تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۲۹
کد خبر : 57710

لیست ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ فاش شد

لیست ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ فاش شد

لیست ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ فاش شدگوگل هنوز به صورت کامل از سری Pixel 6 رونمایی نکرده است؛ اما چندی پیش برخی مشخصات آن را تایید کرد و حالا شاهد لو رفتن ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ هستیم.
گ..

ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل 6لیست ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ فاش شد

گوگل هنوز به صورت کامل از سری Pixel 6 رونمایی نکرده است؛ اما چندی پیش برخی مشخصات آن را تایید کرد و حالا شاهد لو رفتن ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ هستیم.

گوگل خیلی برای عرضه گوشی‌های سری پیکسل ۶ هیجان زده است و این موضوع را می‌توان از رونمایی اولیه از این گوشی‌ها چندین ماه پیش از عرضه رسمی متوجه شد. این شرکت حتی با وجود پنهان ماندن بسیاری از مشخصات و امکانات سری پیکسل ۶، تبلیغ آنها را شروع کرده است. حالا نیز وب‌سایت XDA Developers لیستی از ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ را منتشر کرده است.

ویژگی های دوربین سری گوگل پیکسل ۶

بیایید پیش از پرداختن به آنها ابتدا مروری بر مشخصات سخت افزاری دوربین پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو داشته باشیم. پیکسل ۶ دارای حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 خواهد بود و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض نیز آن را همراهی خواهد کرد.

پیکسل ۶ پرو علاوه بر دو دوربین فوق،‌ یک دوربین زوم پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی ۴ برابری نیز خواهد داشت. این گوشی همچنین از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جدید بهره خواهد برد.

ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل 6

گوگل می‌خواهد در گوشی‌های جدیدش از پردازش تصویر اختصاصی بهره ببرد تا هم شاهد ویژگی های نرم افزاری جدید در دوربین باشیم و هم کیفیت تصاویر ارتقا پیدا کند. ویژگی‌ هایی که وب‌سایت XDA Developers متوجه آنها شده، پیش‌تر در هیچ یک از گوشی‌های پیکسل مشاهده نشده بودند.

البته توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها در یک بیلد داخلی لو رفته از برنامه دوربین گوگل مشاهده شده‌اند و ممکن است در نسخه نهایی قرار نگیرند.

  • دوربین سلفی عریض: شواهد یافت شده در کدهای برنامه دوربین نشان می‌دهند که گوشی پیکسل ۶ پرو دارای یک لنز فوق عریض خواهد بود. در واقع دوربین سلفی این گوشی دارای دو سطح زوم ۰.۷ برابری و ۱.۰ برابری خواهد بود.
  • فیلم برداری: دوربین اصلی از فیلم برداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد؛ اما دوربین فوق عریض و تله فوتو به رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده‌اند. همچنین در هنگام فیلم برداری ۴K/60fps حداکثر میزان بزرگنمایی به ۷ برابر می‌رسد. این در حالی است که اگر رزولوشن روی Full HD قرار بگیرد، شاهد بزرگنمایی ۲۰ برابری خواهیم بود. این موضوع در بخش عکاسی نیز صدق می‌کند.
  • تراز سفیدی دستی: گوگل چند وقتی است که می‌خواهد این ویژگی را به برنامه دوربین اضافه کند؛ اما ممکن است هنوز آماده نباشد. XDA Developers گمان می‌کند که این ویژگی برای توسعه دهندگان عرضه خواهد شد. این تصمیم می‌تواند در راستای فلسفه گوگل برای ساده نگه داشتن برنامه دوربین باشد.
  • پاک کن جادویی: این ویژگی که از واحد پردازشی تراشه تنسور قدرت می‌گیرد به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی اشیاء یا افراد را از تصویر حذف کند.
  • شفاف کردن صورت: گوگل تایید کرد که شفاف کردن صورت یکی از ویژگی‌ های دوربین گوگل پیکسل ۶ پرو خواهد بود. در این حالت همزمان با دوربین اصلی که در حال ثبت تصویر سوژه با HDR فعال است، دوربین فوق عریض نیز از سوژه عکس‌های متعددی می‌گیرد. سپس واحد پردازشی تنسور داده‌های دریافتی از هر دو دوربین را پردازش می‌کند تا اگر صورت سوژه به علت حرکت تار شده باشد، شفاف شود.
  • قفل صحنه: این ویژگی با نام رمز naruto شناخته می‌شود و هنوز کاربرد آن مشخص نیست؛ اما ممکن است به قفل فوکوس خودکار و اکسپوژر خودکار مربوط باشد.
  • پشتیبانی از میکروفون بلوتوثی: این ویژگی با نام رمز Sapphire شناخته می‌شود.
  • موشن بلر: این ویژگی دوربین پیکسل ۶ به کاربران اجازه می دهد به تصاویر خود افکت‌های خلاقانه اضافه کنند.
  • Nima aesthetic: این ویژگی احتمالا به قابلیت «بهترین تصویر» گوگل که برای تصاویر در حال حرکت فعال می‌شود، ربط دارد. این ویژگی نیز از واحد پردازشی تنسور قدرت می‌گیرد.
  • حالت نوزاد: این ویژگی احتمالا به صورت خودکار نوزادان را در لحظاتی که در حال بازی یا حرکت کردن هستند، شناسایی می‌کند و از آنها عکس می‌گیرد.

البته بار دیگر باید تاکید کنیم که شاید ویژگی‌‌های فوق به نسخه نهایی دوربین سری گوگل پیکسل ۶ راه پیدا کنند و شاید هم گوگل برخی از آنها را حذف کند.

منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.