تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 43992

مایکروسافت کمپانی تشخیص گفتار با کمک هوش مصنوعی با نام نیوانس را می‌خرد

مایکروسافت کمپانی تشخیص گفتار با کمک هوش مصنوعی با نام نیوانس را می‌خرد

مایکروسافت کمپانی تشخیص گفتار با کمک هوش مصنوعی با نام نیوانس را می‌خردمایکروسافت در حال خرید نوعی شرکت فناوری گفتاری هوش مصنوعی به قیمت ۱۹٫۷ میلیارد دلار است که به تقویت قدرت این کمپانی ردموندی که یکی از بزرگترین غول‌های فناوری مستقر در واشنگتن است، در تشخیص صدا کمک می‌کند و به آن قدرت بیشتری در بازار بهداشت و درمان می‌دهد، جایی که نیوانس برای اهداف مختلف، بسیاری از محصولات را در این کشور می‌فروشد.
شرکت مایکروسافت به طور کلی ۵۶ دلار به ازای هر سهم برای خرید شرکت نیوانس پرداخت می‌کند. این مقدار ۲۳ درصد بیشتر از قیمت بسته شده سهام این شرکت در روز جمعه گذشته است. این معامله شامل بدهی کلی و خالص شرکت نیوانس نیز است.
نیوانس از نظر بسیاری از اشخاص به دلیل نرم‌افزار دراگن شناخته شده است، که این نرم‌افزار به معنای واقعی کلمه از یادگیری عمیق (دیپ لرنینگ) برای رونویسی گفتار استفاده می‌کند و با سازگاری با صدای کاربر با گذشت زمان، دقت آن بهبود می‌یابد. نیوانس به طور رسمی مجوز این فناوری را برای بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌ها از جمله مشهورترین دستیار دیجیتال اپل یعنی سیری گرفته است که با توجه به خ..

مایکروسافت کمپانی تشخیص گفتار با کمک هوش مصنوعی با نام نیوانس را می‌خرد

مایکروسافت در حال خرید نوعی شرکت فناوری گفتاری هوش مصنوعی به قیمت ۱۹٫۷ میلیارد دلار است که به تقویت قدرت این کمپانی ردموندی که یکی از بزرگترین غول‌های فناوری مستقر در واشنگتن است، در تشخیص صدا کمک می‌کند و به آن قدرت بیشتری در بازار بهداشت و درمان می‌دهد، جایی که نیوانس برای اهداف مختلف، بسیاری از محصولات را در این کشور می‌فروشد.

شرکت مایکروسافت به طور کلی ۵۶ دلار به ازای هر سهم برای خرید شرکت نیوانس پرداخت می‌کند. این مقدار ۲۳ درصد بیشتر از قیمت بسته شده سهام این شرکت در روز جمعه گذشته است. این معامله شامل بدهی کلی و خالص شرکت نیوانس نیز است.

نیوانس از نظر بسیاری از اشخاص به دلیل نرم‌افزار دراگن شناخته شده است، که این نرم‌افزار به معنای واقعی کلمه از یادگیری عمیق (دیپ لرنینگ) برای رونویسی گفتار استفاده می‌کند و با سازگاری با صدای کاربر با گذشت زمان، دقت آن بهبود می‌یابد. نیوانس به طور رسمی مجوز این فناوری را برای بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌ها از جمله مشهورترین دستیار دیجیتال اپل یعنی سیری گرفته است که با توجه به خرید این کمپانی توسط مایکروسافت، سرنوشت سیری قابل توجه است. اگرچه این موضوع که سیری در حال حاضر برای پاسخگویی به درخواست‌های کاربران از سیستم نرم‌افزاری دراگن استفاده می‌کند یا خیر، مشخص نیست. سیستم دراگن از نظر صحت رونویسی، مطابق نظر عموم متخصصان، به عنوان پرچمدار این نوع نرم‌افزار‌ها است.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی کامپیوتر ها را بیشتر کند
  • هوش مصنوعی جدید مایکروسافت می‌تواند نویز پس‌زمینه ویدیوها را حذف نماید

  • مایکروسافت نیروی بخش خبررسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کند

مایکروسافت پیش از این لینکدین را به ارزش ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد

خرید ۱۹٫۷ میلیارد دلاری نیوانس دومین خرید بزرگ مایکروسافت پس از خرید لینکدین در سال ۲۰۱۶ به ارزش ۲۶ میلیارد دلار است. این خرید‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که فناوری گفتار قطعاً به سرعت در حال پیشرفت است و اصلی‌ترین دلیل پیشرفت این نوع فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی است و در بیشتر موارد، استفاده همزمان از این دو فناوری به طور همزمان فرصت‌های بیشتری را برای توسعه نرم‌افزار‌های مختلف به ارمغان می‌آورد که در واقع برای پیشرفت سیستم گفتار هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت بسیار قابل توجه است.

