تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر : 586335

لیزر الکساندرایت کندلا پاسداران در کلینیک ماه

لیزر الکساندرایت کندلا پاسداران در کلینیک ماه

تعداد بسیاری از افراد امروزه از دستگاه‌های لیزر برای حذف مو‌های زائد خود استفاده می‌کنند. تنوع این دستگاه‌ها در بازار و وجود مدل‌های مختلف با توجه به کاربرد و عملکرد هر یک موجب شده تا تمامی نیاز افراد مختلف با انواع رنگ پوست و مو را برطرف کند. در این بین دستگاه لیزر الکساندرایت یا

تعداد بسیاری از افراد امروزه از دستگاه‌های لیزر برای حذف مو‌های زائد خود استفاده می‌کنند. تنوع این دستگاه‌ها در بازار و وجود مدل‌های مختلف با توجه به کاربرد و عملکرد هر یک موجب شده تا تمامی نیاز افراد مختلف با انواع رنگ پوست و مو را برطرف کند. در این بین دستگاه لیزر الکساندرایت یا همان الکس به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه شناخته می‌شود. لیزر الکساندرایت کندلا پیشرفته‌ترین نوع آن است که در اکثر مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیزر چیست؟

لیزر نوعی نور تقویت شده است که با طول موج مشخص پر انرژی به سطح موضع تابانده می‌شود. هرگاه بر روی موقعیت خاص متمرکز شود با تولید گرما می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. این کارایی می‌تواند لیزر مو‌های زائد و جلوگیری از رشد مجدد آن‌ها شود و یا می‌تواند به منظور درمان بیماری به کار برده شود.

طول موج مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر بر حسب نانومتر با علامت اختصاری nm اندازه‌گیری می‌شود. انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که بسته به نوع کارایی آن تهیه می‌شود. دستگاه الکساندرایت کندلا نوعی از آن است که بسته به میزان نفوذ و طول موجی که دارد برای حذف مو‌های زائد به کار برده می‌شود.

نحوه استفاده از لیزر الکساندرایت کندلا

لیزر الکساندرایت کندلا با استفاده از کریستال تعبیه شده در آن که به عنوان منبع نور یا محیط لیزر به کار برده می‌شود، با طول موج مشخص شده‌ای از نور در طیف مادون قرمز به اندازه ۷۵۵ نانومتر موجب از بین رفتن مو‌های زائد می‌شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید تجهیزات مدرن، دستگاه الکساندرایت کندلا در حالت سوئیچ کیو می‌تواند لیزر را با شدت بالا و پالس‌های بسیار کوتاه مدت تولید و به سمت موقعیت ارسال کند.

در دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا، طول موج نور پر انرژی با تبدیل به انرژی گرمایی به ناحیه مورد نظر تابیده شده و موجب وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود. به کارگیری فرایند فتوتومولیز به معنای استفاده از نور و گرم کردن ناحیه مورد نظر (ترمو) برای تخریب (لیزر) است. از بین بردن مو‌های زائد با لیزر الکساندرایت بدون وارد شدن آسیب به بافت‌های اطراف به صورت دقیق در ناحیه مورد نظر انجام می‌شود.

موارد استفاده از دستگاه الکساندرایت کندلا

۱. لیزر مو‌های زائد

یکی از بیشترین موارد کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا حذف مو‌های زائد در نواحی مختلف از بدن است. پالس‌های تابانده شده، فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و با ریزش مو‌ها موجب به حداقل رساندن رشد مو‌ها می‌شود. از آن می‌توان برای از بین بردن مو‌های ناخواسته نواحی مختلف مانند زیر بغل، خط بیکینی، صورت، گردن، پشت، سینه و پا‌ها استفاده شود.

در حالت کلی بیشترین میزان تأثیرگذاری را بر روی مو‌های دارای رنگدانه‌های تیره دارد. برای تنظیمات می‌توان مدت زمان پالس را ۲ تا ۲۰ میلی ثانیه در نظر گرفت. از آنجایی که لیزر باعث از بین رفتن ملانین‌ها می‌شود می‌تواند بر روی پوست‌های برنزه یا تیره رنگ لکه‌های سفید پوستی را ایجاد کند. به همین علت نیاز است تا تکنسین مربوطه با توجه به نوع پوست و رنگ مو میزان طول موج مشخصی را به کار ببندد.

با تکرار این کار در تعداد جلسات مشخص می‌توانید به یک نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. هرچند نتیجه نهایی نمی‌تواند به صورت دائمی باشد اما با فاصله‌گذاری‌های طولانی مدت بین جلسات علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید برای مدت طولانی‌تری پوستی عاری از مو اضافی داشته باشید.

