تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۱۱
کد خبر : 71128

محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس

محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس

محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورسبرای اینکه بتوانیم وارد متاورس شویم، نیازمند استفاده از رمز ارز هستیم. در ادامه به معرفی محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس می‌پردازیم.
سال گذشته فیسبوک سابق به متا ت..

محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس

برای اینکه بتوانیم وارد متاورس شویم، نیازمند استفاده از رمز ارز هستیم. در ادامه به معرفی محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس می‌پردازیم.

سال گذشته فیسبوک سابق به متا تبدیل شد و از دل این پلتفرم، متاورس متولد شد. این بستر جدید امکانات و ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه آورد و البته همچنان تا مسیر راه‌اندازی نهایی و بهره‌وری کامل فاصله دارد. این پلتفرم جدید به کمک فناوری بلاک چین کار می‌کند.

آشنایی با محبوبترین ارزهای دیجیتال در متاورس

یکی از مزایای جذاب دنیای متاورس، استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش آیتم‌ها است. جهان متاورس دارای اجزای زیادی است که در هر یک از آنها آیتم‌های بسیاری وجود دارد. برای این که بتوان در آینده در این دنیای مجازی زندگی کرد باید نسبت به خرید زمین و سایر آیتم‌های ضروری مبادرت کرد.

نسل سوم وب یا وب ۳ به قدری محبوب است که توانسته تعداد زیادی رمز ارز به وجود آورد. سوال اینجاست که از میان این ارزهای دیجیتال کدام یک برای استفاده در متاورس پتانسیل بیشتری دارند؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین و محبوبترین ارزهای دیجیتال متاورسی بپردازیم. در ابتدا اگر نمی‌دانید که متاورس چیست، بد نیست مقاله متاورس چیست و چگونه کار می‌کند را بخوانید.

۱. دیسنترالند (مانا و لند)

دیسنترالند

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال یا واقعیت مجازی تجربه یا اطلاعات هر چند اندکی هم داشته باشید، باید به احتمال زیاد دیسنترالند را بشناسید. این بستر مجازی در میان طرفداران رمز ارزها و متاورس از اهمیت خاصی برخوردار است. گفتنی است که دیسنترالند بستری مجازی است که بر شبکه‌ای از بلاک چین اتریوم مستقر شده است.

در واقع دیسنترالند یک ارز دیجیتال نیست، بلکه یک جهان مستقل است که دو توکن مانا و لند دارد. در این بستر مجازی قادر خواهید بود به کمک رمز ارز مانا نسبت به خرید زمین اقدام کنید. این قطعه زمین‌ها به صورت ان اف تی (توکن‌های غیر قابل معاوضه) موجود هستند.

از دیگر نکات شگفت‌انگیز این دنیا وجود بازی‌های جذاب در آن است که به کاربران اجازه توسعه و گسترش بازی‌های خودشان را نیز می‌دهد. از طرف دیگر کاربران می‌توانند علاوه بر ارز دیجیتال مانا از توکن دیگر یعنی لند استفاده کنند. این توکن‌ها قابل تعویض نیستند و دارنده آنها مالک قطعه زمینی است که در این بستر وجود دارد. به خاطر داشته باشید که دو توکن مانا و لند جزو جدایی‌ناپذیر دیسنترالند هستند و برای ورود به این دنیا و بهره‌وری از آن نیازمند این دو خواهیم بود.

۲. سندباکس (سند و لند)

سندباکس

نقطه اشتراک دیسنترالند با سندباکس در این است که هر دو دنیاهایی سه بعدی هستند که روی شبکه بلاک چین اتریوم مستقر شده‌اند. سندباکس نیز مانند دیسنترالند به کاربران خود اجازه می‌دهد تا توسط ارزهای دیجیتال مشخصی نظیر سند و باکس، جهان‌های خود را ایجاد کنند.

کاربرانی که در سندباکس حضور دارند می‌توانند از طریق ساخت و فروش ان اف تی‌ها کسب درآمد کنند. در واقع برخی از کاربران نسبت به ساخت ان اف تی اقدام می‌کنند و در نهایت با ضرب آن در تعداد مشخصی آن را به فروش می‌رسانند. همان‌طور که گفتیم، دو توکن اصلی این جهان سه بعدی، سند و لند هستند.

