تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۱۲
کد خبر : 71307

متوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ رکورد زد؛ فراری در رتبه اول

متوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ رکورد زد؛ فراری در رتبه اول

متوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ رکورد زد؛ فراری در رتبه اولمتوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرد. طبق آمار، شرکت فراری توانست لقب سودآورترین خودروساز سال ۲۰۲۱ را از آن خود..

متوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ رکورد زد؛ فراری در رتبه اول

متوسط سود خودروسازها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرد. طبق آمار، شرکت فراری توانست لقب سودآورترین خودروساز سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

بسیاری از خودروسازان بزرگ در سال ۲۰۲۱ نیز همانند سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش‌های متعددی مواجه شدند، اما با وجود چالش‌های مختلف توانستند میزان سودآوری خود را افزایش دهند. طبق آمار، گروه فولکس واگن، تویوتا، تسلا، گروه تاتا، سوزوکی، سوبارو، استلانتیس، رنو-نیسان، مزدا، ایسوزو، گروه هیوندای، هوندا، جنرال موتورز، گروه جیلی، فورد و فراری در مجموع موفق شدند طی سال ۲۰۲۱ به درآمدی برابر با ۱.۸۹ تریلیون دلار دست پیدا کنند که از رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ حکایت دارد.

فراری سودآورترین خودروساز جهان شد

فراری

شرکت فراری توانست لقب سودآورترین خودروساز جهان را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کند. این شرکت موفق شد سود خود را از ۲۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ برساند. در واقع این خودروساز طی سال ۲۰۲۱ به ازای فروش هر خودرو توانست به سود ۱۰۶ هزار و ۷۸ دلاری دست پیدا کند. جایگاه دوم لیست سودآورترین خودروسازان جهان نیز به تسلا تعلق دارد.

جزئیات درآمدی خودروسازها در سال ۲۰۲۱

فراری

طبق آمارهای منتشر شده، این خودروسازان در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۹.۵۴ میلیون خودرو فروخته‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان بزرگ طی سال ۲۰۲۱ با افزایش قیمت خودروها و کاهش تخفیف‌ها توانستند درآمد خود را افزایش دهند.

گفتنی است صنعت خودرو در حال حاضر با کمبود ریزتراشه مواجه است و همین موضوع کاهش تولیدات و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشت. به طور کلی خودروسازان در سال ۲۰۲۱ به ازای هر دستگاه خودرو به درآمدی حدود ۲۷ هزار و ۲۷۰ دلار دست پیدا کردند، در واقع خودروسازان از هر خودرو نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱ درصد درآمد بیشتری را به دست آوردند.

فراری

طبق آمارهای منتشر شده، ۱۹ خودروساز با وجود بحران کرونا توانستند در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سود بیشتری را دریافت کنند. این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ به سود ۱۴۳ میلیارد و ۹۷ میلیارد دلاری دست پیدا کردند. همچنین این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ به ازای هر ۱۰۰ دلار فروش به سود ۷.۶۰ دلاری دست یافتند.

فراری

بررسی‌ها حاکی از آن است که خودروسازان برای جبران بخش قابل توجه‌ای از زیان‌هایی که از تولید خودروهای بنزینی مانند سدان‌ها ناشی شده روی فروش شاسی بلندهای و خودروهای الکتریکی تمرکز کردند. همچنین خودروسازان در شرایط کمبود ریزتراشه تصمیم گرفتند تراشه‌هایی که در اختیار دارند را به تولید خودروهای سودآور اختصاص دهند.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.