تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 73759

مارک زاکربرگ دستگیر شد + جزئیات اتهامات

مارک زاکربرگ دستگیر شد + جزئیات اتهامات

مارک زاکربرگ دستگیر شد + جزئیات اتهاماتکارل راسین، دادستان کل ناحیه کلمبیا، از مدیرعامل کمپانی متا به اتهام نقش داشتن وی در رسوایی داده‌های فیس بوک-کمبریج آنالیتیکا شکایت کرد که منجر به دستگیری مارک ز..

مارک زاکربرگ دستگیر شد + جزئیات اتهامات

کارل راسین، دادستان کل ناحیه کلمبیا، از مدیرعامل کمپانی متا به اتهام نقش داشتن وی در رسوایی داده‌های فیس بوک-کمبریج آنالیتیکا شکایت کرد که منجر به دستگیری مارک زاکربرگ شد.

بر اساس گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا شرکت مادر فیس بوک، توسط دادستان کل کارل ای راسین در واشنگتن دستگیر شد. دادستان راسین زاکربرگ را به دخالت مستقیم در تصمیم گیری که منجر به رسوایی داده‌های فیس بوک-کمبریج آنالیتیکا شد، متهم کرد. راسین در بیانیه‌ای مدعی شده که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فیس‌ بوک از حریم خصوصی و داده‌های کاربران محافظت نکرده است. علاوه بر این، او همچنین ادعا دارد که مارک زاکربرگ در نقض داده‌ها دخالت مستقیم داشته است.

دستگیری مارک زاکربرگ

در این طرح دعوی جدید، دادستان راسین اظهار دارد که فیس بوک به اشخاص ثالث مانند شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی هشتاد و هفت میلیون آمریکایی را می‌دهد. در حال حاضر، کمپانی متا شرکت مادر فیس بوک، از هرگونه اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

راسین در کنفرانس مطبوعاتی که برای اعلام این طرح دعوی برگذار شد اعلام کرد:

این رخنه امنیتی بی‌سابقه، ده‌ها میلیون اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها را افشا کرد و سیاست‌های آقای زاکربرگ تلاش چند ساله‌ای را برای گمراه کردن کاربران در مورد میزان رفتار نادرست فیس‌ بوک امکان‌پذیر کرد. این طرح دعوی نه تنها به جا است، بلکه ضروری نیز بوده و این پیام را می‌دهد که رهبران شرکت‌ها، از جمله مدیران عامل، در قبال اقدامات خود پاسخگو خواهند بود.

همچنین بخوانید:

رسوایی فیس بوک در تغییر نتیجه انتخابات آمریکا ؛ زاکربرگ عذرخواهی کرد

پافشاری دادستان راسین برای دستگیری مارک زاکربرگ

این طرح دعوی جدید درمورد تلاش راسین برای اضافه کردن زاکربرگ به عنوان متهم، توسط قاضی رد شد. به گفته دفتر راسین، این اولین باری است که زاکربرگ بخشی از شکایت بوده و قاضی با رد تلاش راسین برای اضافه کردن زاکربرگ به عنوان متهم، اعلام کرده که این اقدام «تقریباً ریاکارانه به نظر می‌رسد».

ضمناً، شکایتی علیه فیس بوک وجود دارد که ادعا می‌کند این پلتفرم قانون حمایت از مصرف کننده دی سی را نقض می‌کند. در این شکایت عنوان شده که فیس بوک کاربران را گمراه کرده و از اطلاعات آنها محافظت نمی‌کند. البته، این شکایت بر بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا متمرکز است. علاوه بر این، گزارش هایی وجود دارد که کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات میلیون‌ها کاربر بدون رضایت آنها دسترسی داشته است.

این حکم مختومه کردن دعوی راسین را دلسرد نکرده، زیرا وی ادعا می‌کند که برای جمع آوری شواهد مربوطه به زمان بیشتری نیاز دارد. هدف او این است که ثابت کند مدیر عامل متا در نقض حمایت از مصرف کننده دخالت مستقیم داشته است.

طبق گزارش CNBC، راسین گفت که افشای کم سرعت مدارک فیس بوک مدت زمانی را که او نیاز داشت تا به این نتیجه برسد که اطلاعات لازم برای متهم ساختن مستقیم زاکربرگ را در اختیار دارد، طولانی کرد. راسین زمانی به CNBC گفته بود که در حال بررسی طرح شکایت جداگانه علیه زاکربرگ است، زیرا بر این باور بود شواهد نشان می‌دهد که آقای زاکربرگ از نزدیک بخشی از تدلیس، بازنمایی نادرست، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران بوده است.

منبعGizChinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.