تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 63475

ماجرای ارز دیجیتال ملی جدی است؛ اولین رمز ارز ایران به زودی تولید می‌شود

ماجرای ارز دیجیتال ملی جدی است؛ اولین رمز ارز ایران به زودی تولید می‌شود

ماجرای ارز دیجیتال ملی جدی است؛ اولین رمز ارز ایران به زودی تولید می‌شود عضو کمیسیون رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت طرح تولید ارز دیجیتال ملی به زودی در یکی از مناطق آزاد کشور اجرا ..

ماجرای ارز دیجیتال ملی جدی است؛ اولین رمز ارز ایران به زودی تولید می‌شود

عضو کمیسیون رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت طرح تولید ارز دیجیتال ملی به زودی در یکی از مناطق آزاد کشور اجرا خواهد شد.

علی پاک باخته گان زنجانی، عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت به زودی طرح ارز دیجیتال ملی در یکی از مناطق آزاد کشور اجرا خواهد شد. وی افزود تولید ارز دیجیتال ملی قسمت‌هایی غیر از ماینینگ از جمله صرافی، کیف پول دیجیتال و خدمات جانبی ارزهای دیجیتال را شامل خواهد شد.

ارز دیجیتال ملی در راه است

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه به ورود بلاکچین و فرصت‌های شغلی آن در اقتصاد روز دنیا اشاره کرد و گفت در سال ۱۹۹۳ میلادی هنگامی که موضوع دنیای بدون مرز مطرح و از دهکده جهانی صحبت شد، موضوع فرا فناوری بلاکیچن ایجاد گردید که این فناوری در یک سیستم غیرمتمرکز به دنبال بدون مرز کردن دنیا است. در چنین دنیایی دیگر بر مالکیت افراد ناظر و کنترل‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت و هر فرد به تنهایی از دارایی‌های خود اطلاع دارد.

علی پاک باخته گان زنجانی در ادامه بیان کرد در اقتصاد دیجیتال مفهومی چون دیفای یا همان امور مالی غیرمتمرکز توانسته از بانکداری سنتی و الکترونیکی سبقت بگیرد. در این پلتفرم خدمات سپرده‌گذاری ارائه خواهد شد و امکان دریافت سودی طبق نوع سرویس مشخص شده بر پایه فضای بلاک چین وجود خواهد داشت. در این پلتفرم سپرده به شکل مستقیم به فرد متقاضی وام ارائه می‌شود و وثیقه نیز به شکل ارز دیجیتالی در اختیار این پلتفرم قرار خواهد گرفت. در واقع فرد دارایی خود را کنترل کرده و می‌تواند نحوه خرج کردن آن را نیز خودش تعیین کند.

عضو کمیسیون رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عنوان کرد بخش دیگر اقتصاد بلاک چین به مفهوم NFT مربوط می‌شود که در واقع دارایی دیجیتالی غیرقابل مشاهده است و ارزش آن به شکل نوعی از ارز دیجیتال حفظ می‌شود. در واقع به همان گونه که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی می‌تواند ارزش خود را طی زمان حفظ کند و یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، همین موضوع با NFT نیز رخ خواهد داد.

علی پاک باخته گان زنجانی با اعلام اینکه متاورس حوزه دیگر مربوط به فناوری بلاک چین است گفت متاورس در واقع ایده فضای مجازی مشترکی است که افراد با استفاده از دستگاه‌های مختلف می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. وی افزود دانستن اقتصاد کلان در حوزه بلاک چین بسیار حائز اهمیت است. اقتصاد کلان پیش‌نیاز شناسایی بازار ارزهای دیجیتال بوده و به کمک آن می‌توان حوزه مختلف نظیر بازارهای مالی را به درستی تحلیل کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.