تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کد خبر : 585911

ماهواره دارت ناسا به سیاره هدف برخورد کرد + ویدیو لحظه برخورد

ماهواره دارت ناسا به سیاره هدف برخورد کرد + ویدیو لحظه برخورد

ماهواره دارت ناسا به سیاره هدف برخورد کرد + ویدیو لحظه برخورد ماموریت دارت ناسا با هدف منحرف کردن سیارک‌های فضایی در مسیر زمین، امروز صبح با موفقیت کامل به سرانجام رسید. در ادامه با ویدیوها و تصاویر برخورد ماهواره NASA DART همراه گجت نیوز باشید. یکی از مهم‌‌ترین ماموریت‌های ناسا پس از 306 روز

ماهواره دارت ناسا به سیاره هدف برخورد کرد + ویدیو لحظه برخورد

ماموریت دارت ناسا با هدف منحرف کردن سیارک‌های فضایی در مسیر زمین، امروز صبح با موفقیت کامل به سرانجام رسید. در ادامه با ویدیوها و تصاویر برخورد ماهواره NASA DART همراه گجت نیوز باشید.

یکی از مهم‌‌ترین ماموریت‌های ناسا پس از 306 روز مسافرت در فضا و در فاصله 11.2 میلیون کیلومتری از انسان‌ها، سرانجام به پایان خود رسید. اگر شما هم دوست دارید تا آخرین تصاویر به دست آمده از لحظه برخورد ماموریت DART ناسا با سیارک دیمورفوس را تماشا کنید، با گجت نیوز همراه باشید.

ماموریت دارت ناسا و موفقیت‌های بدست آمده

در همین ابتدای کار باید بگوییم که سیارک‌های دیمورفوس و دیدموس، فعلا هیچ خطری برای ساکنین زمین ندارند و از همان اول هم نداشتند! این آزمایش فقط برای تست قابلیت‌های ناسا در منحرف کردن سیارک‌های کوچک بوده است و بس. اما بد نیست بدانید که همین آزمایش به ظاهر ساده، بیش از 308 میلیون دلار خرج روی دست ناسا گذاشته! همچنین ماموریت دارت ناسا را می‌توان اولین آزمایش موفقیت آمیز تاریخ بشر در منحرف کردن مسیر حرکت سیارک‌ها دانست. در ادامه می‌توانید فیلم لحظه برخورد فضاپیمای ماموریت DART ناسا با سیارک دیمورفوس را به صورت لحظه به لحظه مشاهده کنید و اگر در لود کردن «گیف برخورد ماموریت دارت ناسا» به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید روی این لینک یا این لینک کلیک کنید.

آزمایش فضایی DART NASA

در انتهای کار بد نیست به این نکته اشاره کنیم که ماموریت دارت ناسا هنوز به انتهای کار خود نرسیده است و گفته می‌شود که یک فضاپیمای دیگر در سال 2024 به فضا فرستاده خواهد شد تا در اواسط سال 2026، دوباره به سیارک دیمورفوس برخورد کند. همچنین دوباره تکرار می‌کنیم که این سیارک‌ها به هیچ وجه خطری برای انسان‌ها ندارند و حتی در صورت رسیدن به زمین، در جو می‌سوزند و از بین می‌روند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.