تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
کد خبر : 33152

مایکروسافت و گوگل به مبارزه قانونی با NSO پیوستند

مایکروسافت و گوگل به مبارزه قانونی با NSO پیوستند

مایکروسافت و گوگل به مبارزه قانونی با NSO پیوستندمایکروسافت اعلام کرده است که گروهی از شرکت‌های پیشرفته فناوری از جمله خود این شرکت، گوگل، سیسکو و VMWare برای حمایت از اقدامات حقوقی فیس‌بوک علیه NSO بیانیه‌ای را ارائه داده‌اند. مسئولان نرم‌افزار واتسپ متعلق به شرکت فیس‌بوک در سال گذشته از یک فروشنده جاسوس‌افزار شکایت کردند و ادعا کردند که از نرم‌افزار آن‌ها برای هک ۱۴۰۰ دستگاه از طریق یک بخش آسیب‌پذیر در این سرویس پیام‌رسانی استفاده شده است. سایر شرکت‌های ذکرشده در این پرونده شامل انجمن اینترنت و شرکت‌های تابعه مایکروسافت یعنی GitHub و LinkedIn هستند.
رویترز گزارش داد که در پاسخ به دادخواست فیس‌بوک در سال گذشته، گروه NSO استدلال کرده است که باید از «مصونیت حاکمیت» بهره‌مند شود زیرا ابزارهای خود را به دولت‌های خارجی می‌فروشد. با این حال و در ماه ژوئیه، قاضی درخواست این شرکت را برای رد دادخواست، نپذیرفت. اکنون گروه NSO درخواست دارد که این حکم را لغو کند، و مایکروسافت و دیگران در تلاش برای تأیید محکومیت شرکت NSO هستند.
مایکروسافت: مزدوران سایبری مستحق مصونیت نیستندمایکروسافت در یک پست در ..

مایکروسافت و گوگل به مبارزه قانونی با NSO پیوستندfacebook-microsoft-google

مایکروسافت اعلام کرده است که گروهی از شرکت‌های پیشرفته فناوری از جمله خود این شرکت، گوگل، سیسکو و VMWare برای حمایت از اقدامات حقوقی فیس‌بوک علیه NSO بیانیه‌ای را ارائه داده‌اند. مسئولان نرم‌افزار واتسپ متعلق به شرکت فیس‌بوک در سال گذشته از یک فروشنده جاسوس‌افزار شکایت کردند و ادعا کردند که از نرم‌افزار آن‌ها برای هک ۱۴۰۰ دستگاه از طریق یک بخش آسیب‌پذیر در این سرویس پیام‌رسانی استفاده شده است. سایر شرکت‌های ذکرشده در این پرونده شامل انجمن اینترنت و شرکت‌های تابعه مایکروسافت یعنی GitHub و LinkedIn هستند.

رویترز گزارش داد که در پاسخ به دادخواست فیس‌بوک در سال گذشته، گروه NSO استدلال کرده است که باید از «مصونیت حاکمیت» بهره‌مند شود زیرا ابزارهای خود را به دولت‌های خارجی می‌فروشد. با این حال و در ماه ژوئیه، قاضی درخواست این شرکت را برای رد دادخواست، نپذیرفت. اکنون گروه NSO درخواست دارد که این حکم را لغو کند، و مایکروسافت و دیگران در تلاش برای تأیید محکومیت شرکت NSO هستند.

مایکروسافت: مزدوران سایبری مستحق مصونیت نیستند

مایکروسافت در یک پست در وبلاگ خود تحت عنوان «مزدوران سایبری مستحق مصونیت نیستند» سه دلیل را برای اینکه معتقد است اقدامات گروه NSO نگران‌کننده است و اینکه لایق مصونیت درخواست شده نیست، بیان می‌کند. در پست مایکروسافت آمده است:

ما معتقدیم که مدل کسب‌وکار گروه NSO خطرناک است و چنین مصونیتی باعث می‌شود که این شرکت و دیگر PSOA (عاملان تهدیدکننده بخش خصوصی) تجارت خطرناک خود را بدون رعایت مواضع قانونی، مسئولیت‌ها و عواقب آن ادامه دهند.

در ابتدا، مایکروسافت استدلال کرده است که اگر «سلاح‌های» گروه NSO به دستان اشتباهی بیفتد، عواقب احتمالی بسیار خطرناک خواهد بود. همچنین، این شرکت گفته است که این ابزارها در هنگام ساخت توسط شرکت‌های خصوصی و نه آژانس‌های امنیتی دولتی با همان محدودیت‌ها روبرو نیستند. دولت‌ها باید نگران روابط دیپلماتیک خود و ایمن نگه داشتن شهروندان خود باشند در حالی که شرکت‌های خصوصی این کار را نمی‌کنند. سرانجام، مایکروسافت استدلال کرد که این ابزارها به دنبال گزارش‌هایی که در روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر استفاده شده است، تهدیدی برای حقوق بشر است.

spyware

نرم‌افزارهای جاسوسی گروه NSO علیه تعدادی از روزنامه‌نگاران و مخالفان سیاسی استفاده شده است

مطلب مایکروسافت در پایان گفته است:

شرکت‌های خصوصی باید هنگامی که از ابزار نظارت سایبری خود برای نقض قانون استفاده کنند و یا آگاهانه اجازه استفاده از آن‌ها را برای چنین اهدافی بدهند، مجازات شوند. ما امیدواریم که امروز با کنار هم قرار گرفتن در برابر رقبای خود از طریق این بیانیه کوتاه، به محافظت از عموم مشتریان و اکوسیستم دیجیتال جهانی کمک کنیم.

گروه NSO بلافاصله به این بیانیه پاسخ نداده است. در گذشته، این شرکت استدلال کرده است که نرم‌افزار مربوطه توسط نهادهای اجرایی و قانونی دولتی برای مقابله با جرائم سازمان‌یافته و تروریسم استفاده شده است. این دفتر گفته است که هرگونه ادعای سوءاستفاده از محصولات خود را بررسی می‌کند.

در طول سال‌ها، چندین گزارش بیان کرده است که نرم‌افزارهای جاسوسی گروه NSO علیه تعدادی از روزنامه‌نگاران و مخالفان سیاسی استفاده شده است. در آخر هفته، گزارشی از سیتیزن لب (Citizen Lab) ادعا کرد که از این نرم‌افزار برای هک تلفن ده‌ها کارمند الجزیره استفاده شده است و قبلاً گزارش شده بود که از نرم‌افزار مربوطه برای هدف قرار دادن یک سیاستمدار اسپانیایی و روزنامه‌نگاران مکزیکی و غیره استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.