تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۰۱
کد خبر : 61359

محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران + عکس ، مشخصات و قیمت

محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران + عکس ، مشخصات و قیمت

محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران + عکس ، مشخصات و قیمتخودروهای آفرود قدیمی بازار ایران با وجود عرضه خودروهای آفرود چینی جدید از محبوبیت خاصی برخوردارند. از این رو قصد داریم شما را با محبوب ترین خ..

محبوب ترین خودروهای آفرودمحبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران + عکس ، مشخصات و قیمت

خودروهای آفرود قدیمی بازار ایران با وجود عرضه خودروهای آفرود چینی جدید از محبوبیت خاصی برخوردارند. از این رو قصد داریم شما را با محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران آشنا کنیم.

طی سال‌های گذشته مونتاژکنندگان داخلی انواع شاسی بلند و پیکاپ چینی را به جای شاسی بلندها و پیکاپ‌های مونتاژی قدیمی به بازار ایران عرضه کردند، اما با وجود این که محصولات چینی از ظاهری جدیدتر و آپشن‌های بیشتری بهره می‌برند و حتی خدمات پس از فروش بهتری را نیز ارائه می‌دهند، اما هنوز نتوانستند جایگاه شاسی بلندها و پیکا‌پ‌های مونتاژی قدیمی را از آن خود کنند و در این میان قدیمی‌ها همچنان جزو محبوب‌ترین‌ها هستند. از این رو قصد داریم شما را با محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران آشنا کنیم.

محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران

تویوتا لندکروزر VXR مدل ۲۰۰۶

قیمت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

تویوتا لندکروزر VXR در صدر لیست محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران قرار دارد. البته اکثر تویوتا لندکروزرهای سری ۱۰۰ موجود در بازار ایران به مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ مربوط می‌شوند و اگر به دنبال یک خودرو آفرود کم دردسر می‌گردید، باید به سراغ همین مدل‌ها بروید. لندکروزر سری ۱۰۰ از کابین جاداری بهره می‌برد و شرکت ژاپنی تویوتا برای نخستین بار این خودرو را به سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی در جلو مجهز کرد.

این سری از لندکروزر فقط در دو تیپ GXR و VXR به بازار ایران عرضه شد که با مدل VXR سواری هیجان‌انگیزتری را تجربه خواهید کرد. موتور قدرتمند این خودرو بسیار بادوام بوده و تا ۴۰۰ هزار کارکرد نیز همچنان در سطح مناسبی قرار دارد. همچنین سیستم پایداری فقط در تیپ VXR ارائه می‌شود. کابین این نسخه نیز به دلیل برخورداری از تهویه خودکار در جلو و عقب از تیپ GXR بهتر است. گفتنی است بر خلاف سایر خودروهای آفرود، توصیه می‌شود در میان لندکروزر استاندارد و شخصی‌سازی شده، نسخه استاندارد آن را خریداری کنید.

تویوتا لندکروزر VXR به یک پیشرانه ۴.۷ لیتری مجهز بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۳۸ اسب بخار را به تولید برساند. این خودرو با وزن ۲۴۴۰ کیلوگرمی خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۶.۴ لیتری را به همراه دارد. طول این خودرو ۴.۸ متر بوده و می‌تواند ۷ سرنشین را در خود جای دهد. ضمن این که حجم صندوق عقب آن نیز ۶۲۱ لیتر اعلام شده است.

میتسوبیشی پاجرو مدل ۱۳۸۶

قیمت: ۷۰۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

میتسوبیشی پاجرو به عنوان یکی دیگر از محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران محسوب می‌شود. گروه بهمن تا سال ۱۳۸۶ نسل دوم پاجرو را تولید و به بازار عرضه می‌کرد. این خودرو نسبت به پاجرو نسل سوم دارای قیمت کمتری بوده و قطعات آن نیز ارزان‌تر هستند؛ چنین مواردی پاجروی مونتاژی را نسبت به نسخه وارداتی به گزینه بهتری برای علاقه‌مندان به آفرود تبدیل کرده است. پاجرو بهمن موتور در سطح قیمتی خود از امکانات رفاهی مناسبی چون سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، قفل دیفرانسیل، گیربکس اتوماتیک، اور درایو، سیستم تهویه مطبوع دستی به همراه کولر، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و شیشه بالابرهای برقی بهره می‌برد.

