تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۰۳
کد خبر : 70567

مانگوپای، رقیب جدید رزبری پای در ابعادی به اندازه‌ یک کارت حافظه

مانگوپای، رقیب جدید رزبری پای در ابعادی به اندازه‌ یک کارت حافظه

مانگوپای، رقیب جدید رزبری پای در ابعادی به اندازه‌ یک کارت حافظهکامپیوترهای کوچک و خوش‌قیمت شرکت رزبری پای این روزها کم‌یاب شده‌اند اما حالا رقیبی قدرتمند و کوچک با نام مانگوپای معرفی شده که می‌تواند ..

مانگوپای، رقیب جدید رزبری پای در ابعادی به اندازه‌ یک کارت حافظه

کامپیوترهای کوچک و خوش‌قیمت شرکت رزبری پای این روزها کم‌یاب شده‌اند اما حالا رقیبی قدرتمند و کوچک با نام مانگوپای معرفی شده که می‌تواند به خوبی با محصولات رزبری پای رقابت کند.

خرید رزبری پای این روزها به کاری سخت تبدیل شده و محصولات این شرکت، دیگر به راحتی و با قیمتی مناسب در دسترس همه نیستند. مانگوپای که یکی از رقبای بزرگ رزبری پای است حالا از یک کامپیوتر تک‌بردی رونمایی کرده که اندازه‌اش حتی از یک کارت حافظه میکرو اس دی هم کوچک‌تر است.

ویژگی‌های محصول جدید مانگوپای (لینوکس باکس)

در پستی که به تازگی در توییتر منتشر شده، شرکت Mango Pi تصویری از جدیدترین محصولش که هنوز نامی ندارد را رسانه‌ای کرده است. رایانه کوچک مانگوپای، به تراشه SoC با پشتیبانی از لینوکس مجهز شده و هیچ درگاهی ندارد. جدیدترین محصول رقیب رزبری پای، حتی از مدل‌های B4 و Zero 2 W نیز اندازه کمتری دارد.

طبق گزارشی که توسط Tom’s Hardware منتشر شده، ممکن است نام محصول جدید منگوپای لینوکس باکس باشد. جالب است بدانید یک صفحه خالی با این نام لینوکس باکس در وبسایت شرکت سازنده به وجود آمده و بحت‌هایی درباره این محصول در تالارهای گفتگوی این شرکت در حال انجام است.

مانگو پای

تصویر منتشر شده از لینوکس باکس مانگوپای اطلاعاتی را درباره این مدل افشا می‌کند. درست مانند Raspberry Pi 3 و Zero 2 W، پردازنده این رایانه کوچک نیز به چهار هسته از نوع ARM Cortex A53 مجهز شده است. این مدل از پس اجرای تینا لینوکس بر می‌آید که توسط Allwinner توسعه داده شده و بر پای OpenWRT است.

همان طور که گفتیم این مدل بدون هیچ پورتی روانه بازار خواهد شد و برای اتصال دستگاه‌های دیگر، باید از یک برد حامل استفاده کنید. محصول جدید مانگوپای از خروجی تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

قلب تپنده لینکوس باکس Allwinner H616 است. این تراشه به گرافیک ولکان ۱.۱ مجهز شده است. حافظه رم این مدل حداکثر ۴ گیگابایت و از نوع DDR3 یا DDR4 باشد. هنوز زمان آغاز فروش یا معرفی کامل این محصول قطعی نشده و مانگوپای در حال توسعه و آزمایش لینوکس باکس است. منتظر اطلاعات بیشتر از این مدل در وبسایت گجت نیوز باشید.

منبع :tech radarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.