تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۰
کد خبر : 72264

مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات آن، موافقت کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات آن، موافقت کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات آن، موافقت کردپس از کش و قوس‌های فراوان، نماینده مجلس اعلام کرد مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعه موافقت کرده است.
..

مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات آن، موافقت کرد

پس از کش و قوس‌های فراوان، نماینده مجلس اعلام کرد مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعه موافقت کرده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات مشروط خودروهای خارجی موافقت کرده است. عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت کلیات طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه‌ی روز گذشته‌ی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون‌های تخصصی مجمع ارجاع شده است.

ممنوعیت واردات خودرو در پایان این ماه منقضی می‌شود

حجت‌الله فیروزی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز گذشته عنوان کرد قانون ممنوعیت واردات خودرو در پایان اردیبهشت ماه منقضی می‌شود. این نماینده مجلس در این باره اظهار کرد:

واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ و با تصمیم سران قوه برای تنظیم‌گری در حوزه ارز ممنوع شد. آن زمان در کشور محدودیت ارزی داشتیم و به این منظور که ارزی از کشور خارج نشود، واردات برخی اقلام به کشور، از جمله اتومبیل متوقف شد. این تصمیم در پایان اردیبهشت امسال منقضی می‌شود و از نظر قانون از خردادماه دیگر ممنوعیتی برای واردات ماشین نداریم؛ مگر این که مجددا این اتفاق بیفتد.

به گفته فیروزی، اجازه واردات خودرو در مجلس داده شده، اما با توجه به اختلافی که پیش آمد، این مصوبه در حال بررسی و تصمیم‌گیری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اگر مصوبه جدیدی توسط مراجع ذی‌صلاح صادر نشود، قطعا هیچ محدودیتی در حوزه واردات خودروهای خارجی نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت بر خلاف حساسیت‌های ایجاد شده، واردات خودروها به اندازه‌ای نخواهد بود که به تولید داخلی آسیب وارد شود. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ که خودرو به کشور وارد می‌شد، ‌در مجموع حدود ۵۵۰ هزار دستگاه اتومبیل به کشور وارد شد؛ بنابراین واردات ما به اندازه‌ای نیست که تولید داخلی آسیب ببیند. در واقع بیشتر جو روانی حاکم بر واردات خودروهای خارجی مهم است که می‌تواند باعث شکستن، کاهش یا ثبات قیمت‌ها شود و البته به بخشی از مطالبات مردمی که به استفاده از خودروهای خارجی تمایل دارند، پاسخ داده می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.