از جمله کاربردهای توکن سند، انجام تراکنش‌ها برای شخصی‌سازی آواتارها، خرید قطعات زمین و تعامل کلی بازی است و از طرف دیگر توکن لند نشان می‌دهد که کاربر، یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات را در اختیار دارد که به شکل ان اف تی است و می‌توان نسبت به فروش آن هم اقدام کرد.

۳. انجین کوین (ئی ان جی)

انجین کوین

انجین جامعه بازی است که همچون دیسنترالند و سندباکس مبتنی بر شبکه بلاک چینی است. زادگاه این جامعه در سنگاپور بوده و ارز یا توکن اصلی آن برای خرید و فروش انجین کوین است. این توکن بر اساس اتریوم ساخته شده و برای معامله ان اف تی و تراکنش‌های درون بازی می‌توان از آن استفاده کرد.

گفتنی است که کاربران انجین قادر به استفاده از این توکن برای ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز یا دی اپس هستند و می‌توانند به خصوص از آن برای ساخت بازی کمک بگیرند. به نظر می‌رسد که این بستر مجازی در متاورس پایه محکمی دارد. یکی دیگر از مزایایی که انجین دارد، برخورداری از بازار دیجیتال اختصاصی است که در آن کاربران می‌توانند به خرید و فروش ان اف تی‌های نادر و کمیاب بپردازند.

۴. های استریت (های)

های استریت

دنیای امروز سرشار از شگفتی است و یکی از این عجایب جذاب می‌تواند کسب سود از بازی کردن باشد. جهان Highstreet محیطی مجازی است که کاربران در آن می‌توانند هم سرگرم شوند و از اوقات خالی خود لذت ببرند و هم سود کسب کنند. های استریت، متاورسی بازی گونه برای به دست آوردن درآمد است و رمز ارز، ان اف تی یا بازی ارائه می‌کند.

این جهان مجازی نیز توکن اختصاصی خود را دارد که نام آن «های» بوده و بر مبنای شبکه اتریوم درست شده است. بازیکنان می‌توانند در این بازی توکن‌ها را به طرق مختلف کسب کنند. شما می‌توانید یا با شرکت در جمع‌های آنلاین چند نفره نسبت به کسب سود اقدام کنید یا این که یکی از دو نقش کماندار یا مبارز را برگزینید.

در دو نقش مذکور باید با هیولاها مبارزه یا این که مأموریت‌های خود را تکمیل کنید. در سمتی دیگر باید از شهری که در آن هستید محافظت کنید. می‌توانید با بازی کردن بیشتر و با کسب درآمد زیاد زمین و ساختمان‌های شهر را خریداری کرده و بر پیشرفت خود در بازی بیفزایید.

در متاورس های استریت نیز شاهد بازاری هستیم که در نوع خود بی‌نظیر است. در کنار این بازار یک بازار آنلاین معمولی نیز وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند به واسطه آن ان اف تی خریداری کنند.

۵. زیلیکا (زیل)

زیلیکا

یکی از مشکلاتی که برخی از بلاک چین‌ها دارند، مشکل مقیاس‌پذیری است. بلاک چین‌های بسیاری وجود دارند که نوع سیستم آنها طوری طراحی شده که نمی‌توانند کار مقیاس پذیری را به درستی انجام دهند. زیلیکا نوعی جامعه است که بر بستر بلاک چین قرارداد هوشمند کار می‌کند.

بنابراین همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، زیلیکا دیگر مبتنی بر شبکه بلاک چینی اتریوم نیست و ارز اصلی آن برای خرید و فروش به جای اینکه توکن باشد، بیشتر شبیه به سکه است. زیل طوری طراحی شده تا بتواند ارز دیجیتال پایدارتر و مقاوم‌تری باشد و به طور کلی بر مشکلات کنونی سایر بلاک چین‌ها و اکوسیستم آنها رسیدگی کند.

بستر متاورسی زیلیکا، متاپلیس نام دارد و در ۲ آوریل ۲۰۲۱ منتشر شده است. در این دنیای متاورسی جذاب کاربران با بومی خالی مواجه هستند و می‌توانند به صورت دلخواه جهان‌های مجازی منحصربه‌فرد خود را بسازند.

