تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 72038

محتوای ویدئویی چیست؟

محتوای ویدئویی چیست؟

فهرست۱ محتوای ویدئویی چیست؟۲ انواع محتوای ویدئویی۳ محتوای ویدئویی توسط چه کسانی تولید میشود؟۴ تاثیرات انواع محتوای ویدئویی در جذب مخاطب۴.۱ ۱. ماندگاری برند در ذهن مخاطب۴.۲ ۲. قابل دسترسی در هر زمانی هستند.۴.۳ ۳. نماینده بازاریابی شرکت تجاری هستند.۴.۴ ۴. ترغیب مخاطبان به استفاده از خدمات۴.۵ ۵. اعتبار سایت یا صفحه شبکه اجتماعی را …

در گذشته جریان تولید و پخش محتوای ویدئویی در انحصار تلویزیون­های دولتی یا شخصی بود. امروزه به دلیل به وجود آمدن سایت­ها و شبکه های اینترنتی این انحصار شکسته شده است و هر کس می­تواند با تولید یک محتوای ویدئویی با کیفیت برای خود مخاطبان زیادی را جذب کند و به معرفی محصولات یا کالاهای تولید شده توسط شرکت تجاری خود بپردازد.

یک محتوای ویدئویی با کیفیت توانایی این را دارد تا به جای هزاران ویزیتور کارها را بر دوش خود بکشد. یک ویزیتور برای این که در امر جذب مشتری موفق عمل کند باید زحمت بسیار زیادی را متحمل شود و برای هر مشتری به صورت جداگانه وقت بگذارد اما یک ویدیو که با کیفیت مناسب و مخاطب پسند تولید شده باشد در عرض چند ثانیه می­تواند هزاران و یا شاید میلیون­ها مشتری را ویزیت کرده و برای استفاده از خدمات یا کالاهای شرکت قانع و ترغیب کند.

برای همین اکثر شرکت­ها به سراغ تیم­های تولید محتوا می­روند تا ویدئوی مخصوص به آنها را تولید کرده و داستان برند شرکت را برای مشتریان با بالاترین کیفیت ممکن بازگو کنند.

 

محتوای ویدئویی چیست؟

یکی از شیوه­های بازاریابی دیجیتال است که با تولید یک محتوای ویدئویی خوب و باکیفیت دست به معرفی کالاها و خدمات یک شرکت تجاری می­زنند. معرفی سبب می­شود تا آن شرکت به میزان مشتریانش افزوده گردد و درامدهایش نسبت به قبل از تولید ویدئو رشد چشمگیری پیدا کند که این امر رضایت مدیران آن شرکت را در پی خواهد داشت. همچنین بودجه برای توسعه بیشتر شرکت تامین می­شود.

انواع محتوای ویدئویی

محتواهای ویدیویی انواعی دارند که در ادامه به نام بردن آنها برای آشنایی شما مخاطب عزیز اکتفا می شود.

  1. محتوای ویدئویی انیمیشن
  2. محتوای ویدئویی رئال
  3. محتوای تبلیغاتی رئال انیمیشن
  4. محتوای تبلیغاتی موشن گرافیک
  5. محتوای تبلیغاتی استاپ موشن

 

محتوای ویدئویی توسط چه کسانی تولید میشود؟

برای این که چنین محتواهایی تولید شود شرکت­ها به دنبال تیم­های تولید محتوایی می­روند که سالها تجربه و دانش در این امر دارند و قبلا جواب خود را پس داده­اند. تجربه سبب می­شود تا محتوا بسیار هدفمند برای بهبود اوضاع یک شرکت تجاری تولید گردد و دقیقا مشتری هدف را نشانه بگیرد.

این جور تیم­ها مامولا گرافیست­های باتجربه در خدمت خود دارند که تصاویر و ویدیوها را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می­کنند و قادر به انجام هر گونه تغییری که سبب بهتر دیده شدن ویدئوها شود هستند. تغییرات مناسب سبب می­شود تا مخاطبان جذب ویدئو شوند و تا انتها آن را تماشا کنند.

تاثیرات انواع محتوای ویدئویی در جذب مخاطب

انواع محتوای ویدئویی تاثیرات مشترکی را برای جذب کردن مخاطبان دارند که در ادامه آنها را نام برده و مختصر در موردشان توضیح داده می­شود.

۱. ماندگاری برند در ذهن مخاطب

در دنیا شرکت­های تجاری بسیاری وجود دارد و هر ساله به میزان آنها افزوده هم می­گردد. تمام این شرکت­ها تلاششان این است که بتوانند برند خود را در ذهن مخاطبانشان ماندگار کنند. وقتی برند قدرت خود را افزایش دهد و در ذهن­ها ماندگار گردد مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب می­کند.

تولید انواع محتوای ویدئویی مناسب سبب جذب مخاطب بیشتر می­شود و میزان استفاده از آن برند تجاری افزایش پیدا می­کند. استفاده بیشتر از برند تجاری باعث روانه شدن سودهای هنگفت به جیب مدیران شرکت می شود که می ­توانند با آن برای توسعه بیشتر و بهتر شرکت استفاده کنند.

