تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 63322

لکسوس RZ450e EV معرفی شد؛ یک شاسی بلند برقی زیبا از برند لوکس تویوتا

لکسوس RZ450e EV معرفی شد؛ یک شاسی بلند برقی زیبا از برند لوکس تویوتا

لکسوس RZ450e EV معرفی شد؛ یک شاسی بلند برقی زیبا از برند لوکس تویوتا لکسوس RZ450e EV به‌عنوان کراس اوور لوکس سه‌گانه سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X معرفی شد. در ادامه جزئیات مشخصات فنی، امکانا..

لکسوس RZ450e EV معرفی شد؛ یک شاسی بلند برقی زیبا از برند لوکس تویوتا

لکسوس RZ450e EV به‌عنوان کراس اوور لوکس سه‌گانه سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X معرفی شد. در ادامه جزئیات مشخصات فنی، امکانات و قیمت آن را ببینید.

لکسوس از یک کراس اوور تمام برقی با نام لکسوس RZ450e EV رونمایی کرده است که هم‌خانواده سوبارو سولترا ۲۰۲۳ و تویوتا bZ4X مدل ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. به‌جز چند تصویر، جزئیات دیگری از این خودرو ارائه نشده اما با توجه به هم‌خانواده‌هایش می‌توان به دید مناسبی نسبت به طراحی و قابلیت‌های آن دست پیدا کرد.

لکسوس RZ450e EV

طراحی و ظاهر

لکسوس RZ450e EV

با نگاهی مختصر به سه خودروی مذکور می‌توان متوجه نکات جالب توجه‌ای شد. در عین حال که طراحی نمای جلوی لکسوس RZ450e EV عمدتاً به سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X شباهت دارد، به‌صورت کلی طراحی لکسوس صاف‌تر و دارای زوایای تیز کمتری است. همچنین در خودروی لکسوس خبری از گلگیرهای مشکی بزرگی که در قسمت جلوی خودروهای سوبارو و تویوتا به چشم می‌خورد نیست و لکسوس در عوض گلگیرهای کوچک‌تری را برای آن در نظر گرفته است.

لکسوس RZ450e EV

علاوه بر گلگیرهای کوچک‌تر جلو، روکش‌کاری مشکی‌رنگ قسمت پایین بدنه بین دو چرخ لکسوس RZ450e EV بسیار ظریف‌تر و زیباتر از خودروهای تویوتا و سوبارو است. همچنین ورودی‌های هوا در طرفین سپر جلو به کار رفته که می‌تواند در انتقال هوا به ترمزها یا خنک‌کننده‌های سیستم برقی خودرو تاثیرگذار باشد.

لکسوس RZ450e EV

لکسوس سبک همیشگی چراغ‌های جلوی خود را حفظ کرده و در قسمت پشتی خودرو، به‌طور دقیق‌تر در دو لبه شیشه عقب شاهد بالچه‌هایی به‌عنوان اسپویلر این کراس اوور هستیم. قسمت عقب خودرو نیز از ورودی‌های هوا برخوردار است. ضمناً درحالی که چرخ‌های سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X بیشتر اسپرت هستند، چرخ‌های لکسوس RZ450e EV کمی قطورترند و ظاهر لوکس‌تری دارند.

فضای داخلی

تصویری از فضای داخلی لکسوس RZ450e EV در دسترس نیست اما همه این برند را با کابین‌های لوکس با چرم‌ باکیفیت و تریم چوبی یا آلومینیومی می‌شناسند. با این وجود، با توجه به تصاویری که از فضای داخلی خودروی تویوتا منتشر شده بود، انتظار می‌رود یک تاچ‌اسکرین مرکزی در فضای داخلی کراس اوور لکسوس تعبیه شده باشد و طراحی فضای داخلی آن مینیمال و بدون شلوغ‌کاری باشد.

فضای داخلی تویوتا bZ4X

فضای داخلی تویوتا bZ4X

این احتمال وجود دارد که کراس اوور لکسوس از تاچ‌اسکرین‌های بزرگ‌تر و صفحه آمپر تمام دیجیتالی بهره ببرد. این خودرو مثل خودروهای تویوتا و سوبارو از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری راه دور (Over-The-Air یا به اختصار OTA) پشتیبانی خواهد کرد. همچنین مانند تویوتا bZ4X می‌توان انتظار سقف پانوراما را به‌عنوان یک آپشن برای آن داشت.

نکته قابل توجه دیگر این است که تویوتا قصد دارد ضمن گرمکن‌های مرسوم صندلی و فرمان، از گرمکن‌های دست و پا در شاسی بلند خود استفاده کند و احتمالاً لکسوس نیز چنین سیستمی را در کراس اوور خود به کار خواهد گرفت.

پیشرانه

لکسوس RZ450e EV

لکسوس درباره پیشرانه لکسوس RZ450e EV هم اطلاعاتی به اشتراک نگذاشته است ولی در حال حاضر باید در نظر بگیریم که پیشرانه‌ای مشابه خودروهای برقی تویوتا و سوبارو خواهد داشت.

مدل دیفرانسیل جلوی تویوتا bZ4X از یک موتور برقی ۱۵۰ کیلووات با باتری لیتیوم یونی ۷۱.۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و با هر بار شارژ، به راحتی مسافت ۴۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. همچنین با فناوری فست شارژ، باتری آن در حدود یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. در طرف دیگر، مدل دو دیفرانسیل این خودرو از دو موتور ۸۰ کیلووات به همراه باتری ۷۲.۸ کیلووات ساعتی برخوردار خواهد بود. جزئیات مربوط به برد این مدل موجود نیست اما با توجه به مشخصات آن بدون شک بردی مشابه مدل دیفرانسیل جلو خواهد داشت.

لکسوس RZ450e EV

در حال حاضر معلوم نیست پیشرانه لکسوس RZ450e EV دیفرانسیل جلو خواهد بود یا دو دیفرانسیل. البته از آنجا که لکسوس در بسیاری از خودروهای خود آپشن دو دیفرانسیل را ارائه می‌دهد، ممکن است این کراس اوور هم هر دو آپشن را دریافت کند.

نهایتاً درحالی که برخی از خودروهای برقی قدرت و حداکثر سرعت بالایی دارند، نباید چنین انتظاری را از سه خودروی لکسوس، تویوتا و سوبارو داشت؛ مدل دو دیفرانسیل تویوتا bZ4X با موتور ۱۶۰ کیلووات می‌تواند قدرتی معادل با فقط ۲۱۵ اسب بخار تولید کند.

قیمت و زمان عرضه

با توجه به خودروهای تویوتا و سوبارو، انتظار می‌رود لکسوس RZ450e EV اواسط سال ۲۰۲۲ در نمایندگی‌های رسمی این شرکت برای فروش قرار بگیرد و قیمت آن نیز با نزدیک‌تر شدن به عرضه اعلام بشود. همچنین واضح است که این خودرو به‌عنوان نسخه لوکس این سه‌گانه برقی، از خودروهای تویوتا و سوبارو گران‌تر خواهد بود.

منبع :SlashGearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.