تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 57968

مایکروسافت، اوبر و یوبسافت در بین منفورترین برندهای دنیا

مایکروسافت، اوبر و یوبسافت در بین منفورترین برندهای دنیا

مایکروسافت، اوبر و یوبسافت در بین منفورترین برندهای دنیادر حالی که بیشتر افراد بر این باورند که اپل منفورترین برند جهان است اما به‌نظر می‌‌رسد که این عنوان نه‌چندان جذاب به شرکت مایکروسافت تعلق دارد چرا که کاربران ۲۲ کشور جهان بیش از هر شرکت دیگری از این غول فناوری تنفر دارند. Rave Reviews، با استفاده از ابزار تحقیقاتی SentiStrength، بیش از یک میلیون توییت مثبت و منفی مرتبط با برندهای مختلف را مورد ارزیابی قرار داده است. این ارزیابی تمام برندهایی که کمتر از ۱۰ توییت جنجالی داشتند را شامل نمی‌شود.
مطالب مرتبط:پر استفاده ترین برندها در ایران؛ سامسونگ در صدرKantar: آمازون با ارزش ترین برند دنیاستنتیجه‌ی این ارزیابی به دو بخش منفورترین برندها در جهان و آمریکا تقسیم شده است. در بخش شرکت‌های حوزه فناوری، مایکروسافت با اختلاف منفورترین برند در ۲۲ کشور جهان از جمله آمریکا بوده است. برای مقایسه، در مجموع تنها ۲۴ کشور تنفر خود از دو شرکت گوگل و فیسبوک را ابراز کرده‌اند. البته بد نیست بدانید که فیسبوک بیشترین نرخ تنفر در یک کشور را به خود اختصاص داده (۸۵ درصد در هنگ کنگ) و این عدد برای اپل در کشو..

مایکروسافت، اوبر و یوبسافت در بین منفورترین برندهای دنیا

در حالی که بیشتر افراد بر این باورند که اپل منفورترین برند جهان است اما به‌نظر می‌‌رسد که این عنوان نه‌چندان جذاب به شرکت مایکروسافت تعلق دارد چرا که کاربران ۲۲ کشور جهان بیش از هر شرکت دیگری از این غول فناوری تنفر دارند. Rave Reviews، با استفاده از ابزار تحقیقاتی SentiStrength، بیش از یک میلیون توییت مثبت و منفی مرتبط با برندهای مختلف را مورد ارزیابی قرار داده است. این ارزیابی تمام برندهایی که کمتر از ۱۰ توییت جنجالی داشتند را شامل نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

  • پر استفاده ترین برندها در ایران؛ سامسونگ در صدر
  • Kantar: آمازون با ارزش ترین برند دنیاست

نتیجه‌ی این ارزیابی به دو بخش منفورترین برندها در جهان و آمریکا تقسیم شده است. در بخش شرکت‌های حوزه فناوری، مایکروسافت با اختلاف منفورترین برند در ۲۲ کشور جهان از جمله آمریکا بوده است. برای مقایسه، در مجموع تنها ۲۴ کشور تنفر خود از دو شرکت گوگل و فیسبوک را ابراز کرده‌اند. البته بد نیست بدانید که فیسبوک بیشترین نرخ تنفر در یک کشور را به خود اختصاص داده (۸۵ درصد در هنگ کنگ) و این عدد برای اپل در کشورهای ایرلند و پاکستان به‌ترتیب ۷۳ درصد و ۶۴ درصد بوده است. همچنین به دلایل نامشخصی مردم زیمباوه به‌‌طور جدی از شرکت پپسی متنفرند.

منفورترین برندهای دنیا

در بخش منفورترین برندها در آمریکا، اوبر توانسته تا جایگاه اول را به خود اختصاص بدهد. این ارزیابی اوبر را در بخش شرکت‌های فناوری قرار نداده و این در حالی است که اوبر برای اجتناب از قوانین و مقررات خدمات حمل و نقلی، سعی داشته تا به‌عنوان یک شرکت فناوری شناخته شود. دومین شرکت منفور ایالات متحده نیز لگو بوده است. شرکت‌ سونی نیز، که همانند اوبر در قسمت شرکت‌های فناوری قرار نگرفته، در جایگاه بعدی قرار دارد. این غول ژاپنی همچنین منفورترین شرکت در کشور کانادا بوده است.

منفورترین برند گیمینگ دنیا

در بخش بازی‌های ویدیویی نیز شرکت یوبیسافت (Ubisoft) موفق شده تا بیشترین میزان تنفر را در بین کاربران ۲۳ کشور دنیا ایجاد کند. با این وجود، تمرکز تنفر کاربران آمریکا، استرالیا و کانادا روی سازنده‌ی سری بازی‌های نقش‌آفرینی پوکی‌مان یعنی گیم فریک (Game Freak) بوده است.

منفورترین برند فست فود دنیا

برند دامینوز (Dominoes) نیز منفورترین برند فست فود در آمریکا و انگلستان بوده و کی‌اف‌سی (KFC) نیز در این بخش در کشورهای بیشتری مورد تنفر قرار گرفته است.

نظر شما در مورد منفورترین شرکت‌های دنیا چیست؟ به‌نظر شما جای خالی کدام یک از برندهای مشهور در این بخش حس می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.