تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 72870

قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است؛ پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود!

قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است؛ پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود!

قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است؛ پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود!یک کارشناسان حوزه خودرو با اعلام این که قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است گفت قیمت پراید پس از آزادسازی واردات به ۳۰..

قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است؛ پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود!

یک کارشناسان حوزه خودرو با اعلام این که قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی است گفت قیمت پراید پس از آزادسازی واردات به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

دکتر علی خاکساری، کارشناس خودرو و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه با اعلام این که هر نوع واردات خودرو اعم از صفر کیلومتر و کارکرده به سود تمام مردم، اقتصاد، صنعت و محیط زیست خواهد بود، گفت اگر واردات به شکل منصفانه و با تعرفه مناسب از سر گرفته شود، حتما قیمت خودروهای وارداتی نیز مناسب خواهد شد. وی افزود البته واردات باید به شکل رقابتی آزاد شود تا تمام خودروسازان از هر نقطه‌ای در جهان بتوانند محصولات خود را به بازار ایران عرضه کنند.

کاهش شدید قیمت خودرو در ایران با آزادسازی واردات

خاکساری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد اگر انحصار واردات خودرو به خودروسازان واگذار شود، علاوه بر این که به بازار خودرو کمکی نمی‌شود بلکه چنین اقدامی یک جنایت خواهد بود. این کارشناس حوزه خودرو تاکید کرد قیمت خودرو در ایران ۲۰ برابر ارزش واقعی بوده و اگر واردات خودرو با شرایط منصفانه و رقابتی آزاد شود، بدون شک قیمت خودروهای داخلی نیز به میزان واقعی خودش خواهد رسید.

این کارشناسان با اشاره به این که بدترین خودروی خارجی حدود ۱۰ برابر از بهترین خودروی تولید داخل باکیفیت‌تر است، گفت قیمت واقعی خودرویی نظیر پراید حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون بوده که با واردات مداوم می‌توان قیمت ماشین‌های داخلی را به قیمت‌های واقعی آنها رساند. وی خاطرنشان کرد می‌بایست شرایط تولید خودروهای خارجی در ایران بدون مشارکت ایران خودرو، سایپا و وزارت صمت فراهم شود تا وضعیت نابسامان بازار خودرو بهبود پیدا کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.