تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 64665

ماه‌نورد چینی بیش از ۱۰۰۰ متر به دور ماه سفر کرد

ماه‌نورد چینی بیش از ۱۰۰۰ متر به دور ماه سفر کرد

ماه‌نورد چینی بیش از ۱۰۰۰ متر به دور ماه سفر کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز اکتشافات ماه اداره ملی فضایی چین اعلام کرده است که یوتو-۲، فرودگر و مریخ‌نورد کاوشگر Chang..

ماه‌نورد چینی بیش از ۱۰۰۰ متر به دور ماه سفر کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز اکتشافات ماه اداره ملی فضایی چین اعلام کرده است که یوتو-۲، فرودگر و مریخ‌نورد کاوشگر Chang'e-4 چین، تا نیمه‌شب پنجشنبه ۱۰۰۳.۹ متر به دور ماه سفر کرده است. Yutu-2 یا Jade Rabbit-2 در سی و ششمین روز قمری ماموریت، تصویری مبهم، اما جذاب در حدود ۸۰ متری محل خود ثبت کرده است.

زمانی که Yutu-2 توانست به فاصله ۱۰ متری از یک شی مرموز برسد، دوربین پانورامای مریخ‌نورد چند عکس رنگی گرفت. محققان پیشنهاد کردند که این سنگ ممکن است یک سنگ باشد که به طور تصادفی شبیه یک خرگوش است که این تصویر باعث ایجاد بحث‌های داغی در شبکه های اجتماعی شده است.

کاوشگر Chang'e-4 که ​​در ۸ دسامبر ۲۰۱۸ پرتاب شد، نخستین فرود نرم روی دهانه "فون کارمان" در حوضه قطب جنوبی-آیتکن در سمت دور ماه را در ۳ ژانویه ۲۰۱۹ انجام داد. یک روز قمری برابر با ۱۴ روز در زمین است و یک شب قمری به همین طول است. یوتو-۲ در حال حاضر در سی و هشتمین روز قمری ماموریت است و تاکنون در شرایط خوبی قرار دارد.

ماه‌نورد چینی "Yutu-2" یا "Jade Rabbit-2 ماموریت دارد تا نواحی ناشناخته و در واقع نیمه پنهان ماه را پیمایش و شناسایی کند. این ماه‌نورد با کمک Chang’e 4 به ماه رسید. کاوشگر "چانگ ای-۴" به دلیل کمبود انرژی خورشیدی در طول شب ماه، به حالت خواب رفته و سپس با طلوع روز، بیدار می‌شود.

تازه‌ترین تصاویر کاوشگر چینی از سیاره مریخ

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.