تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۵۰
کد خبر : 63302

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE به طور کامل لو رفت

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE به طور کامل لو رفت

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE به طور کامل لو رفت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای می‌تواند یک پرچمدار اقتصادی جذاب باشد. در این مطلب می‌خواهیم به قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE بپردازیم.
سا..

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE به طور کامل لو رفت

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای می‌تواند یک پرچمدار اقتصادی جذاب باشد. در این مطلب می‌خواهیم به قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE بپردازیم.

سامسونگ منتظر شروع نمایشگاه CES 2022 است تا بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نسخه فن ادیشن گلکسی اس ۲۱ رونمایی کند. بنابر شایعات منتشر شده، گلکسی S21 FE در ۱۵ دی ماه معرفی خواهد شد و همان روز نیز روانه بازار‌های مختلف می‌شود. به خاطر نزدیک بودن معرفی گلکسی S21 FE قیمت و تمامی مشخصات فنی این گوشی لو رفته است.

در ابتدا قرار بود این گوشی در پاییز معرفی شود؛ اما به خاطر مشکلات ناشی از کمبود جهانی تراشه، معرفی آن به تعویق افتاد. حالا گلکسی اس ۲۱ اف ای به اولویت شرکت کره‌ای در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است. تا جایی که این شرکت حتی تاریخ معرفی سری گلکسی S22 را نیز به خاطر آن کمی عقب‌تر برده است.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

البته شاید این اتفاق برای سامسونگ خیلی هم بد نباشد؛ زیرا حالا ما یک پرچمدار اقتصادی با اندروید ۱۲ خواهیم داشت که به خوبی قدرت پردازنده و دوربین‌های جدید استفاده شده در سری گلکسی S22 را نشان می‌دهد.

خب حالا بیایید به قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE بپردازیم. این اطلاعات توسط وب‌سایت WinFuture منتشر شده‌اند.

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S21 FE

قیمت

مدل پایه گلکسی اس ۲۱ اف ای با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۷۴۹ دلار قیمت خواهد داشت و مدل مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه آن نیز با برچسب قیمتی ۸۱۹ دلاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این در حالی است که گلکسی S20 FE با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شده بود.

البته سامسونگ معمولا عادت دارد که قیمت گوشی‌هایش را در لحظه آخر تغییر دهد و امیدواریم در این مورد نیز شاهد کاهش حداقل ۵۰ دلاری قیمت این گوشی باشیم.

صفحه نمایش و ابعاد

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

پیشتر گفته شده بود که صفحه نمایش گلکسی S21 FE تفاوت چندانی با نسل قبل نخواهد داشت و از یک پنل ۶.۵ اینچی بهره می‌برد؛ اما حالا گزارش شده که این گوشی دارای یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که نشان می‌دهد در مقایسه با گلکسی S20 FE با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با گوشی جمع‌ و جورتری مواجه هستیم.

در واقع اگر گلکسی اس ۲۰ FE را با ابعاد ۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متری در کنار اس ۲۱ FE با ابعاد ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر قرار دهیم، کاملا متوجه تفاوت این دو خواهیم شد. منبع خبر اعلام کرده که سامسونگ حاشیه‌های اطراف نمایشگر را نیز باریک‌تر از قبل کرده‌ و به همین خاطر است که چنین تغییر اندازه کوچکی در نمایشگر تاثیر مهمی در ابعاد کلی دستگاه گذاشته است.

حالا که صحبت از طراحی گلکسی S21 FE شد باید بگوییم که این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و ارغوانی عرضه خواهد شد. طراحی بخش دوربین و مخصوصا گوشه‌های شیب‌دار آن کاملا از سری گلکسی اس ۲۱ گرفته نشده؛ اما در هر حال بهتر از گلکسی اس ۲۰ FE است.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

علاوه بر این، گفته می‌شود نمایشگر گلکسی S21 FE کاملا مسطح خواهد بود که البته بسیاری از کاربران آن را به نمایشگر‌های با لبه‌های خمیده ترجیح می‌دهند. همچنین سامسونگ حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار داده و روی صفحه نمایش را نیز با لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس پوشانده است.

