تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
کد خبر : 43624

ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم!

ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم!

ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم! فیزیکدانان تحت حمایت شرکت مایکروسافت می‌گویند ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم که توانایی خودآموزی دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، فیزیکدانان شرکت مایکروسافت ..

ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم!

ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم!

فیزیکدانان تحت حمایت شرکت مایکروسافت می‌گویند ما درون یک رایانه زندگی می‌کنیم که توانایی خودآموزی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، فیزیکدانان شرکت مایکروسافت یک مقاله تحقیقاتی که در مرحله پیش از چاپ است، منتشر کرده‌اند که اساساً جهان را به عنوان رایانه‌ای که یاد می‌گیرد، توصیف می‌کند. این تحقیق هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اما هیجان انگیز است.

محققان نوشتند: ما رویکردی را در کیهان شناسی ارائه می‌دهیم که در آن جهان قوانین فیزیکی خاص خود را می‌آموزد. جهان این کار را با کاوش منظره‌ای از قوانین ممکن انجام می‌دهد که ما آنها را به عنوان یک کلاس خاص از مدل‌های ماتریسی بیان می‌کنیم. ما نقشه‌هایی را کشف می‌کنیم که هر یک از این مدل‌های ماتریسی را در مطابقت با نظریه اندازه‌گیری/جاذبه و یک مدل ریاضی از یادگیری ماشین، مانند یک شبکه عصبی عمیق چرخه‌ای و تکرار شونده قرار می‌دهد.

محققان توضیح می‌دهند که این امر بین هر راه حل نظریه فیزیکی و اجرای یک شبکه عصبی مطابقت ایجاد می‌کند. آنها در این رابطه مقاله‌ای با عنوان "جهان اتودیداکتیک" منتشر کرده‌اند. بنابراین جهان ما طبق نظر این دانشمندان چگونه کار می‌کند؟

فیزیکدانان استدلال می‌کنند که از آنجا که ما قوانین فیزیک را هنگام مشاهده آنها درک می‌کنیم، بنابراین قوانین اصیل و بکر فیزیکی احتمالا قادر به یادگیری و حتی تکامل هستند. در حقیقت، ممکن است جهان حتی با انفجار بزرگ آغاز نشده باشد، بلکه با یک فعل و انفعال بین ذرات آغاز شده باشد.

این گفته ما را به کجا می‌کشاند؟ محققان می‌گویند: یک مفهوم این است که اگر تکامل قوانین واقعی باشد، به احتمال زیاد یک جهته است، زیرا در غیر این صورت باید معمول می‌بود که قوانین فیزیکی به حالت‌های قبلی خود بازگردند و شاید حتی یک حالت جدید پیدا کنند. یک حالت جدید تصادفی نیست، بلکه باید محدودیت‌های خاصی را برآورده کند، در حالی که وضعیت گذشته در گذشته محدودیت‌هایی را برآورده کرده بوده است.

از آنجا که جهان دائماً در حال تغییر است، پس ممکن است این بدان معنا باشد که برای ما غیرممکن باشد که هرگز فیزیک را متحد و یکپارچه کنیم. پس گویا چاره‌ای نداریم جز اینکه از خِرَد روزافزون جهان شگفت‌زده شویم و تمام تلاش خود را برای قدردانی از آن بکنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.