تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۴
کد خبر : 62843

لیست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ منتشر شد؛ فاجعه است!

لیست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ منتشر شد؛ فاجعه است!

لیست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ منتشر شد؛ فاجعه است!در صدر فهرست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ رمزهایی مانند ۱۲۳۴ و ۱۲۳۴۵ دیده می‌شود که در کمتر از یک ثانیه، قابل شکستن هستند.
در سالی که پر از هک‌های ب..

لیست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ منتشر شد؛ فاجعه است!

در صدر فهرست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ رمزهایی مانند ۱۲۳۴ و ۱۲۳۴۵ دیده می‌شود که در کمتر از یک ثانیه، قابل شکستن هستند.

در سالی که پر از هک‌های بزرگ بود و خدا می‌داند چه اطلاعاتی به بیرون نشت کرده و چه کسانی از آن‌ها سوء استفاده کرده‌اند؛ هنوز بسیاری از کاربران فضای مجازی به انتخاب رمز عبور مناسب توجه کافی نشان نمی‌دهند. اوضاع نسبت به سال‌های قبل بهتر که نشده هیچ؛ حتی موارد بدتری به فهرست محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱ اضافه شده است.

در لیست منتشر شده توسط شرکت مدیریت پسورد NordPass، مواردی نظیر ۱۲۳۴۵۶ و qwerty به چشم می‌خورد که همواره پای ثابت چنین فهرستی بوده‌اند؛ اما انتخاب پسورد عجیبی مانند ۰۰۰۰۰۰ دیگر نوبر است!

محبوبترین پسوردهای سال ۲۰۲۱

۱. ۱۲۳۴۵۶

۲. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹

۳. ۱۲۳۴۵

۴. qwerty

۵. password

۶. ۱۲۳۴۵۶۷۸

۷. ۱۱۱۱۱۱

۸. ۱۲۳۱۲۳

۹. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

۱۰. ۱۲۳۴۵۶۷

۱۱. qwerty123

۱۲. ۰۰۰۰۰۰

۱۳. ۱q2w3e

۱۴. aa12345678

۱۵. abc123

۱۶. password1

۱۷. ۱۲۳۴

۱۸. qwertyuiop

۱۹. ۱۲۳۳۲۱

۲۰. password123

علاوه بر این‌ها، در بین ۲۰۰ پسورد محبوب سال ۲۰۲۱ موارد بد دیگری هم وجود دارد که می‌توانیم به iloveyou ، baseball و dragon اشاره کنیم.

به گفته NordPass، اکثر پسوردهای موجود در این فهرست فاجعه‌بار در کمتر از یک ثانیه هک می‌شوند؛ ولی شکستن برخی از آن‌ها مانند myspace1 و michelle حدود سه ساعت زمان می‌بَرد. مدیرعامل NordPass دراین‌باره می‌گوید:

متاسفانه پسوردها در حال ضعیف‌تر شدن هستند و مردم نسبت به انتخاب رمز عبور امن، بی‌توجهی می‌کنند. باید این را به یاد داشته باشیم که پسوردها دروازه ورود به زندگی دیجیتال ما هستند و حالا که زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنیم، باید بیشتر مراقب امنیت سایبری خود باشیم.

این یعنی باید نسبت به فعل و انفعالات مشکوک در اکانت‌های خود نیز حساسیت به خرج دهیم و از تایید هویت چند فاکتوری استفاده کنیم. اما اولین و مهم‌ترین قدم، انتخاب رمز عبور قوی است. پس اگر پسوردهای ساده‌ای برای حساب‌های کاربری خود انتخاب کرده‌اید، همین حالا آن‌ها را عوض کنید.

منبع :gizmodoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.