تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۳۰
کد خبر : 56251

مایکروسافت با خرید کلیپ‌چمپ اشتراک‌گذاری ویدیو را در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت با خرید کلیپ‌چمپ اشتراک‌گذاری ویدیو را در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت با خرید کلیپ‌چمپ اشتراک‌گذاری ویدیو را در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌کندمایکروسافت سرویس ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیو کلیپ‌چمپ را خریداری کرده است. ظاهرا قرار است این پلتفرم در ویندوز ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود از خرید پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو موسوم به کلیپ‌چمپ (Clipchamp) خبر داد. البته شرکت اهل ردموند، هنوز اطلاعاتی در مورد مبلغ پرداختی برای خرید پلتفرم یاد شده منتشر نکرده است.
مطالب مرتبط:مایکروسافت استارت؛ قابلیت خبری جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ و موبایلنحوه‌ی حذف رمز عبور حساب کاربری در ویندوز ۱۱کلیپ‌چمپ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از آن زمان تا کنون به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیو شناخته می‌شود. امکان استفاده از این پلتفرم روی مرورگر وب وجود دارد و کاربران می‌توانند پس از ویرایش ویدیو، فایل‌های خود را به‌راحتی در سایر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند.
قرار است مایکروسافت در تاریخ ۵ اکتبر، ویندوز ۱۱ را منتشر کند. این شرکت در ویندوز ۱۱ تمرکز زیادی روی قابلیت‌های گیمینگ داشته و یک اپلیکیشن اختصاصی اکس‌باکس در آن تعبیه ..

مایکروسافت با خرید کلیپ‌چمپ اشتراک‌گذاری ویدیو را در ویندوز ۱۱ آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت سرویس ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیو کلیپ‌چمپ را خریداری کرده است. ظاهرا قرار است این پلتفرم در ویندوز ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود از خرید پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو موسوم به کلیپ‌چمپ (Clipchamp) خبر داد. البته شرکت اهل ردموند، هنوز اطلاعاتی در مورد مبلغ پرداختی برای خرید پلتفرم یاد شده منتشر نکرده است.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت استارت؛ قابلیت خبری جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ و موبایل
  • نحوه‌ی حذف رمز عبور حساب کاربری در ویندوز ۱۱

کلیپ‌چمپ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از آن زمان تا کنون به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیو شناخته می‌شود. امکان استفاده از این پلتفرم روی مرورگر وب وجود دارد و کاربران می‌توانند پس از ویرایش ویدیو، فایل‌های خود را به‌راحتی در سایر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند.

قرار است مایکروسافت در تاریخ ۵ اکتبر، ویندوز ۱۱ را منتشر کند. این شرکت در ویندوز ۱۱ تمرکز زیادی روی قابلیت‌های گیمینگ داشته و یک اپلیکیشن اختصاصی اکس‌باکس در آن تعبیه کرده است. از دیگر ویژگی‌های ویندوز ۱۱ می‌توان به بازطراحی فروشگاه مایکروسافت استور و برخی ویژگی‌های شاخص در بازی‌های HDR اشاره کرد.

به‌یاد داشته باشید که خرید کلیپ‌چمپ فرصت بسیار خوبی را برای کاربران و گیمرها فراهم می‌کند تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را خیلی راحت در ویندوز و اکس‌باکس به اشتراک بگذارند.

کلیپ‌چمپ چیست؟

کلیپ‌چمپ توسط یک شرکت استرالیایی ساخته شده است و خدمات خود را در قالب دو سرویس رایگان و پولی به‌ کاربران ارائه می‌دهد. اپلیکیشن کلیپ‌چمپ امکان ویرایش و ایجاد فایل‌های ویدیویی برای پلتفرم‌های مختلف را در دسترس کاربران قرار می‌دهد که از جمله می‌توان به قابلیت تولید ویدیوهای سخنرانی، ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی یا حتی ویدیوهایی ده دقیقه‌ای یوتیوب اشاره کرد.

