تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر : 37088

لزوم استفاده از اسکرابر های دولتی در بیمارستان های دولتی تهران

لزوم استفاده از اسکرابر های دولتی در بیمارستان های دولتی تهران

در زمانه ای که روز به روز همه چیز در حال پیشرفت است، نمی توان تاثیر وجود دستگاه های نظافت صنعتی را نادیده گرفت. دستگاه های نظافت صنعتی به ماشین هایی گفته می شوند که کار نظافت در مقیاس های بزرگ صنعتی را انجام می‌دهند. به همین دلیل با توجه به پیشرفت جوامع صنعتی، گستردگی …

در زمانه ای که روز به روز همه چیز در حال پیشرفت است، نمی توان تاثیر وجود دستگاه های نظافت صنعتی را نادیده گرفت. دستگاه های نظافت صنعتی به ماشین هایی گفته می شوند که کار نظافت در مقیاس های بزرگ صنعتی را انجام می‌دهند. به همین دلیل با توجه به پیشرفت جوامع صنعتی، گستردگی کارخانجات و فضاهای صنعتی مانند کارگاه ها، اماکن زیارتی، اداره ها و حتی منازل مسکونی، نظافت این فضا ها را نمی توان بدون دستگاه های نظافتی به خوبی انجام داد. یکی دیگر از جاهایی که لزوم استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی را نمی توان در آن انکار کرد، فضاهای درمانی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و فضاهای مشابه است. با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ امروزه نیاز به استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی به خصوص اسکرابر به طور زیادی احساس می شود. به همین دلیل پای صحبت دو تن از مهندسان با تجربه آقایان مجتبی میرمبینی و محمد قهرمانی با ۱۵ سال سابقه کاری در زمینه فروش، مشاوره و ارائه دستگاه های نظافتی نشستیم تا از آن ها در مورد لزوم استفاده از این دستگاه ها در بیمارستان ها سوال کنیم.

 

-آقای مهندس میرمبینی برای خوانندگان ما که ممکن است در مورد دستگاه های نظافت صنعتی مانند اسکرابر اطلاعات زیادی نداشته باشند، در مورد این دستگاه ها و روش کارشان توضیح مختصری بفرمایید.

با سلام خدمت دوستان عزیز و خوانندگان محترم. اگر بخواهم به طور مختصر توضیح دهم باید بگویم، استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی امروزه جایگزین روش های سنتی نظافتی شده است. به این صورت که دیگر افراد مجبور نیستند با استفاده از وسایلی مانند تی به طور دستی امر نظافت را انجام بدهند و می توانم با اطمینان بگویم که درصد بالایی از اماکن و بیمارستان ها از این دستگاه ها به منظور نظافت و از بین بردن آلودگی ها استفاده می کنند. یکی از این دستگاه های پرطرفدار که اسکرابر نام دارد دارای انواع مختلفی است. در اینجا صحبت در مورد بیمارستان ها و تجهیز این فضاها با اسکرابر می باشد. با توجه به فضای بیمارستانی اسکرابر به دو نوع اسکرابر بیمارستانی برقی و اسکرابر بیمارستانی باطری دار تقسیم بندی می شود ، که هرکدام دارای کارایی خاص خود می باشند. مثلا اسکرابر بیمارستانی برقی بیشتر برای فضاهای داخلی بیمارستان ها، اتاق ها، سی سی یو و… استفاده می شود. از اسکرابر بیمارستانی باطری دار برای فضاهای بیرونی بیمارستان ها و درمانگاه ها استفاده می شود که منبع برقی در اختیار ندارند. همچنین می توان از اسکرابر بیمارستانی باطری دار برای جاهایی که شلوغی جمعیت مانع استفاده از کابل می شود نیز استفاده کرد.

