تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۱۰
کد خبر : 18549

ماجرای گروگان‌گیری جامعه‌شناسان روسی در لیبی سوژه یک فیلم اکشن سینمایی شد

ماجرای گروگان‌گیری جامعه‌شناسان روسی در لیبی سوژه یک فیلم اکشن سینمایی شد

کافه دانش: فیلم جدید در باره جنگ لیبی و خطر اسلام گرایی افراطی که نباید از دست بدهید! الکساندر مالکویچ، مدیر بنیاد حفظ آِثار ارزش های ملی روسیه خبر داد که در پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۰ یک فیلم جدیدی اکشن درباره جنگ لیبی به نام «شوگالی» به کارگردانی دنیس نیمند در فضای مجازی در …

کافه دانش: فیلم جدید در باره جنگ لیبی و خطر اسلام گرایی افراطی که نباید از دست بدهید!

الکساندر مالکویچ، مدیر بنیاد حفظ آِثار ارزش های ملی روسیه خبر داد که در پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۰ یک فیلم جدیدی اکشن درباره جنگ لیبی به نام «شوگالی» به کارگردانی دنیس نیمند در فضای مجازی در سراسر دنیا اکران می شود.
وی در حساب تلگرام خود اطلاع داد که فیلم «شوگالی» جنبه های پنهانی و جدید رویارویی ژئوپلیتیک در لیبی را افشاء خواهد کرد. در این فیلم صحنه های فتنه ها و توطئه های سیاسی و همچنین صحنه های سنگین و هیجان انگیز جنگی نشان داده شد.
سوژه این فیلم حکایت از آن است که گروهی از جامعه شناسان از روسیه به کشور درگیر جنگ  با داشتن تمام مجوز ها برای انجام تحقیقات جامعه شناسی می روند. این دانشمندان در نتیجه تحقیقات خود داده هایی را به دست می آورند که خطر بسیار بزرگی برای دولت دست نشانده این کشور می باشد. این جامعه شناسان دستگیر و به زندان ویژه منتقل می شوند.
این فیلم براساس داستانی واقعی از ماکسیم شوگالی، یک جامعه شناس روس و سامر سوئیفان، مترجم زبان عربی ساخته شده است. این دو نفر سال گذشته در لیبی توسط تروریستها دستگیر و به گروگان گرفته شدند. آنها در حال حاضر در یک زندان ویژه در فرودگاه میتیگا واقع در نزدیکی به طرابلس به سر می برند. این زندان توسط گروه تکفیری (جهادگرایان سلفی) به نام RADA   وابسته به وزارت دولت وفاق ملی لیبی کنترل می شود.
شایان ذکر است که لیبی از زمان سرنگونی و قتل معمر قذافی در سال ۲۰۱۷ در وضعیت بحرانی قرار گرفته و درگیر جنگ داخلی خونین شده است. در سال ۲۰۱۵ طرف های درگیر جنگ تشکیل یک دولت وفاق ملی را توافق کردند. اما در اواخر سال ۲۰۱۷ صلاحیت این دولت به پایان رسید و قرار بود که یک قانون اساسی جدید تهیه و تصویب شود و همه تروریستها خلع سلاح گردند. اما هیچ اتفاقی نیفتاده است چراکه دولت وفاق ملی لیبی به تروریست ها و افراط گرایان اعتماد کرد.
از آوریل ۲۰۱۹ درگیری جدید بین اسلام گرایان تابع دولت وفاق ملی لیبی که طرابلس را کنترل می کنند و خلیفه بلقاسم حفتر، مارشال ارتش ملی لیبی تابع دولت سکولار در شرق کشور رخ داده است. تکفبری های دولت وفاق ملی لیبی توسط ترکیه پشتیبانی می شوند و از این کشور کمک تسلیحاتی و انسانی می گیرند. ترکیه علاوه بر جنگجویان از سوریه نیروهای نظامی خود برای کمک به تکفیری ها به لیبی می فرستند.
فیلم «شوگالی» اولین فیلم ساخته شده بر اساس داستانهای واقعی در مورد جنگ لیبی نیست. در سال ۲۰۱۶ فیلم «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» به کارگردانی مایکل بی نیز ساخته و پخش شد. این فیلم اکشن به ماجرای حمله تروریستی به کنسولگری آمریکا در بنغازی در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۲ منجر به کشته شدن جان کریستوفر استیونس، سفیر ایالات متحده آمریکا در لیبی شد، می پردازد.
لینک نمایش فیلم در آپارات و یوتیو
https://youtu.be/XGIj-C0hx-U The official trailer of the movie in English
https://www.aparat.com/v/kxh0aThe trailer of the Shugaley Film (in arabic)
انتشار: کوروش جم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.