تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 38005

مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی کامپیوتر ها را بیشتر کند

مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی کامپیوتر ها را بیشتر کند

مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی کامپیوتر ها را بیشتر کندمایکروسافت از طریق همکاری با شرکت‌های مختلف، برنامه ساخت کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته توسط اژور و مرکز کنوانسیون هوش مصنوعی را ایجاد کرد که هزینه‌های مختلف همکاری با سازمان‌های شناخته‌شده به‌منظور توسعه و به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها با شرکت‌های فعال در زمینه ساخت کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.
این غول نرم‌افزاری برای اجرای این برنامه با ای ام دی، اینتل و انویدیا همکاری می‌کند. تاکنون، دانشگاه دوک، دانشگاه پوردو، مرکز مشاوره رد اوک، گروه الگوریتم عددی (NAG) و رد لاین پرفورمنس، پنج مرکز همکاری زیرمجموعه اژور ایجاد کرده‌اند.
اژور مایکروسافت می‌تواند عملکردهای مختلف را در زمینه پردازش ابری ایجاد کند که به‌طور خاص برای قسمت‌های مختلف و مورد نیاز کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. با این حال، این عملکردها هسته اصلی و مهم زیرساخت‌ها خوشه‌های کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی هستند. این خوشه‌ها از اتصال اچ پی ا..

مایکروسافت قصد دارد با کمک هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی کامپیوتر ها را بیشتر کند

مایکروسافت از طریق همکاری با شرکت‌های مختلف، برنامه ساخت کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته توسط اژور و مرکز کنوانسیون هوش مصنوعی را ایجاد کرد که هزینه‌های مختلف همکاری با سازمان‌های شناخته‌شده به‌منظور توسعه و به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها با شرکت‌های فعال در زمینه ساخت کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

این غول نرم‌افزاری برای اجرای این برنامه با ای ام دی، اینتل و انویدیا همکاری می‌کند. تاکنون، دانشگاه دوک، دانشگاه پوردو، مرکز مشاوره رد اوک، گروه الگوریتم عددی (NAG) و رد لاین پرفورمنس، پنج مرکز همکاری زیرمجموعه اژور ایجاد کرده‌اند.

اژور مایکروسافت می‌تواند عملکردهای مختلف را در زمینه پردازش ابری ایجاد کند که به‌طور خاص برای قسمت‌های مختلف و مورد نیاز کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. با این حال، این عملکردها هسته اصلی و مهم زیرساخت‌ها خوشه‌های کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی هستند. این خوشه‌ها از اتصال اچ پی اینفینی بند در سطح کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته استفاده می‌کنند و از آخرین فناوری پردازنده‌های شرکای مختلف این برنامه، با تأخیر بسیار کم (حدود یک میکروثانیه) و پهنای باند زیاد (معمولاً حدود ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه) استفاده می‌کنند.

به لطف این مزایای عملکردی، اژور می‌تواند حجم کار ابررایانه خود را به ۱۲ برابر هسته پردازشی بیشتر از کامپیوترهای ابری دیگر برساند و البته هزینه‌های بیشتری نسبت به موارد دیگر دارد. برای حل این مشکل، مایکروسافت توانایی پردازشی کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته و هوش مصنوعی را در کل مراحل کار از تیم مهندسی تا تیم امور مشتریان و پشتیبانی فنی در طول مسیر به کار گرفته است.

ترکیب هوش مصنوعی و کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته

هدف نهایی برنامه جدید مایکروسافت و شرکای آن، نشان دادن و به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌ها در مورد چگونگی استفاده از قابلیت‌های کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و هوش مصنوعی برای بهبود و ایجاد نوآوری در بهره‌وری کلی سیستمی است.

مرکز همکاری کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور در دانشگاه دوک، با همکاری انویدیا و با هدف بهبود درک و حل مشکلات مربوط به ضایعات انشعاب عروق کرونر، قصد دارد از قابلیت‌های پردازنده گرافیکی ساخت اژور برای توسعه عملکردهای شبیه‌سازی همودینامیکی شخصی در فضای ابری استفاده کند.

کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و مرکز همکاری هوش مصنوعی دانشگاه پوردو با ای ام دی همکاری خواهند کرد تا بهترین شیوه‌های استفاده از کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و سیستم پردازش ابری به‌منظور بهبود سیستم‌های محلی کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته (مانند سیستم پوردو مبتنی بر پردازش ابری انویل شرکت ای ام دی) را به نمایش بگذارند.

مرکز مشاوره رد اوک کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و مرکز همکاری هوش مصنوعی با اینتل همکاری خواهند کرد تا بهترین روش‌ها را برای ساخت خوشه‌های کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته در این شرکت با استفاده از فناوری تولیدکنندگان تراشه‌های مختلف ایجاد و آن را به عموم علاقه‌مندان نشان دهند.

مرکز همکاری گروه الگوریتم عددی کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و هوش مصنوعی در همکاری با انویدیا بر توسعه و به‌کارگیری بهترین روش‌ها برای یادگیری ماشین مقیاس‌پذیر تمرکز کرده است.

سرانجام، رد لاین پرفورمنس با کمک کامپیوترهایی با توانایی محاسباتی پیشرفته ساخت اژور و مرکز همکاری هوش مصنوعی و همچنین با اینتل همکاری خواهند کرد. آن‌ها قصد دارند سیستم آب‌وهوای جهانی (NWS) و گردش محدود سیستم مکعب کره متناسب با حجم محدود (FV3GFS) را پیاده‌سازی کنند. انجام این کار از سیستم جهانی جذب اطلاعات (GDAS) و پردازش‌های پس از آن توسط اژور امکان‌پذیر است.

مایکروسافت قصد دارد مراکز همکاری بیشتری را طی چند ماه آینده ایجاد و آن‌ها را معرفی کند و به احتمال زیاد، به‌زودی در مورد دستاوردهای این مراکز خواهیم شنید.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.