رونویسی دیجیتال اساساً از مشاوره‌های پزشکی گرفته تا جلسات هیئت مدیره و سخنرانی‌های دانشگاه، برای اهداف مختلف و مصارف گوناگون بسیار قابل اطمینان‌تر از گذشته شده است، که باعث سرعت بخشیدن به بسیاری از کار‌ها شده است. افزایش کار از راه دور عمدتاً فرصت‌های جدیدی را برای این فناوری بزرگ ایجاد کرده است. با توجه به اینکه به طور کلی جلسات زیادی از طریق ویدئو برگزار می‌شود، ارائه نسخه رونوشت از طریق نرم‌افزار مستقیماً در این تماس‌ها به مشتریان بسیار راحت‌تر است. برای مثال زوم، رونویسی اتوماتیک را از طریق ادغام در سرویس‌های شخص ثالث مانند آتر را ارائه می‌دهد.

اولویت اصلی شرکت مایکروسافت پیشرفت در حوزه بهداشت است

برای شرکت مایکروسافت، که به طور خاص تقریباً دو سوم درآمد خود را از فروش نرم‌افزار‌های سازمانی و رایانش ابری به دست می‌آورد، بهبود خدمات رونویسی برای سناریو‌هایی از این دست در واقع کاملاً منطقی است و به پیشرفت بیشتر این کمپانی کمک خواهد کرد. این شرکت می‌تواند به طور کلی فناوری نیوانس را در نرم‌افزار موجود خود مانند مایکروسافت تیمز نیز استفاده و ادغام کند یا آن را بصورت مستقل به عنوان بخشی از تجارت ابری آژور خود بصورت جداگانه ارائه دهد.

تمرکز این شرکت اول از همه و به طور کلی بر روی مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود، جایی که این دو شرکت قبلاً با یکدیگر همکاری کرده اند. در سال ۲۰۱۹، آن‌ها به طور خاص مشارکت استراتژیک خود را برای استفاده از نرم‌افزار نیوانس به منظور دیجیتالی کردن سوابق بهداشتی برای مشتریان مایکروسافت اعلام کردند و در این کار موفق بودند. گزارش شده است که فناوری سلامتی نیوانس، از جمله پلتفرم دراگن مدیکال وان آن، که واقعاً برای شناسایی اصطلاحات پزشکی تنظیم شده است، توسط بیش از نیم میلیون پزشک در سراسر جهان و در ۷۷ درصد بیمارستان‌های ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ در مورد این موضوع گفت که با تقویت کلاود مایکروسافت برای مراقبت‌های بهداشتی با روش‌های جدید نیوانس و همچنین بهره‌مندی از تخصص و روابط شرکت نیوانس با ارائه‌دهندگان سیستم های‌ای اچ آر، مایکروسافت با تمام توان خود می‌تواند به نوعی توانایی بیشتری در ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی از طریق قدرت هوش بالینی محیط وسایر سرویس‌های ابری مایکروسافت داشته باشد.

مایکروسافت قصد دارد تا تیک تاک و دیسکورد را خریداری کند

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در بیانیه‌ای گفت:

نیوانس لایه هوش مصنوعی را در محل‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی برای عموم افراد حاضر در این مکان‌ها فراهم می‌کند و پیشگام در زمینه کاربرد واقعی هوش مصنوعی سازمانی است. هوش مصنوعی اساساً مهمترین اولویت فناوری‌های آینده است، و مراقبت‌های بهداشتی نیز فوری‌ترین کاربرد آن به روش‌های مختلف برای این شرکت است.

ما بهمراه شریک بزرگ خود، روش‌های جدید و پیشرفته بر مبنای هوش مصنوعی را در اختیار متخصصان در همه جا قرار خواهیم داد تا به نوعی، فناوری هوش مصنوعی را بهتر از قبل هدایت کنیم و به طور کلی ارتباطات معنی دارتری را بین انسان و هوش مصنوعی ایجاد کنیم، زیرا شرکت نیوانس و مایکروسافت در حوزه بهداشت به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند.

اخبار مربوط به خرید نیوانس به طور رسمی در آخر هفته توسط بلومبرگ ولی به طور کلی گزارش شد، و این آخرین نمونه از خرید‌های بزرگ مایکروسافت است. در ماه گذشته، این شرکت خرید ۷، ۵ میلیارد دلاری شرکت بازی‌سازی زنی مکس را که آن هم نسبتاً بزرگ است، انجام داد. سال گذشته، شرکت مایکروسافت به طور کلی در حال بررسی برنامه خرید ویدیوی اجتماعی تیک تاک بود و گزارش شده است که این شرکت همچنین در مورد خرید برنامه ارتباطاتی دیسکورد نیز به طور غیر رسمی در حال مذاکره است.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.