این پلتفرم همین حالا هم با بسیاری از اپلیکیشن‌های ابری مثل سرویس گوگل درایو، دراپ‌باکس و همچنین مایکروسافت درایو یکپارچه شده است.

کریس پرتلی (Chris Pratley)، معاون دفتر مایکروسافت در پست وبلاگی این شرکت گفته که سرویس کلیپ‌چمپ چگونه می‌تواند با محصولات مایکروسافت همسو شود. وی در این رابطه می‌گوید:

ساختار طبیعی کلیپ‌چمپ به‌عنوان یک اپلیکیشن تحت وب که از حداکثر توان رایانه‌ی شما استفاده می‌کند به‌گونه‌ای است که می‌تواند تجربه‌ی کاربری افراد، خانواده‌ها، مدارس و کسب‌وکارها را در سرویس‌هایی مثل مایکروسافت ۳۶۵ بهبود دهد.

این محصول همچنین با سیستم‌عامل ویندوز هم‌خوانی دارد و اگر قبلا از کاربران کلیپ‌چمپ هستید، از این به بعد می‌توانید شاهد قابلیت‌ها و امکانات بهتری روی این پلتفرم باشید و تجربه‌ی کاربری شما در تولید ویدیو بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

بنا به اعلام کلیپ‌چمپ، این سرویس ۱۷ میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد، بنابراین مایکرسافت در اینجا یک فرصت بسیار بزرگ برای انتقال کاربران به استفاده از اکوسیستم ویندوز و اکس‌باکس به‌دست آورده است.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند کلیپ‌چمپ برای ویندوز منافع زیادی خواهد داشت

اگرچه با نوار اختصاصی اکس‌باکس در ویندوز، کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند کلید‌های مورد نظر خود را در حین اجرای بازی‌ها به اشتراک بگذارند، اما این ویژگی نهایتا تجربه‌ی کاربری مناسبی ارائه نمی‌دهد زیرا امکان ضبط تصاویر و ویدوها فقط در حال انجام بازی فراهم است. اگر بخواهید این محتوا را به اشتراک بگذارید، باید پس از اتمام بازی، مراحل اضافه‌ای را گذارنده و تصمیم بگیرید که ویدیو شما به کجا ارسال شود.

حالا که کلیپ‌چمپ توسط مایکروسافت خریداری شده، امکان اضافه کردن آن به ویندوز ۱۱ بسیار آسان خواهد بود. مایکروسافت می‌تواند برای ارائه‌ی قابلیت‌های کلیپ‌چمپ در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود، نوار ابزار بازی تعبیه شده در ویندوز ۱۱ را بازطراحی کرده و دسترسی به امکان اشتراک‌گذاری آسان‌تر کلیپ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف فراهم کند.

از آنجا که اخیرا قیمت سرویس مایکروسافت ۳۶۵ افزایش یافته، یکپارچه شدن کلیپ‌چمپ با این سرویس می‌تواند داشن‌اموزان و دانش‌جویان بیشتری را نسبت به خرید اشتراک ترغیب کند، زیرا کلیپ‌چمپ می‌تواند در ویرایش و اشتراک‌گذاری کلیپ‌های موجود روی لپ‌تاپ این دسته از کاربران، به آن‌ها کمک کند.

زمان زیادی تا انتشار نسخه‌ی عمومی ویندوز ۱۱ باقی نمانده ولی با این‌حال مراحل توسعه‌ی اولین بروزرسانی بزرگ این سیستم‌عامل که قرار است سال آینده عرضه شود، از مدتی قبل آغاز شده است.

این احتمال وجود دارد که به‌زودی در کانال توسعه‌دهندگان مایکروسافت، شاهد یک‌پارچه شدن کلیپ‌چمپ با ویندوز ۱۱ باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TechRadar

۱۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.