تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۴۵
کد خبر : 73236

محدوده قیمت خودروهای وارداتی پس از ورود به کشور چقدر است؟

محدوده قیمت خودروهای وارداتی پس از ورود به کشور چقدر است؟

محدوده قیمت خودروهای وارداتی پس از ورود به کشور چقدر است؟سرانجام واردات خودرو آزاد شد. اکنون دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، محدوده قیمت خودروهای وارداتی پس از ورود به کشور را اعلام کرد.
مهدی دادفر، دبی..

در نهایت مجلس تصمیم گرفت جلوی واردات خودرو را باز کند ، اما در این بین محدوده قیمتی برای واردات خودرو اعلام کرده است در ادامه این خبر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که محدوده قیمتی برای این خودرو ها چقدر است ؟ با ما همراه باشید.

سرانجام واردات خودرو آزاد شد. اکنون دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، محدوده قیمت خودروهای وارداتی پس از ورود به کشور را اعلام کرد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ارتباط با سازوکار واردات خودرو بیان کرد خودروهای وارداتی با همان تعرفه سابق یعنی ۵۵ درصد، ۷۵ درصد و ۹۵ درصد به کشور وارد خواهند شد. بنابراین با در نظر گرفتن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و مجموع حقوق ورودی با نرخ ارز نیما، می‌توان عنوان کرد که قیمت خودروهای وارداتی در بازار کشور حدود ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

از جمله محدودیت‌های این طرح می‌توان به حداکثر قیمت ۲۰ هزار دلاری و همچنین حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی اشاره کرد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود با ورود خودرو به کشور بخشی از نیاز بازار تأمین خواهد شد، اما نباید مجوز واردات تنها به قطعه‌سازان و خودروسازان داده شود و باید تمامی افراد این امکان را داشته باشند‌.

محدوده قیمت خودروهای وارداتی فاصله زیادی با خودروهای داخلی دارد

دادفر در ادامه با اشاره به این که خودروهای وارداتی رقیب محصولات ساخت داخل محسوب نمی‌شوند، بیان کرد خودروهای داخلی از نظر کیفیت و قیمت فاصله زیادی با محصولات خارجی دارند و از این رو نمی‌توان خودروهای خارجی را رقیب خودروهای داخلی دانست؛ اما در صورتی که سیاست‌ها تغییر پیدا کند می‌توان امید داشت که خودروسازان در راستای افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید گام بردارند و محصولات اقتصادی به بازار عرضه کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.