تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 583712

لذت تماشای بزرگترین ابرماه سال را از دست ندهید

لذت تماشای بزرگترین ابرماه سال را از دست ندهید

لذت تماشای بزرگترین ابرماه سال را از دست ندهید علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند بزرگترین ابرماه سال را روز چهارشنبه 22 تیر 1401 تماشا کنند. در ادامه با جزئیات رصد این ابرماه آشنا خواهیم شد. کره ماه در ساعت 13 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 22 تیر 1401 در نزدیک ترین فاصله خود از زمین

لذت تماشای بزرگترین ابرماه سال را از دست ندهید

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند بزرگترین ابرماه سال را روز چهارشنبه 22 تیر 1401 تماشا کنند. در ادامه با جزئیات رصد این ابرماه آشنا خواهیم شد.

کره ماه در ساعت 13 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 22 تیر 1401 در نزدیک ترین فاصله خود از زمین قرار خواهد گرفت؛ یعنی فاصله ماه با زمین به 357 هزار و 264 کیلومتر خواهد رسید. حدود 9 ساعت و 38 دقیقه پس از آن ماه کامل خواهد شد و در آسمان شب نمای بسیار جذابی را به وجود خواهد آورد. در شامگاه چهارشنبه 22 تیرماه علاقه‌مندان به پدیده نجومی می‌توانند بزرگترین ابرماه سال را رصد کنند.

جزئیات رصد تماشای بزرگترین ابرماه سال

با وجود اینکه ماه در شامگاه چهارشنبه 22 تیر 1401 به بزرگترین ماه کامل در سال 2022 تبدیل خواهد شد، اما تغییر فاصله ماه برای بسیاری از افرادی که به شکل مستقیم آن را رصد می‌کنند، قابل مشاهده نخواهد بود. البته با رصد این ماه در زمان طلوع یا غروب می‌توان آن را به شکل یک ابرماه دید؛ چراکه در این زمان به دلیل خطای دید بزرگ دیدن ماه برای مدت کوتاهی ماه بزرگتر از حد معمول به چشم خواهد آمد.

گفتنی است این ابرماه نسبت به سایر ماه‌های کامل سال حدود 14 درصد بزرگتر و حدود 30 درصد درخشان‌تر به نظر می‌رسد. همچنین اگر در چهارشنبه فرصت رصد این ابرماه را پیدا نکردید، در 20 مردادماه ابرماه دیگری رخ خواهد داد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.