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول از این اپراتور به عنوان متولی توسعه راهکار و سامانه جراحی رباتیک بر بستر تکنولوژی ۵G تقدیر شد.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این رویداد عنوان کرد امروزه کسب و کارها بدون نوآوری نمی‌توانند در اکوسیستم اقتصادی زنده بمانند. از این رو نباید نوآوری را یک فرایند لوکس در نظر گرفت، بلکه باید آن را یکی از اصول پیشرفت اقتصادی دانست. وی افزود اصلاح مجوزهای کسب و کار یکی از اهداف ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شود تا به کمک آن بتوان فضا را رقابتی نگه داشت؛ فرایندی که باعث می‌شود کسب و کارهای نوآورتر به یک کسب و کار پیشرو در حوزه خود تبدیل شوند.

گفتنی است جشنواره نوآوری برتر ایرانی هرساله با معرفی برترین نوآوری‌ها و محصولات شرکت‌های ایرانی برگزار می‌شود و در آن برندهای فناور محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند. در همین راستا وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در غرفه همراه اول با یوزکیس جراحی از راه دور این اپراتور آشنا شد و گفت چنین تکنولوژی‌ها و کاربردهای فناورانه روی اقتصاد دیجیتال تاثیر زیادی خواهند داشت.

آشنایی با محصول جراحی از راه دور همراه اول

اپراتور همراه اول از سال ۱۳۹۵ برای ورود به فناوری ۵G پروژه‌هایی را آغاز کرد و موفق شد جراحی از راه دور را به عنوان یکی از یوزرکیس‌های مهم مرتبط با این نسل از فناوری برای اولین بار در نمایشگاه ایران تلکام سال ۱۳۹۷ به معرض نمایش بگذارد. همچنین در تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز برای اولین بار یوزرکیس جراحی از راه دور به شکل واقعی روی یک حیوان مورد آزمایش قرار گرفت تا پزشکان در آینده‌ای نزدیک به کمک آن بتوانند روی انسان بر بستر شبکه پرسرعت همراه اول به شکل از راه دور جراحی کنند. در این آزمایش اولین پروژه جراحی از راه دور با سامانه جراحی رباتیک سینا بر بستر شبکه امن و پرسرعت همراه اول از فاصله ۷ کیلومتری میان بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان سینا به انجام رسید.

موفقیت‌آمیز بودن این پروژه باعث شد تا همراه اول یوزرکیس کاربردی و بسیار مهم مرتبط با صنعت پزشکی را در نمایشگاه ایران تلکام سال جاری به شکل واقعی به نمایش بگذارد. همراه اول در گذشته طی همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور نیز موفق شد ربات جراحی را در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ رونمایی کند که علاوه بر طراحی و ساخت ربات بومی، اجرای کرانیوتومی برای خونریزی مغزی حاد (هماتوم اپیدورال) نیز به شکل از راه دور به انجام رسید.

ربات جراحی سنیا متناظر با ربات آمریکایی داوینچی طراحی شده که در آن جراحی از راه دور با کمک یک مانیتور و دو بازوی رباتیک انجام می‌شود. این ربات به یک کنسول جراحی مجهز بوده که جراح قادر است از طریق یک پدال تصویر را کنترل کند. همچنین نیروهایی که با ابزار جراحی به بیمار انتقال پیدا می‌کند قابل اندازه‌گیری بوده تا جراحی با دقت و کیفیت بیشتری به عمل برسد. در عمل جراحی با استفاده از این ربات نیز میزان آسیب به بافت‌های سالم کاهش می‌باید و بیمار کمترین دوران نقاهت و خونریزی را تجربه خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.