ویل بیس یا همان فاصله بین دو محوری به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو برای موفق بودن در مسیرهای آفرودی محسوب می‌شود؛ در واقع این خودرو می‌تواند از مسیرهای ناهموار با کمترین مشکلی بگذرد. سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع دوبل ویشبون و فنرهای توشن بوده که برای هر یک از محورها انعطاف کافی را ارائه خواهد داد. البته فقط تعداد محدودی از پاجروهای مونتاژی از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند.

میتسوبیشی پاجرو به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۵ اسب بخار را تولید کند. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این شاسی بلند ۱۹۸۰ کیلوگرمی با طول ۴.۷ متر می‌تواند ۵ نفر را در خود جای دهد. همچنین حجم صندوق عقب آن نیز ۱۳۵۰ لیتر است.

نیسان پیکاپ دو کابین مدل ۱۳۹۰

قیمت: ۵۶۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

بدون شک از بهترین پیکاپ های آفرودی بازار می‌توان به نیسان پیکاپ اشاره کرد. همچنین با توجه به این که اکثر قطعات این خودرو با نیسان رونیز مشترک بوده، مالکان آنها می‌توانند به آسانی قطعات مورد نیاز را در بازار پیدا کنند. این خودرو از لحاظ آپشن در سطح مناسبی قرار ندارد، اما مالکان آنها بر اساس سلیقه خود روی آنها آپشن‌های مناسبی را نصب کرده‌اند.

شرکت پارس خودرو در آخرین سال تولید آن به ناچار قدرت آن را برای سازگاری موتور با استاندارد یورو ۴ از ۱۵۰ اسب بخار به ۱۳۰ اسب بخار کاهش داد که با وجود کاهش قدرت نیز همچنان از ویژگی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. نیسان پیکاپ در آفرود به زاویه مناسب ورود و خروج خود معروف بوده و به همین دلیل مالکان نباید نگران گیر کردن سپر این خودرو در شیب‌ها باشند. از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به انعطاف شاسی مستقل آن اشاره کرد که باعث خواهد شد سواری خشک آن در شهر را نادیده بگیرید.

این خودرو به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری مجهز شده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار است. نیسان پیکاپ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین در این پیکاپ ۱۶۹۰ کیلوگرمی با طول ۵ متر پنج سرنشین به راحتی جای خواهند گرفت. علاوه بر این مشتریان پیکاپ نیسان به صندوقی با فضای ۱۱۴۰ لیتر دسترسی خواهند داشت.

سانگ یانگ کوراندو مدل ۱۳۸۶

قیمت: ۳۹۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

هرچند شاسی بلندهای سانگ یانگ از طراحی جذابی همانند محصولات هیوندای و کیا بهره نمی‌برند، اما در مسیرهای آفرودی نسبت به سانتافه و سورنتو عملکرد بهتری خواهند داشت. این شاسی بلند کره‌ای با دو موتور ۲.۳ لیتری و ۳.۲ لیتری در بازار وجود دارد که اگر مدل ۳.۲ لیتر با گشتاور ۳۱۲ نیوتن‌متری آن را تهیه کنید، در کوه و دشت هیچ مسیری برای این خودرو مشکل‌ساز نخواهد بود.

همچنین با توجه به مشترک بودن قطعات سانگ یانگ کوراندو با سانگ یانک موسو، مشتریان در بازار برای تهیه لوازم یدکی آن با مشکلی مواجه نخواهند شد. از امکانات پایه این خودرو نیز می‌توان به فرمان و دسته دنده چرمی، چراغ احتیاط درها، تنظیم کاسه چراغ جلو، تنظیم دستی ارتفاع فرمان، جک گازی در موتور، آینه‌های برقی، گرمکن شیشه عقب و آینه‌ها، کولر و قفل مرکزی اشاره کرد.