 

آقای مهندس قهرمانی با توجه به توضیحات آقای مهندس میرمبینی استفاده از زمین شوی صنعتی در فضاهای درمانی چه مزایایی دارد و آیا زمین شوی صنعتی آنتی باکتریال با زمین شوی صنعتی تفاوتی دارد؟

استفاده از زمین شوی صنعتی همانطور که آقای مهندس فرمودند علاوه بر اینکه از فرسایش نیروی انسانی جلوگیری می کند، مزایای دیگری نظیر جلوگیری از اتلاف وقت، تمیز کردن حرفه ای و تخصصی سطح زمین، جمع آوری آب های آلوده از روی زمین و خشک کردن سطح، همزمان با جمع آوری آب را دارد. با توجه به گستردگی بیماری کووید ۱۹ این روزها بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشترین جاهایی هستند که با کووید ۱۹ به طور جدی درگیرند و به همین دلیل مساله نظافت و ضدعفونی این مراکز به طور حرفه ای پیش می آید. دستگاه های زمین شوی صنعتی همان دستگاه های نظافتی سطح هستند که استفاده های زیادی از جمله ضدعفونی کف را نیز دارا می باشند. به این صورت که انواع زمین شوی صنعتی  با داشتن مخزن آب جداگانه برای آب تمیز و آب آلوده این آپشن را دارا هستند که بتوان مواد ضدعفونی را طبق پروتکل ها با آب مخلوط کرد و برای پاشش روی کف زمین استفاده کرد. باید دقت کرد که این استفاده طبق پروتکل و اصولی باشد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای از بین بردن ویروس و باکتری ها مد نظر قرار گیرد. سپس به جمع آوری و خشک کردن سطح با زمین شوی صنعتی اقدام شود تا خدای نکرده دچار اشتباه و انتقال بیماری نشود. پس می توان انواع زمین شوی صنعتی را دستگاه های زمین شوی  صنعتی آنتی باکتریال نامید. برای اتاق های بیمار نیز استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی به دلیل اینکه آلودگی را در نقطه ایجاد شده از بین می برند و باعث پخش شدن بیماری نمی شوند بسیار مناسب است.

 

-خیلی ممنون از توضیحات جامع شما. آقای مهندس قهرمانی به نظر شما برای استفاده در فضاهای درمانی و بیمارستانی کدام یک از انواع کف شوی دستی (کف شوی کاربر از پشت) یا کف شوی سرنشین دار مناسب تر هستند؟

با توجه به کاربری که هرکدام دارند، می توان از آن ها استفاده کرد. برای مثال کف شوی مدل دستی یا کاربر از پشت  را می توان در راهرو های بیمارستان ها یا فضاهایی که دیوار یا ستون دارند و امکان مانوور و حرکت کف شوی سرنشین دار وجود ندارد استفاده کرد. از کف شوی سرنشین دار برای فضاهای با متراژ بالا که مانعی برای حرکت ندارند استفاده می شود. به طور کلی اگر بخواهم توضیح دهم باید بگویم هر دو مدل کف شوی دستی (کف شوی کاربر از پشت) و کف شوی سرنشین دار مکمل یکدیگر هستند و با استفاده از هر دو می توان سطحی عاری از میکروب و آلودگی را در اختیار داشت.

 

-چقدر خوب. آقای مهندس میرمبینی به عنوان سخن آخر اگر حرفی برای خوانندگان عزیز ما دارید بفرمایید.

با تشکر از شما، توصیه ای که می توانم برای خرید خوب و مناسب این دستگاه ها به مردم عزیز و مراکز و شرکت ها داشته باشم این است که قبل از خرید دستگاه حتما با مشاورین این امر صحبت کرده و از انتخاب نوع و مدل دستگاه خود مطمئن شوند، زیرا که مدل های زیادی از این دستگاه ها وجود دارد و بدون  کمک گرفتن از متخصصین ممکن است دچار اشتباه شوند که موجب به هدر رفتن هزینه های هنگفت می شود. بنده و آقای مهندس قهرمانی نیز آمادگی هرگونه کمک و مشاوره ای در این زمینه را به متقاضیان محترم داریم.

پایان رپورتاژ آگهی /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.