۶. متاهیرو (هیرو)

متاهیرو

پروژه بعدی که در لیست محبوبترین ارزهای دیجیتال متاورس قرار می‌گیرد، متاهیرو است. این پروژه روی بستر بایننس اسمارت چین یا بی ان بی چین مستقر شده و قصد دارد تا تکنولوژی اسکن سه بعدی را با قراردادهای هوشمند ترکیب کند. در واقع با این پروژه قادر خواهید بود در دنیای متاورس به ساخت و ایجاد آواتارها و دیگر آیتم‌ها بپردازید.

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید برای این که بتوانید در آینده و در دنیای متاورس، آواتاری از خودتان بسازید باید از بستر متاهیرو کمک بگیرید یا ان اف تی‌های سه بعدی برای خودتان بسازید. برای انجام این کارها و فعالیت در متاهیرو به توکن این شبکه به نام هیرو نیاز خواهید داشت. خوشبختانه می‌توانید این توکن را از چند صرافی از جمله کوین بیس و بایننس خریداری کنید.

۷. گالا گیمز (گالا)

گالا گیمز

گالا گیمز نیز از دیگر پروژه‌های مهمی است که دارای توکن اختصاصی برای خودش است. گالا توکن این جامعه است و به عنوان مهم‌ترین رکن مالی گالا گیمز ایفای نقش می‌کند. همچون پروژه‌ی های استریت کاربران می‌توانند با بازی کردن در گالا گیمز کسب سود کنند.

شما می‌توانید با بازی کردن در این جهان متفاوت کریپتوهای مختلفی را جمع‌آوری کنید. این پروژه نیز مانند سایر پروژه‌های مشابه برای این که بتواند به کاربران موفق خود پاداش بدهد از ان اف تی استفاده می‌کند. کسانی که در این فضای مجازی بازی می‌کنند می‌توانند از توکن گالا برای رسیدن به آیتم‌های جدیدتر و نقاط عطف بیشتر استفاده کنند. از طرفی بازیکنان می‌توانند ان اف تی‌های خود را با یکدیگر مبادله یا خرید و فروش کنند.

۸. اکسی اینفینیتی (اکس و اس ال پی)

اکسی اینفینیتی

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای کسب درآمد کریپتویی، اکسی اینفینیتی است. این دنیای متاورسی در درون خود نبردها، کاوش‌ها، جدول رده بندی و کشاورزی عصرانه را جای داده است. محیط مجازی این پلتفرم با دو ارز اصلی و بنیادی اکس و اس ال پی کار می‌کند.

کاربران می‌توانند از طریق شرکت در بازی بازیکن در برابر بازیکن، این رمز ارز را به دست بیاورند، ولی می‌توان ارز اس ال پی را از طریق فعالیتی همچون کشاورزی در درون بازی کسب کرد. یکی از جذابیت‌هایی که کسب اس ال پی دارد، تبدیل آن به پول نقد خارجی و استفاده از آن به طور روزمره است. بنابراین اگر به دنبال درآمدزایی هستید باید اکسی اینفینیتی را امتحان کنید.

۹. اتر (ئی تی اچ)

اتر

یکی دیگر از رمز ارزهایی که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به عنوان ارز دیجیتال رایج و محبوب متاورس استفاده شود، اتر است. اتر توکن اصلی اتریوم است و تاکنون پروژه‌های این‌چنینی زیادی روی بستر اتریوم درست شده‌اند. از آنجایی که ئی تی اچ در میان علاقه‌مندان به ارز دیجیتال محبوبیت زیادی دارد، می‌تواند حضور قابل لمس و قابل توجهی در متاورس داشته باشد.

۱۰. استار اطلس (اطلس و پلیس)

استاراطلس

بازی استار اطلس در واقع مبتنی بر شبکه سولانا، رمز ارز محبوب بازار کریپتوکارنسی‌ها است. این بازی در فضایی آینده‌نگرانه رخ می‌دهد. برای این که بتوانید در این بازی ادامه دهید باید ارز اصلی اطلس را خریداری کنید. در واقع برای این که بتوانید آیتم‌های درون برنامه را خریداری کنید باید از اهرمی مثل توکن استفاده شود.

توکن دیگری هم که برای این کار استفاده می‌شود، توکن پلیس است. بازیکنانی که صاحب این توکن هستند می‌توانند در خصوص توسعه بستر استاراطلس نظرات خود را ارسال کنند. بنابراین داشتن این توکن برای کسب درآمد ضروری نیست، اما اگر می‌خواهید در آینده بازی نقش داشته باشید و به نوعی در انجمن تصمیم‌گیری شرکت کنید، باید توکن پلیس داشته باشید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.