حداکثر روشنایی این نمایشگر فراتر از ۱۰۰۰ نیت خواهد بود که یعنی احتمالا شاهد استفاده از یک پنل LTPO از نسل ششم اولد‌های سامسونگ خواهیم بود. همچنین در این صورت شاهد رفرش ریت تطبیقی بهتر و عمر باتری بالاتری خواهیم بود. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که یادآوری کنیم گلکسی S20 FE در هنگام فعال کردن گزینه «Motion Smoothness» رفرش ریت داینامیک محدودتری داشت.

پردازنده، رم و حافظه ذخیره‌سازی

چندی پیش بنچمارک گیک‌بنچ برخی از مشخصات فنی گلکسی S21 FE را لو داد و مشخص شد که این گوشی در دو نسخه با ۶ و ۸ گیگ رم عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

مقایسه گلکسی S21 FE با گلکسی S20 FE

نسخه مجهز به ۶ گیگ رم دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود و نسخه قوی‌تر با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

مقایسه نسخه مجهز به ۶ گیگ رم گلکسی S21 FE با نسخه مجهز به ۸ گیگ رم

سامسونگ می‌خواهد این گوشی را در برخی بازار‌ها با اسنپدراگون ۸۸۸ و در برخی دیگر با اگزینوس ۲۱۰۰ عرضه کند. هرچند که ظاهرا اکثر بازار‌های مهم میزبان نسخه مجهز به اسنپدراگون خواهند بود.

مشخصات فنی دوربین گلکسی S21 FE

به جز رنگ بخش دوربین، بهبود خاصی را نسبت به گلکسی S20 FE شاهد نخواهیم بود. البته شاید به خاطر الگوریتم‌های نرم افزاری متفاوت پردازشگر تصویر اسنپدراگون ۸۸۸ تا حدودی کیفیت تصویر تغییر کند؛ اما در بخش سخت‌افزاری تقریبا با همان ترکیب قبلی مواجه هستیم.

  • دوربین اصلی‌: ۱۲ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، اندازه حسگر ۱/۱.۷۶ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۸ میکرومتر
  • دوربین تله فوتو زوم: ۸ مگاپیکسل تله با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، زوم اپتیکال ۳ برابری، گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۷۶ میلی‌متری، اندازه حسگر ۱/۴.۴ اینچ، اندازه پیکسل ۱ میکرومتر
  • دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری، اندازه حسگر ۱/۳ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

البته این مشخصات به هیچ وجه بد نیستند؛‌ بلکه برعکس در بررسی Galaxy S20 FE مشخص شد که نه تنها این گوشی عکس‌های فوق‌العاده خوبی می‌گیرد بلکه حتی در برخی موارد از گوشی‌های گرانتر سری گلکسی اس ۲۰ نیز بهتر است.

با وجود اختلاف قیمت چشمگیر، تفاوت چندانی بین عملکرد دوربین گلکسی S20 و S20 FE وجود نداشت و ما همین را نیز از گلکسی S21 FE در مقایسه با Galaxy S21 انتظار داریم.

باتری و سرعت شارژ

انرژی مورد نیاز نسخه فن ادیشن گلکسی S21 را یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد کرد که یعنی از این بابت شاهد تغییری نسبت به نسل قبل نیستیم. هرچند که در بخش سرعت شارژ شرایط فرق می‌کند.

یکی از نقاط ضعف گلکسی S20 FE سرعت شارژ پایین آن بود. سامسونگ سرعت شارژ ۱۵ وات را برای این گوشی در نظر گرفته بود که نه تنها در برابر رقبا حرفی برای گفتن نداشت، بلکه نسبت به سایر گوشی‌های گلکسی نیز پایین‌تر بود.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

خوشبختانه شرکت کره‌ای متوجه اشتباه خود شده است و به همین خاطر در لیست مشخصات فنی گلکسی S21 FE پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات به چشم می‌خورد. البته به احتمال زیاد کاربران باید این شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنند و اگر هم شارژری در جعبه محصول باشد، یک نمونه ۲۵ واتی خواهد بود.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.