این شاسی بلند کره‌ای به یک موتور ۳.۲ لیتری با قدرت ۲۲۰ اسب بخار مجهز شده که با وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۲ لیتری را به همراه دارد. این خودرو با ۴.۳ متر طول می‌تواند ۵ نفر را در خود جای داده و حجم صندوق بار آن نیز ۵۵۱ لیتر می‌رسد.

پاژن هرور مدل ۱۳۹۳

قیمت: ۵۲۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

پاژون هرور به عنوان نسخه فیس لیفت پاژن محسوب می‌شود که شرکت مرتب خودرو آن را با هدف حفظ موقعیت این پیکاپ قدیمی به بازار عرضه کرد که البته به این هدف خود نرسید. بسیاری از قطعات پاژن هرور مانند پیشرانه ۲.۸ لیتری دیزلی کامینز، گیربکس، دیفرانسیل و محور عقب با فوتون تونلند دیزلی مشترک بوده و علاوه بر این که چنین اشتراکاتی مشکل تامین قطعه این پیکاپ را برطرف کرده، مزیت اصلی تونلند دیزلی یعنی گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متری را نیز در اختیار مالکان پاژن هرور قرار داده است.

همچنین مصرف سوخت پاژن هرور نسبت به پاژن اصلی حدود ۵ لیتر کاهش پیدا کرده که همین موضوع آن را به یکی از محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران تبدیل کرده است. البته باید به این نکته توجه داشت که مشکل اصلی این خودرو یعنی کابین بی‌کیفیت و بدون آپشن یکی از نکات ضعف بزرگ این خودرو محسوب می‌شود که به همین دلیل بسیاری آن را کم‌آپشن‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین آفرودر بازار در بخش کابین نیز می‌دانند؛ به گونه‌ای که نیسان پیکاپ از لحاظ آپشن و کابین در مقابل آن همانند بنز است.

پاژن هرور از یک موتور ۲.۸ لیتر با قدرت ۱۶۵ اسب بخار بهره می‌برد که با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو با طول ۴.۶ متری خود قادر است ۵ نفر را در خود جای دهد و حجم صندوق بار آن نیز به ۱۳۰۰ لیتر می‌رسد.

نیسان رونیز مدل ۱۳۸۵

قیمت: ۵۰۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

نیسان رونیز در میان خودروهای مونتاژی قدیمی همانند ماکسیما بوده و به شکل عجیبی قیمت آن هیچ زمانی به اندازه‌ای کاهش پیدا نمی‌کند تا علاقه‌مندان به این خودرو بتوانند از مزایای آفرودی آن بهره‌مند شوند. این خودرو در دهه ۸۰ صنعت خودرو ایران توانست قابلیت‌های آفرودی بهتری را نسبت به رقیب جدی خود یعنی سوزوکی گرندویتارا ارائه دهد. همچنین این شاسی بلند از دنده کمی نیز بهره می‌برد که یکی از برتری‌های آن نسبت به رقبا محسوب می‌شود.

هرچند کابین رونیز از لحاظ آپشن در سطح گرند ویتارا قرار ندارد، اما صندلی‌های بزرگ و فضای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب باعث شد تا این خودرو به گزینه بهتری برای سفرهای طولانی تبدیل شود. صندوق عقب این خودرو نیز برای پر کردن چمدان و سایر وسایل سفر بسیار جادار بوده و کیفیت مونتاژ بالای آن نیز باعث شده تا بسیاری آن را از آفرودرهای جدیدی نظیر کاپرا بهمن موتور بهتر بدانند. گفتنی است رونیز به دلیل نداشتن امکانات ایمنی نظیر ترمز ABS کیسه هوا نتوانسته نسبت به برخی از رقبای خود موفق ظاهر شود.