بهره‌مندی از اپراتور‌های دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا پاسدران در کلینیک ماه با میزان تجربه و مهارت کافی باعث می‌شود تا با کاهش میزان عوارض، مو‌های زائد خود را از بین برده و پوستی صاف و شاداب بدون مو داشته باشید.

۲. برطرف کردن ضایعات عروقی

۳. از بین بردن ضایعات رنگدانه‌ای از جمله لکه‌های پیری، خال‌های مادرزادی، کک و مک و…

۴. پاک کردن خال‌کوبی و تاتو

۵. در برخی موارد بهبود چین و چروک ایجاد شده در اثر افزایش سن

قبل، حین و بعد از درمان

۱. قبل از هر درمان، سه تا چهار هفته نیاز است تا از قرار گرفتن پوست در معرض اشعه UV و نور آفتاب شدید خودداری شود. بنابراین استفاده از سولاریوم ممنوع است زیرا پوستی که به شدن برنزه شده است اجازه به نور لیزر نمی‌دهد تا به فولیکول‌های مو برسد بلکه با گرم کردن لایه‌های بالایی پوست موجب بروز سوختگی در ناحیه مورد نظر می‌شود.

۲. انجام اپیلاسیون و کندن مو‌ها به مدت ۱۲ روز قبل از لیزر مو‌های زائد توصیه نیم شود.

۳. خودداری از استفاده کرم‌های موبر

۴. بهتر است ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر، مو‌های ناحیه مورد نظر را با ژیلت اصلاح کنید.

۵. عدم استفاده از مواد آرایشی در صورت انجام لیزر ناحیه

قرار دادن سیستم خنک‌کننده در دستگاه الکساندرایت کندلا موجب می‌شود تا از ایجاد گرمای شدید و عوارضی مانند سوختگی و تاول زدن بر روی پوست جلوگیری شود. به همین علت در طول درمان، پوست محافظت شده و تسکین می‌یابد.

پس از لیزر برخی از عوارض مانند قرمزی و بروز حساسیت ممکن است به صورت موقت رخ دهد و به صورت خود به خود پس از یک یا دو روز از بین خواهد رفت.

لیزر الکساندرایت کندلا پاسداران در کلینیک ماه

مدت زمان لیزر درمانی

مدت زمان درمان با لیزر و از بین رفتن مو‌های زائد بسته به ناحیه بدن دارد. هرچه نواحی بزرگ‌تر باشد در نتیجه زمان بیشتری نیز احتیاج دارد. برای حذف دائمی مو‌ها اضافی، با توجه به چرخه زمانی رشد مو، درمان‌های بعدی و جلسات باید به صورت مرتب انجام شود زیرا مو‌ها پس از هر جلسه در مرحله رشد قرار خواهند گرفت.

برای دستیابی به نتیجه دلخواه از لیزر درمانی مو‌های زائد، باید آن‌ها در مرحله رشد باشند که در هر جلسه تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد آن‌ها را شامل می‌شود. به طور میانگین هر ۶ تا ۸ هفته یک بار مو از یک فاز به فاز دیگر می‌رود. بنابراین برای از بین بردن مو‌های ناخواسته نیاز به چندین جلسه دارید تا تمام فولیکول‌های مو از بین بروند.

مدت اثر و تناسب

مو‌های خیلی روشن یا خاکستری با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا را نمی‌توان از بین برد. این لیزر تنها بر روی رنگدانه‌های تیره‌تر اثرگذار است. علاوه بر این افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. با این حال می‌توانند با مراجعه به کلینیک ماه و دریافت جلسه مشاوره رایگان بهترین نوع لیزر و درمان مناسب را انتخاب کنید.

یادداشتی از کلینیک ماه

لیزر مو‌های زائد با هدف کاهش رشد مو‌ها و در ادامه با از بین بردن آن‌ها ادامه پیدا می‌کند. پرتو نور تابانده شده از دستگاه لیزر با نفوذ به رنگدانه‌های آن و تولید گرما باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو دچار آسیب شده و روند روش آن متوقف شود. با وجود دستگاه‌های مختلف لیزر، انتخاب بهترین نوع آن فرد را دچار چالش می‌کند. بنابراین بهتر است با مراجعه به مرکز درمانی معتبر که از تجهیزات پیشرفته و استاندارد استفاده می‌کند، بهترین انتخاب است.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا پاسداران در کلینیک ماه زیر نظر تکنسین با تجربه و میزان مهارت لازم باعث می‌شود تا با کمترین میزان عوارض، مو‌های زائد را از بین برده و در نهایت پوستی صاف و عاری از مو داشته باشید.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.