تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر : 70881

ماهواره‌های "Gaofen-3" چین شبکه رصد زمین را تشکیل می‌دهند

ماهواره‌های "Gaofen-3" چین شبکه رصد زمین را تشکیل می‌دهند

ماهواره‌های “Gaofen-۳” چین شبکه رصد زمین را تشکیل می‌دهند – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ۳ ماهواره Gaofen-3 توسط یک موشک Long March-4C در ساعت ۷:۴۷ صبح (به وقت پکن) به فضا ..

ماهواره‌های "Gaofen-۳" چین شبکه رصد زمین را تشکیل می‌دهند – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ۳ ماهواره Gaofen-3 توسط یک موشک Long March-4C در ساعت ۷:۴۷ صبح (به وقت پکن) به فضا پرتاب شد و با موفقیت وارد مدار برنامه‌ریزی شده شد.

این سه ماهواره به همراه دو ماهواره سری Gaofen-3 که قبلاً پرتاب شده بودند، در یک شبکه کار می‌کنند و به اصطلاح "چشم آسمان" را در فضا ایجاد می‌کنند.

اخبار هوا و فضا ,

شبکه ای برای پوشش بهتر

این سه ماهواره که به طور مساوی در یک صفحه مداری توزیع شده‌اند، طراحی شده تا با هم کار کنند و کارایی را افزایش دهند و هر ۹۹ دقیقه به دور زمین به گردش درآیند.

اخبار هوا و فضا ,

تصویری از ماهواره‌های Gaofen-3 که به طور مساوی در همان صفحه مداری توزیع شده‌اند.

این طراحی تعداد دفعاتی را که ماهواره‌ها زمین را رصد می‌کنند، بهبود می‌بخشد، قابلیت‌های بازبینی آن‌ها را بهبود می‌بخشد و پوشش جهانی را گسترش می‌دهد و بنابراین عملکرد آنها را در پشتیبانی از داده‌های کاربردی عملیاتی برای توسعه دریایی چین، نظارت بر منابع زیست‌محیطی زمینی و پیشگیری و کاهش بلایای اضطراری افزایش می‌دهد.

در مقایسه با نخستین ماهواره که در سال ۲۰۱۶ پرتاب شد، Gaofen-3 02 و ۰۳ به سیستم شناسایی خودکار (AIS) مجهز شده و به ویژگی‌های دیگر ارتقا یافته است.

۳.۵ روز طول کشید تا ماهواره اصلی از همان منطقه بازدید کند اما این فاصله زمانی با شبکه ماهواره‌ای به ۵ ساعت کاهش یافته است. این سه ماهواره قادرند هر روز پنج بار تصاویر راداری با دیافراگم مصنوعی با وضوح بالا را از یک منطقه ثبت کنند. این پرتاب چهارصد و چهاردهمین ماموریت راکت‌های حامل سری Long March را رقم می‌زند.

تبدیل شهر ووهان چین به قدرت فضایی تا سال ۲۰۳۰

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.