این شاسی بلند به یک موتور ۲.۴ لیتری مجهز بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار را تولید کند. نیسان رونیز با وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۳ لیتر را به همراه خواهد داشت. طول این خودرو به ۴.۵ متر می‌رسد و می‌تواند برای هر ۵ سرنشین خود فضای مناسبی را ارائه دهد. حجم صندوق آن نیز با ۴۹۰ لیتر در سطح مناسبی قرار دارد.

تویوتا هایلوکس دو کابین مدل ۲۰۰۸

قیمت: ۹۶۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

علاقه‌مندان برای تجربه یک آفرود هیجان‌انگیز نیازی نیست حتما هایلوکس ۲۰۱۶ را بخرند؛ چرا که پس از هر دور سفر آفرودی باید هزینه زیادی برای قطعات مختلف پرداخت کنند. در این بین مدل‌های قدیمی هایلوکس حتی با کارکرد بالا نیز از کیفیت مناسبی بهره می‌برند و با آسودگی کاملی می‌توان در کوه و دشت به آفرودسواری پرداخت. این خودرو در کلاس پیکاپ‌ها دارای کشش بسیار فوق‌العاده‌ای بوده و می‌توان از تمام گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متری آن بهره‌مند شد.

تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۳ به قبل آپشن‌های زیادی را به همراه نخواهد داشت، اما از حداقل امکانات نظیر شیشه بالابر برقی جلو، فرمان هیدرولیک، ایموبلایزر، ترمز ABS و دو کیسه هوا بهره می‌برد. البته خرید این خودرو فقط برای افرادی که تجربه رانندگی بالایی دارند توصیه می‌شود؛ چرا که هنگام دور زدن با آن باید به میدان دید زیادی دسترسی داشت. همچنین هایلوکس نسل هفتم یعنی از مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از سیستم کنترل پایداری بهره نمی‌برد و رانندگی با آن در مسیرهای ناهموار کمی خطرناک است.

این شاسی بلند از یک پیشرانه ۲.۷ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار را به تولید برساند. این خودرو ۱۵۷۰ کیلوگرمی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۱ لیتری را به همراه خواهد داشت. همچنین این خودرو با طول ۵.۲ متر می‌تواند ۵ نفر را در خود جای دهد. حجم صندوق بار آن نیز به ۵۰۰ لیتر می‌رسد.

نیسان پاترول دو در مدل ۱۳۸۲

قیمت: ۲۵۰ میلیون تومان

محبوب ترین خودروهای آفرود

پاترول در لیست محبوب ترین خودروهای آفرود بازار ایران به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروها نیز محسوب می‌شود. البته قیمت مدل‌های کلکسیونی این خودرو نجومی است، اما مدل‌هایی با کارکرد کمتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمت‌های نه چندان زیادی خریداری کرد. توان آفرودی مناسب و قطعات مصرفی فراوان به عنوان ویژگی‌های مثبت پاترول‌های سری ۱۶۰ و ۲۶۰ در بازار ایران به‌شمار می‌روند.

هرچند پیشرانه Z24 پاترول ناکارآمد و قدیمی بوده، اما این خودرو به کمک گیربکس دستی با دیفرانسیل با ضریب بسیار سنگین و طراحی بادوام قطعات فنی می‌تواند توان آفرودی مناسبی را در اختیار مالکان خود قرار دهد. پاترول در دو نسخه ۳ و ۵ در به بازار ایران عرضه شده که طراحی کابین هر دو مدل به یکدیگر شباهت دارد. البته مدل ۳ در از یک ردیف دیگر نیز بهره می‌برد که با آن می‌توان ۵ نفر سرنشین را در این خودرو جای داد، اما در مجموع صندلی‌های این خودرو راحت نبوده و کابین بسیار خشک آن برای استفاده شهری مناسب نیست.

نیسان پاترول دو در از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار بهره می‌برد که با وزن ۱۸۸۰ کیلوگرمی خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۱.۶ لیتری را به همراه دارد. این خودرو با طول ۴.۲ متر می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد. ضمن این که حجم صندوق بار آن نیز ۹۲۰ لیتر است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.