تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 49578

متروی تهران با روند فعلی ۲۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود

متروی تهران با روند فعلی ۲۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران: متروی تهران با روند فعلی ۲۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود عضو شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر..

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران:

متروی تهران با روند فعلی ۲۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود

متروی تهران با روند فعلی ۲۰ سال آینده هم تکمیل نمی شود

عضو شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی عصر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو از نحوه پوشش خبر آغاز ساخت قطعه اول خط ده مترو توسط صداوسیما انتقاد کرد و گفت: ثمره زحمات همکاران من در مدیریت شهری تکمیل و توسعه چهل کیلومتر از خطوط متروی ما در این دوره بوده است. همچنین حدود ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شده است که به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود؛ لذا هم کمک دولت لازم است و هم اقداماتی مانند تی او دی در ۳۰۰ متری ایستگاه ها که می توان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل می شود.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل متروی تهران سرعت داد بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آنها از امکانات شهری مشکل بود در دستور کار شورای شهر بوده است و یکی از کارهای خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاه ها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوس ها و مینی بوس های جدید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، علیخانی بر تحقق خرید ۶۳۰ واگن مترو که دولت وعده آن را داده بود تاکید کرد و گفت: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا می توانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.