محتوای ویدئویی چیست؟

۲. قابل دسترسی در هر زمانی هستند.

در گذشته محتوای ویدئویی تبلیغاتی فقط از تلویزیون­های دولتی و شخصی پخش می­شد. پخش شدن ویدیو از این رسانه ها دارای مشکلاتی بود که در ادامه گفته می­شود:

اول: در گذشته بسیاری از مردم دسترسی به تلویزیون نداشتند و آگهی توسط همه نمی­توانست دیده شود.

دوم: برای این که تبلیغ از تلویزیون دیده شود مخاطب حتما باید در زمان­های خاصی بین پخش دو برنامه حاضر می بود تا آن را ببیند. در صورت حاضر نبودن مخاطب ویدئو توسطش دیده نمی­شد.

سوم: هزینه پخش آگهی از تلویزیون بسیار زیاد بود و خرج زیادی را روی دست شرکت­های تجاری می گذاشت.

موارد بالا گفته شد تا بدانید که یک محتوای ویدئویی دیجیتال به هیچ عنوان آن مشکلات را ندارد از سایت­ها و شبکه های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته قابل دسترسی است. نیاز نیست مخاطب در زمان خاص جلوی شبکه باشد و هزینه اش نسبت به تبلیغات سنتی بسیار ناچیز است. همین موارد باعث می­شود تا این ویدئوها موثر عمل کرده و مخاطبین را به خود جذب کنند.

 

۳. نماینده بازاریابی شرکت تجاری هستند.

انواع محتوای ویدئویی مانند تیزر تبلیغاتی، به نوعی امروزه جای ویزیتورها را در تبلیغ کالاها و خدمات یک شرکت تجاری گرفته­اند. ویدئوها نسبت به ویزیتورها برتری­های قابل لمسی دارند و برای همین امروزه این قدر استفاده از آنها رواج پیدا کرده و مرسوم شده است.

ویدئوها در یک بازه زمانی کوتاه افراد بسیار بیشتری را نسبت به ویزیتورها می­توانند درگیر خود کنند. ویزیتورها برای هر فرد به طور مجزا باید وقت بگذارند و توضیحات لازمه را بدهند که این خود مستلزم خرج کردن انرژی زیادی از سوی ویزیتور است و مشخص هم نیست که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند.

امروزه با توجه به الکترونیک شدن تجارت بر روی بستر اینترنت انواع ویدئوها جای ویزیتورها را گرفته اند و دارند نقش نمایندگان بازاریابی یک شرکت را به بهترین نحو با بالاترین کیفیت ممکن ایفا می­کنند.

 

امروزه تولید انواع محتوای ویدئویی اهمیت ویژه­ای در امر تجارت الکترونیک دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سالها تجربه و کادری با دانش توانایی تولید انواع محتوای ویدئویی را برای شما صاحبین تجارت عزیز دارد و آمادگی دارد تا سفارش موشن گرافیک شما را با بالاترین کیفیت ممکن تولید کند. برای این که با خدمات ما بیشتر آشنا شوید تنها کافی است عبارت رسانتو را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت ما شوید تا به کیفیت و میزان رضایت مشتریان از ما پی ببرید.

۴. ترغیب مخاطبان به استفاده از خدمات

بزرگ­ترین هدف یک شرکت همواره به دست آوردن مخاطبین بیشتر است. امروزه برای این که بتوانند شرکت­ها مخاطبین بیشتری به دست بیاورند دست به تولید ویدئوهای مخاطب پسند می­زنند. این ویدیوها به حدی موثر عمل می کنند که سبب ترغیب مخاطبان به استفاده از کالاها و خدمات یک شرکت می­شوند. این امر سبب می­شود تا شرکت رشد دو چندانی را نسبت به گذشته تجربه کند.

۵. اعتبار سایت یا صفحه شبکه اجتماعی را بالا می­برد.

یکی از تاثیرات بسیار مثبتی که ساختن انواع ویدئوها می­گذارد این است که اعتبار سایت یا صفحه شبکه اجتماعی آن را بالا می­برد و به علت اورجینال بودن محتوایی که تولید شده است موتور جستجو و الگوی شبکه اجتماعی آن را به مخاطبین بیشتری نمایش می­دهد.

نمایش درآمدن ویدئو برای مخاطبین بیشتر سبب می­شود تا شرکت به منفعت بیشتری برسد و میزان استفاده از خدمات و کالا ها افزایش پیدا کند. قطعا هیچ چیز نزد یک شرکت مهم­تر از این نیست که میزان مشتریانش افزوده شود و بتواند خود را نسبت به قبل بیشتر توسعه بدهد.

۶. وقت مخاطب را هدر نمی­دهند.

یکی از تاثیراتی که انواع ویدئوهای تبلیغاتی در جذب مخاطب دارند این است که وقت تلف نمی کنند و به سراغ اصل ماجرا می­روند. ویدئوهای تبلیغاتی چون کوتاه هستند و در آن مدت زمان کوتاه باید پیام خود را به بهترین صورت ممکن به مخاطب انتقال بدهند اصلا فرصت آن را ندارند که به حواشی بپردازند.

