تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۴
کد خبر : 71070

محصولات شرکت خودروسازی چینی/ایرانی سانیار موتور به زودی در کشور

محصولات شرکت خودروسازی چینی/ایرانی سانیار موتور به زودی در کشور

محصولات شرکت خودروسازی چینی/ایرانی سانیار موتور به زودی در کشورشرکت خودروسازی سانیار موتور که با شرکت ساینو چین شریک است، یه زودی از نخستین محصول خود در ایران رونمایی خواهد کرد.
اوایل سال ۱۴۰۰ بود که ..

محصولات شرکت خودروسازی چینی/ایرانی سانیار موتور به زودی در کشور

شرکت خودروسازی سانیار موتور که با شرکت ساینو چین شریک است، یه زودی از نخستین محصول خود در ایران رونمایی خواهد کرد.

اوایل سال ۱۴۰۰ بود که گروه خودروسازی جدیدی تحت عنوان سانیار موتور پارسیان تأسیس شد. این شرکت در قالب قرارداد جوینت ونچر با گروه ساینو چین و با سهمی ۵۰ درصدی از این کمپانی پا به عرصه وجود نهاد.

سانیار موتور به زودی اولین محصول خود را روانه بازار می‌کند

تاریخ دقیق تأسیس این شرکت به ۲۱ اردیبهشت ماه بر می‌گردد. بنابراین چیزی به جشن تولد این گروه خودروسازی نمانده و اکنون در آستانه یک سالگی سانیار موتور پارسیان، اخباری مبنی بر رونمایی از اولین محصول این شرکت به بیرون درز کرده است. به نظر می‌رسد در تمام این مدت، خودروساز تازه وارد ایرانی در تلاش بوده تا زیرساخت‌های لازم برای عرضه محصولاتش فراهم کند.

گفتنی است که مکان راه اندازی اولین خط تولید این گروه خودروسازی یکی از شهرهای استان اصفهان است. مدیرعامل این شرکت، بهزاد چریک است و خاطرنشان می‌کند که سانیار موتور حدود ۵۰ درصد از سهام شرکت ساینو چین را در اختیار دارد و موظف است قطعات خودرویی خود را از مبدأ چین تأمین کند.

سانیار موتور

شیوه‌ای که این شرکت در پیش گرفته مزایای زیادی دارد چرا که می‌توانند با حذف مراحل دریافت ارز از بانک مرکزی برای ورود قطعه به کشور و مشکلات انتقال ارز به چین، تنها قطعات خودرویی را از گمرک ترخیص و به کارخانه انتقال دهد. از طرف دیگر نکته مهم این است که طرف چینی ۵۰ درصد سهام سانیار موتور را در اختیار دارد و چون پای یک شرکت چینی در میان است، نگرانی‌های خروج یک شبه چین از بازار ایران و مشکلات ناشی از آن وجود نخواهد داشت.

در مجموع مشتریان می‌توانند با اعتماد بیشتری اقدام خرید محصولات سانیار موتور پارسیان کنند. همچنین در زمینه خدمات پس از فروش نیز شرایط مهیا است تا بهترین سرویس دهی صورت پذیرد. از طرف دیگر چون ایرانی‌ها نیازی به خرید قطعه از طرف چینی ندارند و آنها خود ملزم به تأمین قطعه هستند، دیگر نگرانی از بابت نامنظم بودن روند تولید و کمبود قطعه وجود نخواهد داشت.

مدتی پیش مدیرعامل سانیار موتور، بهزاد چریک اعلام کرده بود که محصولاتی از برند بایک و سوئیست را برای تولید انتخاب کرده‌اند. بنابراین در سال ۱۴۰۱ باید منتظر ورود این خودروها به بازار داخلی مان باشیم. این طور به نظر می‌رسد که بایک نسبت به سوئیست تقدم تولید داشته باشد.

سانیار موتور

به هر حال مشخص نیست که دقیقاً چه زمانی و چه محصولی در ایران تولید می‌شود و پیرامون این مسئله نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. انتظار می‌رود که با توجه به بازار داغ کراس اوورها در ایران، نخستین محصولی که قدم به بازار ما می‌گذارد یک کراس اوور جذاب باشد.

از جمله بزرگترین خودروسازان چینی که دفتر مرکزی آنها در پکن مستقر شده، بایک است. افتخار این کمپانی این است که در قرارداد جوینت ونچر مشترکی با بایک، محصولاتی نظیر مرسدس بنز و هیوندای به تولید می‌رسد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.