تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 52569

مجید مجیدی "پویش مردمی حمایت از کودکان کار" راه‌اندازی می‌کند/ اهدای نشان "فرّ" فرهنگستان هنر به کارگردان "خورشید" و نصیریان

مجید مجیدی "پویش مردمی حمایت از کودکان کار" راه‌اندازی می‌کند/ اهدای نشان "فرّ" فرهنگستان هنر به کارگردان "خورشید" و نصیریان

مجید مجیدی “پویش مردمی حمایت از کودکان کار” راه‌اندازی می‌کند/ اهدای نشان “فرّ” فرهنگستان هنر به کارگردان “خورشید” و نصیریان – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست تجلیل از عوام..

مجید مجیدی "پویش مردمی حمایت از کودکان کار" راه‌اندازی می‌کند/ اهدای نشان "فرّ" فرهنگستان هنر به کارگردان "خورشید" و نصیریان – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست تجلیل از عوامل فیلم خورشید در فرهنگستان هنر برگزار شد. در این نشست که همراه با اکران فیلم خورشید بود علی نصیریان، روح الله زمانی، جواد عزتی، شمیلا شیرزاد، مهدی موسوی به عنوان بازیگران فیلم و امیر بنان تهیه‌کننده فیلم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم از مجید مجیدی و علی نصیریان تقدیر شد و نشان فرّ فرهنگی به آنان اهدا شد.

بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر با تشکر از حضار که با وجود کرونا در این مراسم حاضر شدند گفت: بچه‌ها گنج واقعی شهر هستند همان‌هایی که در شهر گاهی ترجیح می‌دهیم به ما نزدیک نشوند و شیشه‌های ماشین را بالا می‌کشیم یا برف‌پاکن‌های ماشین را روشن می‌کنیم تا شیشه‌های ماشین را تمییز نکنند. اما آقای مجیدی هم گنج‌یاب واقعی ما هستند. او هنرمندی متعهد و دارای مکتب‌ و برآمده از هنر انقلاب است. سینمای ایشان هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر مضمونی عالی است. باید سینمای ایشان به عنوان الگو ترویج داده بشود.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: در نظر داریم که جلسات نقد فیلم‌های ایشان برگزار شود. سینمای مجیدی زشتی‌ها را به زیبایی‌ها تبدیل می‌کند و باید از ایشان و جناب استاد نصیریان برای زحمتی که برای این فیلم کشیدند تشکر کنم.

مجیدی نیز به اختصار بیان کرد: قرار ما این است که به زودی پویش مردمی برای رفع معضل کودکان کار راه بیندازیم.

وی گفت: باید از همه عوامل فیلم تشکر کنم اما باید بگویم که آدم‌های بزرگ، آدم‌های گمنام‌اند. بزرگ این حرکات جوانانی هستند که آغازگر حرکتی بودند که تلاش کردند تا بچه‌های کار در آسایش در مدرسه درس بخوانند. یکی از این جوانان آقای داوودی است که با راه‌اندازی مدرسه‌ای بچه‌های کار را کمک می‌کنند.

سپس داوودی روی سن آمد و از تحولات بچه‌های کار در مدرسه گفت و اینکه خیلی از آن‌ها توانستند به نقاط مثبتی از نظر اشتغال و جایگاه اجتماعی برسند.

استاد نصیریان نیز بیان کرد که فرهنگستان هنر با این کار نشان داد که زنده است. فرهنگستان می‌تواند با نمایش فیلم‌ها به صورت جشنواره‌ای فعالیت کند و فیلم‌های کارگردانان قبل و بعد انقلاب را نمایش دهد و تحلیل کند.

وی بیان کرد مدیریت فرهنگی کار حساسی است و باید مدیر دلش برای آن بسوزد؛ مدیران فرهنگی واقعی انسان‌های مهمی هستند که باید پیدایشان کرد. این برنامه‌ها باید ادامه پیدا کند و مردم باید بدانند که در حوزه فرهنگ چه اتفاقاتی افتاده است.

نگاهی به سرگذشت ندیمه | رعب‌افکنی لیبرال‌ها و فمنیست‌ها برای سرکوب بنیادگرایی مسیحیقهرمانان سیاه هالیوودی بیشتر سیاه‌پوستان را دلخوش می‌کند

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.