پرداختن به حواشی سبب می­شود تا ویدئو در آن فرصت کم نتواند پیامش را به صورت مناسب انتقال بدهد. منتقل نشدن پیام برای یک ویدئو شکست بسیار بزرگی برای سازنده آن به حساب می آید چون نمی تواند موثر عمل کرده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

۷. ساده هستند و شفافیت دارند.

برای این که انواع ویدئو موثر عمل کرده و مخاطبان را به سمت خود جذب کنند تیم­های تولید محتوا سعی می ­کنند آنها را به ساده ترین صورت ممکن بسازند و از پیچیدگی­های بی­هوده دور نگه دارند. ساده ساخته شدن سبب می­شود تا افراد مختلف با سطح هوش متفاوت بتوانند پیام ویدئو را به آسانی هر چه تمام­تر درک کنند.

اگر یک ویدئو پیچیده ساخته شود در پیش نگاه مخاطبان پیامش به هیچ عنوان نمی تواند شفاف باشد و این عدم شفافیت باعث می­شود تعداد افراد بسیار کمی با پیام آن ارتباط برقرار کنند که همین سبب می­شود ویدئو نتواند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

محتوای ویدئویی چیست؟

۸. میزان سود شرکت را افزایش می­دهند.

محتوای ویدئویی که با کیفیت مناسب تولید شوند موثر عمل کرده و مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب می­کنند. جذب مخاطب بیشتر سبب می­شود تا میزان استفاده از خدمات و کالاهای آن شرکت بالا برود. این مسئله سبب می­شود تا میزان درآمد شرکت افزایش بسیار زیادی پیدا کند.

در دنیای امروز تمامی شرکت­ها دنبال سود بیشتر به دست آوردن هستند. سود بیشتر سبب می­شود تا یک شرکت نسبت به گذشته بتواند خود را بسیار بیشتر رشد و توسعه بدهد. رشد و توسعه پیدا کردن سبب می­شود تا میزان افراد بیشتری با کالاها و خدماتش آشنا شوند.

۹. ویدئوها بسیار خلاق هستند.

یکی از مواردی که امروزه سبب شده تا استفاده از محتوای ویدئویی دیجیتال رواج پیدا کند این است که در این سبک از تبلیغات خلاقیت بسیار زیادی به واسطه استفاده از تکنولوژی­های روز به چشم می­خورد که همین موجب می­شود تا مخاطبان به سمت آن جذب شوند.

یک محتوای دیجیتالی خلاق به بهترین صورت ممکن محصولات و کالاهای برند تجاری را به مخاطبین هدف معرفی می­کند به گونه ای که نسبت به استفاده کردن از آن ترغیب شوند تا شرکت به اهدافی که در سر دارد برسد. هیچ چیز برای یک شرکت مهم­تر از این نیست که بتواند مخاطبین را به سمت خود جذب کند.

۱۰. مستقیم به سراغ مشتری هدف می­روند.

برای تولید یک ویدئوی دیجیتالی خوب معمولا به سراغ یک تیم با تجربه تولید محتوا می­روند. این تیم­ها قبل از این که دست به تولید ویدئو بزنند شرایط آن شرکت را بررسی می­کنند و به دست می­آورند که در زمان ساخت ویدئو چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهند تا ویدئو موثرتر عمل کرده و مشتریان هدف را ترغیب کند تا از محصولات و خدمات شرکت استفاده کنند. یک ویدئو که متناسب با شرایط تولید نشود و نکات را در نظر نگیرد نمی­تواند بازدهی مناسبی داشته باشد و مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کند.

۱۱. ویدئوها در سئو سایت موثرند.

تولید انواع ویدئوی دیجیتالی امروزه رواج دارد و از آن برای بالا بردن کیفیت محتوای تولیدی سایت­ها استفاده می­کنند. این ویدئوها یکی از مواردی هستند که سبب می­شوند تا سایت در موتورهای جستجوگر در صفحه اول برای مخاطبان نمایش داده شود. نمایش داده شدن در صفحه اول سبب می­شود میزان مخاطب بیشتری به سمت سایت شرکت جذب شوند.

 

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید یک محتوای ویدئویی مناسب تاثیر شگرفی بر روی جذب شدن مخاطبان برای یک شرکت تجاری دارد. امروزه تاثیر این ویدیوها به قدری است که تمامی شرکت­ها برای تولید به سراغ تیم­های تولید محتوای حرفه­ای می­روند تا در زمینه رشد کردن و توسعه داده شدن از رقبای خود عقب نیفتند و بازار را به آنها واگذار نکنند. قطعا شرکت­ها تا نتوانند مخاطب جذب کنند نمی­توانند به اهدافی که در سر دارند برسند.

در انتها لازم به ذکر است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال­ها دانش در ساخت و سفارش موشن گرافیک این آمادگی را دارد تا سفارش موشن گرافیک مورد نیاز شما را برای پیشرفت و توسعه هرچه بهتر برند شما بر عهده بگیرد. برای به دست آوردن اطلاعات لازمه تنها کافی است با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.